Zamknij

Toruń: pracownik Lidla nie ukrywa rozgoryczenia. Jest odpowiedź sieci

14:05, 02.04.2020 ddtorun.pl Aktualizacja: 14:12, 02.04.2020
Skomentuj fot. depositphotos fot. depositphotos

Toruń: pracownik Lidla nie ukrywa rozgoryczenia. Jest odpowiedź sieci

Zgłosił się do nas jeden z Czytelników - pracownik sieci Lidl. Opisał jak obecnie wygląda praca w sklepie. Nie krył złości i rozgoryczenia. O wyjaśnienie poprosiliśmy biuro prasowe Lidla. 

Witam Serdecznie,

jestem pracownikiem sklepu LIDL, chciałem zgłosić to co w chwili obecnej sieć sklepów LIDL wyprawia. Zgodnie z prawem powinno być w sklepie 50 osób lecz sklep LIDL stwierdził, że jest najważniejszy klient a dokładnie pieniądze które przyniesie do sklepu a nie zdrowie nasze czyli pracowników. Sieć sklepów LIDL nie przestrzega zasady 50 osób w sklepie tylko przyjmuje klientów bez żadnych limitów, wszędzie we wszystkich sklepach jest tak że jest wpuszczane po kilka osób a w sklepie LIDL wpuszczają klientów bez weryfikacji ilości osób.

Jako pracownik bardzo się boje o swoje życie oraz zdrowie z tego powodu ale to niestety nie wszystko, sklep zmienił zasadę obsługi kas, do teraz była zasada w sklepie że ma być otwarta co druga kasa, na chwile obecną ta zasada została zmieniona. W chwili obecnej mają być otwarte wszystkie kasy przez to klienci będą stali za plecami kasjerów bez zachowania jakiegokolwiek dystansu, to spowoduje, że klienci będą również za mną czyli ryzyko zarażenia wzrasta, oraz pleksa która jest i która ma nas chronić nie będzie chronić nas z tyłu ponieważ ona jest tylko z przodu przez co jak klient pakuje zakupy to też ma z nami kontakt. Dodatkowo ta sytuacja spowodowana tym, że nie biorą pod uwagę limitu osób maksymalnie 50 w sklepie spowoduje że w sklepie będzie tłok oraz przepychanki i nikt nie będzie w stanie zachować zasady 1.5 m dalej od drugiej osoby.

Mam nadzieje ze ta sytuacja zostanie przez państwa zweryfikowana i sklep LIDL zacznie przestrzegać zasad ochrony pracowników przed zagrożeniem koronawirusem. To co w chwili obecnej sklep LIDL robi, czyli mój pracodawca to jest nie do opisania. Sklep niszczy mnie psychicznie, zagraża mojemu zdrowiu oraz życiu, nie tylko mojemu ale całej mojej rodzinie. Dla sklepu najważniejszy jest utarg, a nie to czy pracownik zachoruje a w ostateczności czy umrze. Odnoszę wrażenie, że mojemu pracodawcy nie zależy na zdrowiu i życiu moim oraz klientów, dla sklepu liczy się tylko pieniądze - napisał nasz Czytelnik.

O wyjaśnienie poprosiliśmy sieć Lidl.

W odniesieniu do Pana zapytania zapewniamy, iż w tej chwili najistotniejsze jest dla nas bezpieczeństwo pracowników oraz klientów. Jednocześnie podkreślamy, że nieustannie obserwujemy rozwój sytuacji oraz podejmujemy nowe działania mające na celu zapewnić ochronę naszym pracownikom oraz klientom. Do tej pory zamontowaliśmy specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach wyznaczyliśmy bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce. Wprowadziliśmy zmiany w modelu działania – zespoły pracowników są dzielone na grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy. W każdym sklepie i biurze Lidl Polska pracownicy mogą korzystać z podajników ze środkami dezynfekcyjnymi oraz płynów antybakteryjnych oraz rękawiczek ochronnych, a od przyszłego tygodnia rozpoczynamy przekazywanie – specjalnych osłon ochronnych twarzy – przyłbic. Seniorzy podczas zakupów w sklepach Lidl Polska są obsługiwani przez kasjerów priorytetowo. Umożliwiamy także pracownikom w wieku 65+ zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy – wysokość pensji osób, które skorzystają z tego rozwiązania, pozostaje niezmieniona. Udostępniamy kasy pierwszeństwa wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownikom sektora opieki medycznej (lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym) oraz przedstawicielom pozostałych służb (strażakom, policjantom, żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażnikom miejskim) niosącym pomoc osobom starszym lub przebywającym na kwarantannie. Z kolei w nowej kampanii informacyjnej przypominamy o środkach ostrożności, o których należy teraz pamiętać. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X") powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 2 metrów odległości między sobą. Aktualnie zamieszczamy w sklepach kolejne oznaczenia poziome i pionowe, które pomogą klientom zachować bezpieczną odległość między sobą. Zachęcamy również do płatności bezgotówkowych – przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego. Dzięki współpracy z eService we wszystkich sklepach Lidl można skorzystać z możliwości płatności zbliżeniowej do 100 zł bez konieczności wpisywania kodu PIN. Pracujemy także nad funkcjonalnością Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwi dokonywanie transakcji mobilnych - dokładamy starań aby w najbliższym czasie to rozwiązanie było możliwe dla wszystkich klientów. Emitujemy również komunikaty przypominające zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące m.in. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu. Zapewniamy, że w dalszym ciągu będziemy obserwować rozwój sytuacji i wprowadzać nowe rozwiązania mające zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim pracownikom i klientom - tłumaczy biuro prasowe Lidla. 

Masz problem? Napisz do nas.

[ALERT]1585829564209[/ALERT]

(ddtorun.pl)

Internauta

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

Kasa kasaKasa kasa

4 1

Teraz już c a ł o d o b o w o otwarte... Co robi chęć zysku! Sąsiadów, wiadomo których. A klient niech przyklaśnie pomysłom. 10:21, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

ofertaoferta

1 2

Adolf ma się dobrze. Kolejnym posunięciem Lidla może będzie uruchomienie przysklepowej spalarni zwłok.
Ogłoszenie mogłoby brzmieć tak: < Oferujemy usługi kompletne. Herzliche Willkommen!
U nas najtaniej! Wszystko załatwisz przy jednej kasie. Mamy bogate doświadczenia.
Za nami pracowite lata praktyki! > 14:29, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%