Niegdyś potęga polskiego rynku soków, dziś firma wystawiona na sprzedaż. Marwit, marka znana niemal każdemu konsumentowi, po latach problemów finansowych ponownie trafia pod młotek. Czy tym razem uda się znaleźć inwestora?
Jeszcze kilkanaście lat temu soki jednodniowe Marwit można było znaleźć niemal w każdym sklepie w Polsce. Marka kojarzona z najwyższą jakością i zdrowym trybem życia przez lata dominowała na rynku.
Dziś jej przyszłość stoi pod znakiem zapytania, a syndyk ponownie próbuje sprzedać przedsiębiorstwo, które przez ostatnie lata borykało się z poważnymi problemami finansowymi.
Marwit przez dekady był synonimem świeżych, jednodniowych soków, ale jego oferta obejmowała także zupy, smoothie i surówki. Firma wyznaczała trendy w zdrowym odżywianiu i miała ugruntowaną pozycję w branży. Jednak w maju 2020 roku zaczęły się poważne problemy finansowe, które doprowadziły do wszczęcia postępowania sanacyjnego.
Mimo ustanowienia zarządcy i prób ratowania działalności, wycofanie się potencjalnego inwestora sprawiło, że firma nie była w stanie wrócić na rynek. Kolejne miesiące przyniosły dalsze trudności – zwolnienia pracowników, redukcję skali działalności i ostatecznie decyzję o sprzedaży przedsiębiorstwa.
[FOTORELACJANOWA]12566[/FOTORELACJANOWA]
W marcu 2023 roku syndyk ogłosił zamiar sprzedaży Marwitu, początkowo za 20 milionów złotych. Brak zainteresowania wymusił obniżenie ceny do 13 milionów, ale mimo to nie udało się znaleźć kupca. Teraz firma ponownie trafia na rynek, lecz tym razem w nieco innej formie.
Tym razem przedsiębiorstwo jest wystawione na sprzedaż w dwóch częściach – Marwit Sp. z o.o. za 9,1 mln zł oraz Marwit Foods Sp. z o.o. S.K. za 26 mln zł. Łącznie potencjalny nabywca musi liczyć się z wydatkiem co najmniej 35 milionów złotych.
Jeśli nie znajdzie się chętny na całe przedsiębiorstwo, syndyk rozważy sprzedaż poszczególnych składników majątku:
Dopuszczona jest także sprzedaż pojedynczych linii produkcyjnych oraz nieruchomości gruntowych, które wciąż pozostają w rękach syndyka.
Kolejne nieudane próby sprzedaży wskazują, jak trudna jest sytuacja firmy. Marwit, choć wciąż posiada rozpoznawalną markę i infrastrukturę produkcyjną, musi zmierzyć się z realiami rynku, na którym dominują już inni gracze. Czy znajdzie się inwestor, który zechce tchnąć nowe życie w dawną potęgę polskich soków? Czy może firma zostanie rozebrana na części i definitywnie zniknie z rynku? Ostateczna odpowiedź powinna paść w najbliższych miesiącach.
Jedno jest pewne – dla wielu konsumentów, którzy przez lata sięgali po soki Marwit, to koniec pewnej epoki.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz