Zamknij
Ważne

Czytelnik o remoncie mostu: za 100 mln możemy zrobić cztery pasy ruchu

Internauta Internauta 09:33, 06.01.2020 Aktualizacja: 09:38, 06.01.2020
Fot. Archiwum Fot. Archiwum

Czytelnik o remoncie mostu: za 100 mln możemy zrobić cztery pasy ruchu

List Czytelnika w sprawie planowanej przebudowy mostu im. Józefa Piłsudskiego w Toruniu. 

Witam, 

Za 100 mln zł możemy w pół roku zrobić 4 pasy ruchu na moście i zakończyć remont, na który miasto zakłada aż 20 miesięcy. Według projektu budowlanego remontu, poziom korozji pomostu pod jezdnią zagraża konstrukcji i bezpieczeństwu.

W tej sytuacji należy go wymienić, a nie remontować. Czteropasowy Most Łazienkowski w Warszawie po pożarze został rozebrany. Dostał nowe przęsła i nowy pomost na istniejących podporach. Od pożaru do otwarcia mostu dla kierowców minęło 9 miesięcy. Same prace budowlane trwały pół roku i pochłonęły 104 mln zł.

Remont mostu w Tczewie trwa już trzeci rok, pochłonął 60 mln zł i planuje się że do zakończenia koszty wzrosną do 160 mln zł. Most jest rozbierany i składany od początku, ponieważ tylko w ten sposób można upewnić się, że konstrukcja jest solidna. Dlaczego w Toruniu planuje się remont na 20 miesięcy - blisko dwa lata - za 130 mln zł, mimo że pod jezdnią stal jest skorodowana powyżej 50%?

W projekcie budowlanym dla remontu mostu znajduje się bardzo istotna informacja, którą cytuję w całości: Do całkowitej wymiany i przekonstruowania są elementy osłonowe przejścia konstrukcji przez płytę betonową. Blachy w wielu miejscach są już całkowicie skorodowane.W części dolnej mostu pod pomostem jezdni konstrukcja skorodowana w stopniu powyżej Ri5. Miejscami całkowita degradacja stali z perforacją i pocienieniem zagrażającym wytrzymałości obiektu. Konieczne naprawy konstrukcyjne. Ze względu na stopień skorodowania, stare powłoki i produkty korozji należy usunąć całkowicie, a antykorozyjne zabezpieczenie powłokowe wykonać na nowo. Balustrady skorodowane w stopniu powyżej Ri 5. Kwalifikacja do gruntownej renowacji lub wykonania nowych balustrad o podwyższonych parametrach ochrony antykorozyjnej.

Źródło: PROJEKT BUDOWALNY ROZBUDOWY MOSTU DROGOWEGO IM. J.PIŁSUDSKIEGO W TORUNIU OPIS TECHNICZNY PONT-PROJEKT Sp. z o.o. ul. Noakowskiego 3, 80-313 Gdańsk, str. 21

Ri5 to najwyższy stopień korozji. W Toruniu jest wynikiem zaniedbań. Wiedzieliśmy, że most nie ma poprawnej dylatacji (odwodnienia jezdni), ale nie malowaliśmy go od spodu powłokami zabezpieczającymi. Teraz trzeba go będzie wymienić. Skoro musimy wymienić pomost, najlepiej będzie zamówić nowy z czterema pasami, a stalowa kratownica do niczego nie jest potrzebna. Można ją wykorzystać do budowy trzeciego mostu.

Pozdrawiam,

Czytelnik

[ALERT]1578299886099[/ALERT]

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%