Zamknij

Będzie tak jak chcieli mieszkańcy? Zapowiedziano zmiany w komunikacji miejskiej

06:00, 23.05.2024 W.P
Skomentuj Autobus miejski. Fot: MZK Toruń Autobus miejski. Fot: MZK Toruń

W Toruniu zapowiedziano zmiany w kursowaniu autobusów komunikacji miejskiej. W kwietniu na Podgórzu odbyło się spotkanie dotyczące komunikacji w tej części miasta. Wygląda na to, że propozycje mieszkańców nie poszły w las. 

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia zapowiedział, że na podstawie zgłoszeń mieszkańców zostaną wprowadzone zmiany w rozkładzie komunikacji miejskiej. 

Propozycje zmian w trasach autobusowych będą wynikać ze zgłoszonych wniosków podczas spotkania, które odbyło się 24 kwietnia. Wówczas mieszkańcy lewobrzeża mieli okazję zgłosić swoje uwagi i sugestie dotyczące tras przejazdu.

Zmiany dotyczyć będą one głównie usprawnienia obsługi komunikacyjnej osiedla Podgórz. Planowo propozycje zostaną przedstawione do publicznej wiadomości do 23 maja. 

Dokładne zmiany w rozkładzie będzie można znaleźć na przystankach oraz na stronach internetowych www.torun.pl i www.mzk-torun.pl. O zmianach będziemy informować również na portalu Dzień Dobry Toruń. 

Zobacz także: 

(W.P)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(17)

hehehehehehe

2 2

Jak to możliwe że narusza się świętość częstotliwości kursowania co 45 minut???
Skoro dwie linie, 10 i 32, będą łączyć centrum że szpitalem na Bielanach to może czas wreszcie przetrasować 11 na uniwersytet i zakończyć istnienie kuriozum pt. linia 131 w obecnej postaci? 06:05, 23.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

PhoenixPhoenix

3 0

A co z 11 poza szczytem oraz 131 kursującymi co 45 minut?
Co z linią 19 kursującą co godzinę? 11:00, 23.05.2024

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

hehehehehehe

0 0

Śladem 131 na Podgórzu i Stawkach puścić 10 albo 20 kursujące co pół godziny do centrum a na poznańskiej zostawić 10 albo 20 z częstotliwością w szczycie co 12 minut. 11:11, 23.05.2024


PhoenixPhoenix

1 0

To nic nie da jak ktoś potrzebuje dojechać do Rozgart i musi przesiąść się z 11.
Poza tym, to właśnie przesiadki są problemem, bo te są spoko jak komunikacja miejska jeździ ze średnią częstotliwością co 5 minut. W innym przypadku, to znacząco przedłużają przejazd. 12:16, 23.05.2024


hehehehehehe

1 0

Kto potrzebuje tak strasznie dojechać do Rozgart z Szubińskiej albo Hallera? A jak ktoś musi dojechać do Rozgart z Czerniewic to dlaczego ma się przesiadać? Skończmy wreszcie z tymi krajoznawczymi liniami. 12:23, 23.05.2024


PhoenixPhoenix

1 0

Z jednej strony mówimy o liniach krajoznawczych, z drugiej o problemach z przesiadkami. Nie ma jednego dobrego rozwiązania. Teoretycznie pomysł z tworzeniem linii szkieletowych poruszających się po prostych, długich trasach z liniami dojazdowymi, które obsługują osiedla i umożliwiają przesiadkę na taką szkieletową ma sens, ale to wymaga dużej częstotliwości kursów zarówno jednych, jak i drugich. Przy obecnej liczbie kierowców i taboru nie jest to możliwe do realizacji.
Z drugiej strony, ludzie poruszają się w różnych relacjach. Wspomniany mieszkaniec Szubińskiej czy Czerniewic może dojeżdżać do Rozgart. Różnica, że ten pierwszy jedzie 45 minut, bo nie musi się przesiadać, a ten drugi ponad godzinę, choć odległość podobna, ale tu z przesiadką.
Przy rzadko kursujących liniach istotne jest ich skomunikowanie jeśli już zmusza się ludzi do przesiadek na trasach obsługiwanych z częstotliwością co 45 minut. 13:56, 23.05.2024


hehehehehehe

1 0

Oczywiście problemem jest głównie liczba kierowców, bo tabor to by to jeszcze jakoś ogarnął. Ale nawet w aktualnej sytuacji trasa 131 to absolutne wariactwo. A są przecież jeszcze takie relikty PRL jak 14 z Okólnej na Mazowiecką. 14:29, 23.05.2024


PhoenixPhoenix

0 0

Myślę, że pewnym rozwiązaniem tego mogłoby być przekierowanie linii 11 do pętli Uniwersytet. Skrócenie obecnej linii 131 do trasy Rozgarty - Uniwersytet z synchronizacją z 11 umożliwiając przesiadki na pętli (131 mógłby nawet czekać w razie opóźnień). A w miejsce obecnej linii 131 na trasie z Szubińskiej utworzyć nową linię np. 36 dojeżdżającą np. do Dworca Głównego z synchronizacją przesiadkową z 11 na przystankach Stawki i Strzałowa. 15:29, 23.05.2024


hehehehehehe

1 0

I to jest bardzo dobra koncepcja którą podzielam 15:45, 23.05.2024


PhoenixPhoenix

0 0

Chyba nawet lepiej byłoby 11 skierować od Gagarina do Płazy. W ten sposób przyjechała by przy UMK, przesiadka na 131 możliwa byłby na Łukasiewicza, a lewobrzeże zyskało by bezpośrednie połączenie z galerią. Poza tym, ekonomicznie byłoby to lepsze, bo więcej ludzi jedzie do galerii niż na pętlę Uniwersytet, a odległość podobna. 17:05, 23.05.2024


PomodorPomodor

1 1

Przez 3/4 Skłodowskiej nic nie jeździ nie wiem kto siedzi w mzk ze do dziś nie polaczyli pętli elany z perłą olimpijska lub nie dają normalnego autobusu do tamże chociażby zmienić trasę 40 ktora sie praktycznie dubluje i jej pętlę przenieść z Kołakowskiego na olimpijską proste ale trzeba miec mózg 11:50, 23.05.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hehehehehehe

1 0

Skłodowskiej powinna jeździć 30 prosto do centrum bez wycieczek przez Rubinkowo. Innym genialnym pomysłem było zrobienie jednotorowej pętli Elana. 12:24, 23.05.2024


GośćGość

0 0

40 nie jeździ na Kolankowskiego, tylko na Bielawy. Z czym się dubluje? Na Olimpijską dojeżdża 34, z nim ma się dublować? 07:13, 24.05.2024


PhoenixPhoenix

0 0

Kołakowskiego? A 40 to przypadkiem nie ma pętli na Bielawach?
Inna sprawa, że faktycznie przez Skłodowskiej nic nie jedzie. Tramwaj to droga sprawa i w pierwszej kolejności należy go zbudować na lewobrzeżu, a nie tworzyć kolejną trakcję na dobrze skomunikowanym Rubinkowie. Można by zmodyfikować trasę i częstotliwość 41. 12:20, 23.05.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hehehehehehe

1 0

Jak dojechać z dobrze skomunikowanego Rubinkowa do Rozgart bez przesiadki? 12:26, 23.05.2024


PhoenixPhoenix

2 0

He, tramwajem na JAR i z tamtejszego lotniska lub kosmodromu. :D 13:50, 23.05.2024


hehehehehehe

2 0

Na Jarze to już metro jest skoro budują tam szkołę gdy tam w ogóle nie ma dzieci 14:30, 23.05.2024


0%