Zmiana prezydenta oznacza zmiany dla miasta. Paweł Gulewski zaczął od zmian w komunikacji, ale nie tej miejskiej, a internetowej. Niedługo promocja miasta ruszy na TikToku.
Toruń szykuje się do rewolucji w swojej strategii komunikacji na mediach społecznościowych. Prezydent Paweł Gulewski ogłosił plany zmian w dotychczasowych serwisach miejskich oraz wprowadzenie nowych rozwiązań.
- Dziś przedstawiamy główne kierunki naszych działań związanych z portalami społecznościowymi i prowadzoną za ich pośrednictwem komunikacją z mieszkańcami, osobami związanymi z Toruniem i odwiedzającymi nasze miasto. Debata nad nową strategią komunikacji trwa od pierwszego dnia mojej pracy dla Torunia, jako prezydenta miasta. Mamy wiele profili w serwisach społecznościowych, część z nich przejdzie zmianę, pojawią się również nowe pomysły na dialog z odbiorcami naszych treści
- wyjaśnił prezydent Paweł Gulewski.
W ramach nowej strategii planowane są następujące zmiany:
Strona FB: Paweł Gulewski - oficjalnie: Będzie prowadzona poza Urzędem Miasta Torunia przez samego prezydenta Pawła Gulewskiego. Wspierać będzie serwisy miejskie w rozpowszechnianiu informacji, a wybrane treści będą udostępniane również w serwisach miejskich.
Strona FB: Prezydent Torunia Michał Zaleski: Została czasowo zdezaktywowana i przemianowana na Urząd Miasta Torunia. Będzie źródłem informacji miejskiej.
Strona FB: Mój Toruń: Odciążona z twardej informacji miejskiej, skupi się na działaniach promocyjnych i wizerunkowych.
Platforma X: Mój Toruń: Połączenie stron Urzędu Miasta Torunia i Mój Toruń, zawierające głównie informacje miejskie.
Instagram: Mój Toruń: Skoncentrowany na promocyjno-wizerunkowych działaniach foto/video.
Kanał filmowy Mój Toruń w serwisie YouTube: Pozostanie miejscem publikacji filmów powstających na zlecenie miasta.
Kanały miejskie w mediach społecznościowych zostaną przemianowane z "Mój Toruń" na "Toruń.
Najciekawszą nowinką z tej listy jest założenie nowego kanału miejskiego kanału na TikToku. Według zapowiedzi ma być on poświęcony głównie działaniom promocyjnym i wizerunkowym z uwzględnieniem specyfiki tego medium oraz wieku i charakteru odbiorców. Możemy zatem spodziewać się tam luźniejszego kontentu, a kto wie, może nawet i współprac z influencerami...
Działania te mają rozwinąć strategię wizerunkową i promować miasto. Co sądzicie o takich unowocześnianiach? Dobrze, że miasto idzie z duchem czasu, a może to strata czasu?
P.S W tym miejscu warto wspomnieć, że on niedawna na TikToku możecie znaleźć profil Dzień Dobry Toruń ;)