Zamknij
REKLAMA

Jak rozpocząć sprzedaż wysyłkową mając ograniczone środki na start?

00:00, 17.11.2021 | materiały partnera

Zakupy internetowe w Polsce od początku XXI wieku zdominowane były właściwie przez jeden portal aukcyjny. Przez ponad 20 lat rozwoju e-commerce w Polsce pojawiały się i znikały kolejne serwisy będącymi platformami zakupowymi. Cześć  z nich specjalizowała się w zakupach wysyłkowych inne stawiały na obecność na rynkach lokalnych i sprzedaż z ręki do ręki. Dziś w związku ze zmianami, które nastąpiły od 2019 roku coraz więcej osób chce dokonywać zakupów zdalnie. Jak sprostać tym wymaganiom bez znanej marki i popularnego sklepu internetowego?

Sklep internetowy, aukcje czy ogłoszenia?

Każdy, kto zamierza rozpocząć sprzedaż w sposób inny od tradycyjnego zadaje sobie to pytanie przed rozpoczęciem działalności lub w jej pierwszych dniach. Decyzje podjęte na początku mogą mieć kluczowy wpływ na to czy nowa firma przetrwa pierwszy rok działalności. Jakie są zatem plusy i minusy każdego wyboru?

Sklep internetowy – Twoja prywatna platforma sprzedażowa

Decydując się na budowę sklepu internetowego wiele osób zapomina, niestety, o tym, że poza kosztem samego stworzenia sklepu pozostanie jeszcze kwestia wypromowania tego stworzyliśmy. Zwykle sam koszt budowy sklepu bez problemu da się zrealizować w kwocie poniżej 10 000 zł. Mam tu na myśli gotową platformę i mechanizmy zaczytywania produktów, aktualizacji itp. – czyli stronę techniczną.

Kwestia opisów produktów, zdjęć, opisów kategorii, treści blogowych itp. jest sprawą bardzo indywidualną. Warto jednak mieć na uwadze, że jeśli docelowo sklep ma dobrze sprzedawać to musimy zadbać o każdy z tych elementów. Dobre przygotowanie treści jest kosztowne, ale może zostać rozłożone w czasie.

Koszty marketingowe, by móc powalczyć w większości branż, mogą sięgnąć nawet 50 000 zł i więcej. Należy tu pomyśleć zarówno o pozycjonowaniu jak i reklamie. Reklama daje rezultaty od razu, ale sprzedaż trwa tak długo jak wydajemy pieniądze. Pozycjonowanie to środki wydane dziś, a rezultat widoczny za kilka miesięcy. Jeśli skorzystasz z usług dobrych firm zajmujących się tworzeniem stron i pozycjonowaniem jest szansa, że przy dobrym produkcie uda Ci się przetrwać na rynku i zbudować dochodowy sklep. W większości branż bazowanie tylko na reklamach nie pozwoli na budowę rentownego biznesu. 

Aukcje internetowe i platformy zakupowe

Kolejną, tradycyjną, metodą rozwoju internetowego biznesu jest wejście z oferta na najbardziej rozpoznawalne platformy zakupowe jak Allegro czy Amazon. Dużym plusem tego rozwiązania jest to, że daje ono rezultat od razu. Już od pierwszego dnia Twoje oferty mogą docierać to milionów osób, a sprzedaż możesz mieć już następnego dnia po otwarciu swojej firmy!

Ważne jednak by policzyć czy jako osoba/firma nowa w branży będziesz miał na tyle wysokie marże by móc rywalizować z firmami, które są na rynku już wiele lat. Ujmując to w sposób prosty Twój jednostkowy zarobek na wysyłanym produkcie musi być wyższy niż prowizja, którą zapłacisz pośrednikowi (czyli platformie zakupowej). Przy małej skali sprzedaży łatwo jest kontrolować wydatki jednostkowe i zdecydowanie polecamy dokładne podliczanie swoich działań.

Jeśli tworzysz swój produkt lub sprowadzasz produkty z zagranicy bezpośrednio i Twoja marża jest wysoka, to jest szansa, że uda Ci się powalczyć z większymi graczami. W przypadku bardziej typowych produktów i  „zatłoczonych” branż szanse na sukces są znacznie mniejsze.

Serwisy ogłoszeniowe - sprzedają nie tylko lokalnie

Serwisy ogłoszeniowe do niedawna były głównie kojarzone z handlem tradycyjnym, a co za tym idzie lokalnym. Na ogół jeśli ktoś szukał jakichś produktów, to zwykle wybierał oferty wystawione w okolicy by samemu zweryfikować jakość produktu przed przekazaniem pieniędzy. W dalszym ciągu w wielu przypadkach jest to dalej jedyna bezpieczna opcja dla kupującego. W szczególności jeśli serwis ogłoszeniowy nie zapewnia odpowiednich rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo transakcji zawieranych na odległość.

Podobnie było w serwisie ogłoszeniowym Sprzedawacz.pl. Jeszcze do niedawana zawsze rekomendowaliśmy spotkanie twarzą w twarz i odradzaliśmy transakcje zdalne. Teraz, natomiast, udostępniliśmy opcję bezpiecznych zakupów, w których pojawia się trzecia strona transakcji czuwająca nad jej poprawnym przebiegiem. Rolę partnera gwarantującego bezpieczeństwo stanowi Trustap.com. Dzięki udostępnieniu użytkownikom serwisu Sprzedawacz.pl opcji Kup z Trustap wiemy, że możemy zagwarantować zdalną sprzedaż firmom i osobom prywatnym bez dodatkowych prowizji od sprzedaży. Z drugiej strony przy niskim koszcie ubezpieczenia zakupu kupujący może bezpiecznie zrealizować transakcję z osobą, której nie zna osobiście.

Kto może skorzystać na ogłoszeniach z opcją Kup z Trustap?

Takie rozwiązanie świetnie sprawdzi się dla przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć sprzedaż przez Internet. Jest to idealny sposób sprzedaży produktów, które łatwo jest wysłać. Telefony komórkowe (Zobacz wystawione ogłoszenia na: https://sprzedawacz.pl/elektronika/telefony/telefony/), laptopy, drobny sprzęt RTV i AGD lub innego rodzaju elektronika to tylko przykładowe produkty, które świetnie wpisują się w ten model sprzedaży. Największym plusem tego rozwiązania jest to, że jako sprzedający nie odczuwasz jego kosztów! Do tego wystawianie ogłoszeń jest bezpłatne i nie wprowadzamy limitów na ich ilość.

Oczywiście osoby prywatne chcące sprzedać odzież (Zobacz: https://sprzedawacz.pl/moda/odziez/), książki, ubranka dziecięce, zabawki, elektronikę czy dowolny inny sprzęt, który daje się wysłać mogą również aktywować opcję sprzedaży z Trustap w swoich ogłoszeniach. Dzięki temu szansa na sprzedaż zdalną znacząco wzrośnie!

Kto pokrywa koszty bezpiecznej transakcji?

Koszt ubezpieczenia transakcji jest po stronie kupującego. Jest on natomiast bardzo niski i stanowi zaledwie 4% wartości zamawianego produktu. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że sprzedający nie ponosi kosztów wystawienia i prowizji od sprzedaż to cena z ubezpieczeniem transakcji i przesyłką może być dalej niższa niż w innych miejscach! Kiedy zaś klient sam odbierze produkt może być jeszcze taniej!

Efekt synergii optymalizuje koszty stałe

Zwykle podczas rozwoju sprzedaży internetowej okazuje się, że najlepiej prosperują firmy będące widoczne na wiele różnych sposobów. Jeśli w każdym kanale sprzedaży jesteśmy w stanie być choć trochę „na plusie” to każda kolejna sprzedaż nie tylko zwiększa świadomość marki, ale także pozwala na rozłożenie kosztów stałych na większą ilość zamówień. Wygląda wiec na to, że najlepiej łączyć wszystkie strategie. Oczywiście, kiedy mamy na to kapitał i rozwijamy sprzedaż na 100%, a nie tworzymy sklep „po godzinach” dalej pracując na etacie.  Gdy zaczynamy z mocno ograniczonym czasem i budżetem, na start polecamy sprzedaż w serwisach ogłoszeniowych – niesie to za sobą najmniejsze koszty i pozwala zweryfikować czy dany produkt będzie się sprzedawał!

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%