Zamknij

Wielka zmiana dla mieszkańców Torunia. Sprawdź, jak działa Karta JO!

14:07, 12.02.2025
Skomentuj Fot. Daniel Wiśniewski Fot. Daniel Wiśniewski

Od 11 lutego 2025 roku mieszkańcy Torunia mogą korzystać z nowego systemu miejskiej karty – Karty Miejskiej JO. Jest to rozwiązanie, które ma ułatwić codzienne funkcjonowanie w mieście, oferując mieszkańcom szereg korzyści, w tym zniżki na bilety komunikacji miejskiej, rabaty w instytucjach kultury oraz możliwość łatwego regulowania opłat za parkowanie.

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 11 lutego w Centrum Sztuki Współczesnej, prezydent Torunia podkreślił, że projekt jest sukcesywnie rozwijany:

- Zachęcamy mieszkańców do jak najszybszego założenia konta i uzyskania Statusu Mieszkańca. Dzięki temu zyskają dostęp do szerokiego pakietu zniżek, a baza partnerów programu będzie sukcesywnie rozszerzana

- powiedział Paweł Gulewski.

Jak zdobyć Kartę Miejską JO?

Aby stać się użytkownikiem Karty Miejskiej, wystarczy założyć konto w systemie. Można to zrobić na kilka sposobów: Online – poprzez specjalny portal www.jo-torun.pl, w aplikacji JO-TORUŃ – dostępnej od końca lutego na Androida i iOS, o Osobiście – w jednym z Punktów Obsługi Klienta, takich jak kasy biletowe MZK czy Ośrodek Informacji Turystycznej.

Karta Miejska występuje w kilku formach:

  • Plastikowej karty miejskiej,
  • Wirtualnej karty dostępnej w aplikacji,
  • Zarejestrowanej karty płatniczej,
  • Legitymacji szkolnej/studenckiej zarejestrowanej w systemie.

Jakie korzyści daje Karta Miejska JO?

Od 1 marca 2025 roku użytkownicy Karty Miejskiej JO będą mogli korzystać z pełnego pakietu funkcjonalności, w tym: zakupu biletów komunikacji miejskiej w wersji elektronicznej, opłacania parkowania w strefie płatnego parkowania oraz na parkingach Park & Ride i zniżek w miejskich instytucjach kultury i sportu, takich jak: Centrum Sztuki Współczesnej, Muzeum Okręgowe, Toruńska Agenda Kulturalna, Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Teatr Baj Pomorski, Centrum Kultury Dwór Artusa, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji.

Prezes MZK, , zapowiada dalszy rozwój systemu:

- To system otwarty, który będzie rozwijany. Wciąż prowadzimy rozmowy z kolejnymi partnerami – w tym jednostkami samorządu województwa oraz prywatnymi firmami, aby poszerzyć zakres ulg i promocji dla mieszkańców

- mówi Zbigniew Wyszogrodzki

Nowy cennik biletów od kwietnia 2025

Od 1 kwietnia 2025 roku wejdzie w życie nowy cennik komunikacji miejskiej, który będzie zawierał promocyjne ceny dla posiadaczy Karty Miejskiej JO. Osoby posiadające Status Mieszkańca, uczniowie i studenci będą mogli liczyć na tańsze bilety.

Nowa taryfa ma zachęcić mieszkańców do korzystania z transportu publicznego oraz rezygnacji z papierowych biletów na rzecz cyfrowych rozwiązań.

Aplikacja mobilna – jeszcze większa wygoda

Na przełomie lutego i marca zostanie uruchomiona aplikacja mobilna JO-TORUŃ. Dzięki niej użytkownicy Karty Miejskiej JO będą mogli:

  • Kupować bilety elektroniczne i przypisywać je do swojej karty
  • Opłacać parkowanie w strefie płatnego parkowania i parkingach P&R
  • Korzystać z wirtualnej portmonetki do szybkich płatności.
  • Przeglądać historię transakcji i zarządzać swoimi uprawnieniami.

Co ważne, przez aplikację nie będzie można składać wniosków o Status Mieszkańca ani o wydanie duplikatu karty.

Wsparcie dla mieszkańców – infolinia i czat

Dla osób, które mają pytania lub potrzebują pomocy przy rejestracji, uruchomiono specjalną infolinię działającą od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-15:30 pod numerem 56 611 89 99.

Dodatkowo, na stronie internetowej www.jo-torun.pl dostępny jest automatyczny czat działający całą dobę, który pomoże użytkownikom w zakładaniu konta i korzystaniu z Karty Miejskiej.

(D.W./UM Toruń)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

kartakarta

1 0

Firmy, jednostki przetwarzające dane obywateli będą zadowolone. Nadawanie numerów ludziom, identyfikacja to już kiedyś było i podpięcie pod to danych osobistych. Tylko teraz w nowoczesnym cyfrowym wydaniu - bo postęp technologiczny. A istnienie RODO to tylko tak dla picu.

12:23, 13.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PasażerPasażer

1 0

wJO kierowco, wJO...

12:34, 13.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%