Rower miejski w Toruniu działa od końca lipca tego roku. Cały system składa się z 40 stacji i 400 jednośladów. Torunianie chętnie korzystają z Torvelo, ale już po raz kolejny pojawią się głosy, że system nie działa tak jak powinien.
Miasto już po tygodniu od uruchomienia systemu chwaliło się sukcesami. Ponad 10 640 wypożyczeń i 3 492 rejestracji w systemie - wyglądało imponująco. Jednak bardzo szybko pojawił się też pierwsze problemy.
[ZT]21511[/ZT]
Teraz znów pojawił się kolejny problem, o którym poinformował nas Czytelnik w liście do redakcji. Prezentujemy go poniżej.
Jako redakcja zajmująca się sprawami związanymi z Toruniem moglibyście zająć się wadliwym działaniem całego systemu roweru miejskiego Torvelo. Chciałem zarejestrować się i zacząć korzystać z roweru miejskiego, ale po zobaczeniu negatywnych opinii w wyszukiwarce Google zrezygnowałem z tego.
Z tego co wywnioskowałem z tych opinii to wypożyczenie i zwrócenie na stację roweru miejskiego to jedna wielka niewiadoma. Czy uda się wypożyczyć rower bez jakichś problemów z systemem i czy po zwrocie roweru nie zostanie przez błąd systemu naliczona opłata 200zł. Darowałem sobie rejestrację, bo nie mam ochoty się stresować przy każdym wypożyczeniu roweru i po każdym zwrocie roweru zastanawiać się czy nie naliczą mi kary 200zł, ponieważ system nie zarejestrował poprawnie zwrotu roweru.
Czytelnik Rafał
Każdy z Was może wyrazić swoje zdanie, opisać problem i skontaktować się z nami.
Listy kierujcie na adres: [email protected]
[ALERT]1568190118600[/ALERT]
Rowerzysta13:25, 11.09.2019
Panu, który napisał do redakcji, to radzę nawet z domu nie wychodzić jak taki bojaźliwy.
TORVELO działa właściwie poprawnie. Wg. mnie jedyny problem, to zwrot roweru, gdzie zamek od razu powinien się zatrzaskiwać. Tymczasem wpinamy rower i należy poczekać około 30sek. aż lampka przestanie mrugać sygnalizując zwrot roweru i zamknięcie zamka, który zdarza się, że faktycznie nie załapie. Ja osobiście po zwrocie roweru zaglądam na maila czy mam potwierdzenie zwrotu, ale nie jest to aż taka niedogodność, żeby zrezygnować z korzystania z systemu. Większy problem, to brak podstawowej wiedzy użytkowników np. w regulacji siodełka, którzy wyginają klamrę w drugą stronę itp. Szkoda, że ludzie niedbają o rowery i je niszczą. Nie chodzi tutaj nawet o rowery miejskie, ale także własne, które trzeszczą, piszczą, a mimo to od nowości nie widziały smaru, ani czystej szmatki.
Użytkownik13:51, 11.09.2019
Fakt zwrotu roweru potwierdzany jest przez komunikat na stacji, w aplikacji mobilnej, w wysyłanym natychmiast mailu. Wystarczy odrobina dobrej woli i już ma się pewność, że wszystko jest ok zamiast dramatyzować i wymyślać problemy tam gdzie ich nie ma.
Pełen emocji finał konkursu z okazji Dnia Mamy
my kochamy naszą mamę, chociaż czasem ma wychlane... my butelki jej sprzedamy, później z mamą się nachlamy...
patusy
00:35, 2025-05-28
Tego kociaka nie udało się już uratować...
straszne! chyba nie będziemy mogli z tym żyć, na znak protestu przykleje się do chodnika w ślepej uliczce...
podatnik
00:33, 2025-05-28
Aktorka z Torunia obchodzi dziś urodziny! Nie wygląda
aktorzy to są w Hollywood..
mieeetek
00:32, 2025-05-28
Aktorka z Torunia obchodzi dziś urodziny! Nie wygląda
Przekazujcie opcję Zorro innym.
Opcja Zorro
21:33, 2025-05-27