W Toruniu zapowiedziano zmiany w kursowaniu autobusów komunikacji miejskiej. W kwietniu na Podgórzu odbyło się spotkanie dotyczące komunikacji w tej części miasta. Wygląda na to, że propozycje mieszkańców nie poszły w las.
Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia zapowiedział, że na podstawie zgłoszeń mieszkańców zostaną wprowadzone zmiany w rozkładzie komunikacji miejskiej.
Propozycje zmian w trasach autobusowych będą wynikać ze zgłoszonych wniosków podczas spotkania, które odbyło się 24 kwietnia. Wówczas mieszkańcy lewobrzeża mieli okazję zgłosić swoje uwagi i sugestie dotyczące tras przejazdu.
Zmiany dotyczyć będą one głównie usprawnienia obsługi komunikacyjnej osiedla Podgórz. Planowo propozycje zostaną przedstawione do publicznej wiadomości do 23 maja.
Dokładne zmiany w rozkładzie będzie można znaleźć na przystankach oraz na stronach internetowych www.torun.pl i www.mzk-torun.pl. O zmianach będziemy informować również na portalu Dzień Dobry Toruń.
hehehe06:05, 23.05.2024
Jak to możliwe że narusza się świętość częstotliwości kursowania co 45 minut???
Skoro dwie linie, 10 i 32, będą łączyć centrum że szpitalem na Bielanach to może czas wreszcie przetrasować 11 na uniwersytet i zakończyć istnienie kuriozum pt. linia 131 w obecnej postaci?
Phoenix11:00, 23.05.2024
A co z 11 poza szczytem oraz 131 kursującymi co 45 minut?
Co z linią 19 kursującą co godzinę?
Pomodor11:50, 23.05.2024
Przez 3/4 Skłodowskiej nic nie jeździ nie wiem kto siedzi w mzk ze do dziś nie polaczyli pętli elany z perłą olimpijska lub nie dają normalnego autobusu do tamże chociażby zmienić trasę 40 ktora sie praktycznie dubluje i jej pętlę przenieść z Kołakowskiego na olimpijską proste ale trzeba miec mózg
hehehe12:24, 23.05.2024
Skłodowskiej powinna jeździć 30 prosto do centrum bez wycieczek przez Rubinkowo. Innym genialnym pomysłem było zrobienie jednotorowej pętli Elana.
Gość07:13, 24.05.2024
40 nie jeździ na Kolankowskiego, tylko na Bielawy. Z czym się dubluje? Na Olimpijską dojeżdża 34, z nim ma się dublować?
Phoenix12:20, 23.05.2024
Kołakowskiego? A 40 to przypadkiem nie ma pętli na Bielawach?
Inna sprawa, że faktycznie przez Skłodowskiej nic nie jedzie. Tramwaj to droga sprawa i w pierwszej kolejności należy go zbudować na lewobrzeżu, a nie tworzyć kolejną trakcję na dobrze skomunikowanym Rubinkowie. Można by zmodyfikować trasę i częstotliwość 41.
hehehe12:26, 23.05.2024
Jak dojechać z dobrze skomunikowanego Rubinkowa do Rozgart bez przesiadki?
Phoenix13:50, 23.05.2024
He, tramwajem na JAR i z tamtejszego lotniska lub kosmodromu. :D
hehehe14:30, 23.05.2024
Na Jarze to już metro jest skoro budują tam szkołę gdy tam w ogóle nie ma dzieci
To nie randki, to biznes [+18]
Cóż artykuł zgodny z rzeczywistością ,autor zapomniał dodać ,że te 20% młodych kobiet to kobiety w wieku 18-39 :)) agata2025 nie chodzi o kamerki ,a o realne oddawanie się za $$$ :)) dla większości z tych 20% to pójście na skróty :) 500zl za 1-1,5h przyjemności również dla samej siebie ? To „tylko” seks ,o moralności i prsyzwoitosci zapomina się jeśli ma się wybór 200zl/8h harówy ,a tak jw napisałem 500/1,5h przyjemności i to nie u siebie w mieszkaniu ,a u wynajętego apartamentu przez „biorcę” ;) to korzystają :)) szkoda tylko rodziców ,że nie wiedzą jak ich pociechy (młodsze ,starsze) zarabiają na swoje zachcianki ;a jeszcze gorsze jest to ,że potem takie kobiety będą czyimiś żonami ;czemu oznaczacie jako spam ?!!
Xyz
13:29, 2025-05-18
To nie randki, to biznes [+18]
Cóż artykuł zgodny z rzeczywistością ,autor zapomniał dodać ,że te 20% młodych kobiet to kobiety w wieku 18-39 :)) agata2025 nie chodzi o kamerki ,a o realne oddawanie się za $$$ :)) dla większości z tych 20% to pójście na skróty :) 500zl za 1-1,5h przyjemności również dla samej siebie ? To „tylko” seks ,o moralności i prsyzwoitosci zapomina się jeśli ma się wybór 200zl/8h harówy ,a tak jw napisałem 500/1,5h przyjemności i to nie u siebie w mieszkaniu ,a u wynajętego apartamentu przez „biorcę” ;) to korzystają :)) szkoda tylko rodziców ,że nie wiedzą jak ich pociechy (młodsze ,starsze) zarabiają na swoje zachcianki ;a jeszcze gorsze jest to ,że potem takie kobiety będą czyimiś żonami
Prawda
13:28, 2025-05-18
Zielona rewolucja przy kujawskich drogach
Na razie rewolucję jaką widzę to potężne wycinki lasów wzdłuż głównych dróg, LP tną jak leci byle zdążyć przed zmianą wajchy
Basiul
11:28, 2025-05-18
To nie randki, to biznes [+18]
O tym ze w Polsce prostytucja nie jest karana i ma sie dobrze świadczy stanowisko pierwszej rudej i zdradzieckiej koorvy jak leżał na szezlągu i wypinał doopsko dla Niemca tak wypina
Dónaldina
11:06, 2025-05-18
0 0
Śladem 131 na Podgórzu i Stawkach puścić 10 albo 20 kursujące co pół godziny do centrum a na poznańskiej zostawić 10 albo 20 z częstotliwością w szczycie co 12 minut.
1 0
To nic nie da jak ktoś potrzebuje dojechać do Rozgart i musi przesiąść się z 11.
Poza tym, to właśnie przesiadki są problemem, bo te są spoko jak komunikacja miejska jeździ ze średnią częstotliwością co 5 minut. W innym przypadku, to znacząco przedłużają przejazd.
1 0
Kto potrzebuje tak strasznie dojechać do Rozgart z Szubińskiej albo Hallera? A jak ktoś musi dojechać do Rozgart z Czerniewic to dlaczego ma się przesiadać? Skończmy wreszcie z tymi krajoznawczymi liniami.
1 0
Z jednej strony mówimy o liniach krajoznawczych, z drugiej o problemach z przesiadkami. Nie ma jednego dobrego rozwiązania. Teoretycznie pomysł z tworzeniem linii szkieletowych poruszających się po prostych, długich trasach z liniami dojazdowymi, które obsługują osiedla i umożliwiają przesiadkę na taką szkieletową ma sens, ale to wymaga dużej częstotliwości kursów zarówno jednych, jak i drugich. Przy obecnej liczbie kierowców i taboru nie jest to możliwe do realizacji.
Z drugiej strony, ludzie poruszają się w różnych relacjach. Wspomniany mieszkaniec Szubińskiej czy Czerniewic może dojeżdżać do Rozgart. Różnica, że ten pierwszy jedzie 45 minut, bo nie musi się przesiadać, a ten drugi ponad godzinę, choć odległość podobna, ale tu z przesiadką.
Przy rzadko kursujących liniach istotne jest ich skomunikowanie jeśli już zmusza się ludzi do przesiadek na trasach obsługiwanych z częstotliwością co 45 minut.
1 0
Oczywiście problemem jest głównie liczba kierowców, bo tabor to by to jeszcze jakoś ogarnął. Ale nawet w aktualnej sytuacji trasa 131 to absolutne wariactwo. A są przecież jeszcze takie relikty PRL jak 14 z Okólnej na Mazowiecką.
0 0
Myślę, że pewnym rozwiązaniem tego mogłoby być przekierowanie linii 11 do pętli Uniwersytet. Skrócenie obecnej linii 131 do trasy Rozgarty - Uniwersytet z synchronizacją z 11 umożliwiając przesiadki na pętli (131 mógłby nawet czekać w razie opóźnień). A w miejsce obecnej linii 131 na trasie z Szubińskiej utworzyć nową linię np. 36 dojeżdżającą np. do Dworca Głównego z synchronizacją przesiadkową z 11 na przystankach Stawki i Strzałowa.
1 0
I to jest bardzo dobra koncepcja którą podzielam
0 0
Chyba nawet lepiej byłoby 11 skierować od Gagarina do Płazy. W ten sposób przyjechała by przy UMK, przesiadka na 131 możliwa byłby na Łukasiewicza, a lewobrzeże zyskało by bezpośrednie połączenie z galerią. Poza tym, ekonomicznie byłoby to lepsze, bo więcej ludzi jedzie do galerii niż na pętlę Uniwersytet, a odległość podobna.