Radny Piotr Lenkiewicz zapytał urzędników o możliwość wyprowadzenia tirów z lewobrzeża. Chodzi przede wszystkim o zmniejszenie ilości poruszania się tego typu pojazdów w ciągu ulic: Poznańskiej, Andersa i Łódzkiej. Do sprawy odniósł się już prezydent Michał Zaleski.
Na tym jednak nie koniec, bo radny zaproponował również zmianę dopuszczalnej prędkości przy ul. Andersa z 70 na 50 km/h. Mowa o odcinku od Zajazdu Stawki do skrzyżowania ulic Kniaziewicza i Andersa. Zdaniem radnego i części mieszkańców zmieniony limit prędkości spowodował wzrost hałasu. Ponadto radny chce, aby w okolicy powstającego żłobka przy ul. Andersa postawić ekrany akustyczne.
Radnemu odpowiedział prezydent Michał Zaleski.
- Gmina Miasta Toruń nie planuje przeniesienia ruchu pojazdów ciężarowych z ulic: Poznańska-Andersa-Łódzka ponieważ przedmiotowy ciąg komunikacyjny stanowi jedną z podstaw układu komunikacyjnego Torunia. Jak poinformował również prezydent, Miejski Zarząd Dróg przewiduje w tym roku przeprowadzenie pomiarów hałasu drogowego na ulicy Andersa. Te będą później stanowić podstawę do podjęcia odpowiednich działań w zakresie konieczności obniżenia hałasu np. poprzez obniżenie dopuszczalnej prędkości lub ewentualnej budowy ekranów dźwiękochłonnych w pobliżu żłobka miejskiego - zaznaczył włodarz Torunia.
[ALERT]1582917510818[/ALERT]
Mieszkaniec14:39, 01.03.2020
Nie na takiego gospodarza głosowałem. Jest mi przykro, że prezydent ma w du... swoich mieszkańców i ich prośby.
kierowca18:05, 01.03.2020
Można zmniejszyć ograniczenie prędkości i nasadzić masę drzew które również pochłoną część hałasu zamiast tych ohydnych ekranów.
Yjy19:45, 01.03.2020
Zaleski ma w nosie lewobrzeże... jesteśmy gorszym sortem...gdyby sprawa tyczyła się Jaru to już dawno ktoś by zadziałał w tej sprawie! Jar to potęga!
Heh21:37, 02.03.2020
Coś mam wrażenie że to ludzie z lewobrzeża więcej krzyczą i o nich piszą niż o Jarze
Niki20:17, 01.03.2020
A może odrazu zmniejszyć prędkość do 30 albo zakazac budowania w pobliżu andersa ludzie jak kupowali mieszkanie to widzieli gdzie ulica nagle nie wyrosła trochę trzeba pomyśleć zanim się kupi a jak za głośno to proponuje zamieszkać w lesie
Jo21:02, 01.03.2020
A może weź pod uwagę, że nie tylko o bloki chodzi, ale i o domy, które były zanim ulica powstała. Dodatkowo kiedyś tiry nie jeździły w takich ilościach, a zwiększenie prędkości do 70 spowodowało naprawdę znacznie większy hałas. Tiry powinny jeździć obrzeżami miasta, a nie w środku!
Lol21:34, 02.03.2020
No i jeżdżą obrzeżami, dalej jest już tylko poligon
Do lol19:59, 05.03.2020
Lol weź się ogarnij i przestań pisać *%#)!& obwodnica czyli obrzeża jest jedna to S10 i tą drogą s10 niech jadą tiry, a na Andersa i Poznańskiej powinien być zakaz dla Tirów, jak ktoś nieco pomyśli to zrozumie a jak nie myśli to do szkoły albo cicho siedzieć
Arti21:03, 01.03.2020
Przecież to pewne że jest przekroczenie hałasu, bo już na Andersa było zanim Tiry się pojawiły, a teraz jak są setki tirów i jeszcze podnieśli limit prędkości na Andersa Stawki do 70 km/h to jest mega przekroczenie hałasu. Koniecznie trzeba zmniejszyć limit prędkości na Stawkach Andersa do 50 oraz popracować aby w przyszłości wyprowadzić Tiry z Andersa i Poznańskiej, przecież nikt do tego nie przywyknie i zawsze będzie to problemem i to coraz większym
TX1021:18, 01.03.2020
Tyle razy prosiliśmy o powrót do dawnego ograniczenia 50 km na godzinę jakie było na Andersa w linni domów od zajazdu Stawki do Kniaziewicza, bo jak dali te obecne 70 to hałas jak diabli... A te Tiry to muszą zniknąć z Andersa , niech miasto inną obwodnicę wymyśli ....... sobie pod urzędem i zobaczymy ...
He21:34, 01.03.2020
I jak zagłosować ? , popieram mieszkańców Stawek i akcję Radnego na te obniżenie do 50, ekrany, drzewa, i wyprowadzenie tych xxxxx tirów , ale nie podoba mi się odpowiedź miasta o tym że tirów nie wywalą z Poznańskiej i Andersa, wywalcie te tiry, wywalcie te tiry, WYWALCIE TE TIRY !!!!!!!!!!!
ha02:02, 02.03.2020
zanim kupi się mieszkanko to zbadać teren a teraz to tylko zwiększyć prędkość po to taka droga była budowana
do ha15:33, 02.03.2020
aleś Ty mądry , zamiast pomagać , szukać rozwiązań, to tylko zostawić sprawę i nich się męczą..., a tak naprawdę, to można budować drogi pod warunkiem , że jak się sprzedaje działki pod domy, mieszkania itd., to miasto zagwarantuje, że da się mieszkać, a nie sprzedawać jako zdatne do mieszkania skoro nie są zdatne, czyli co Miasto oszukało ludzi tak blisko drogi sprzedając tereny pod zamieszkanie ...., moim zdaniem obowiązkiem Miasta i urzędników jest dbać o wszystkich mieszkańców tak aby żyło się dobrze a nie byle jak , za to biorą wynagrodzenie i pracują dla mieszkańców przecież. Lepiej pomyśl co zrobić aby wszyscy byli zadowoleni, zmian prędkości na 800 m to duży problem , dla mnie nie tylko jakieś podejście nie bo nie , zresztą tam było 50 przez wiele lat i Tirów nie było i nie miało być , to tyle w tym temacie
Mateo122:05, 01.03.2020
ja jestem za zmniejszeniem prędkości i zakazem dla Tirów czyli za tym co radny wnioskował , w końcu ktoś próbuje pomóc....
DDRS22:29, 01.03.2020
Pamiętajcie że pisor Klabun zrobił nam 70 bez naszej wiedzy i zgody, a po fakcie sam stwierdził, że to było *%#)!& brawo! ps do tego kretyna z góry. Jak byś znał historię stawek to byś wiedział, że najpierw były tu domy i gospodarstwa, a potem doczekaliśmy się drogi!
art15:36, 02.03.2020
skoro naprawdę jakiś radny tak zrobił, to niech ten radny naprawi ten błąd, bo ludzie na pewno będą to pamiętać i szkodzi nie tylko sobie ten radny ale także innym oraz miastu jeżeli chodzi o opinię no i także mieszkańcom Stawek , prośba aby to naprawić jak najszybciej, 50 km / h i wywalić tiry
Mff02:02, 02.03.2020
To brzmi jak jakiś żart. Zabronić samochodom ciężarowym poruszania się po drodze tranzytowej? Może mają latać nad miastem? Może niech pociągi przestaną jeździć po torach bo robią hałas. A i ograniczenie najlepiej do 30 na godzinę, bo przecież ludzie kupując sobie dom obok drogi teraz są w szoku. Jak samochody maja czelność jeździć po ulicy??
fa09:42, 02.03.2020
Mogą jechać obwodnicą
dokładnie15:40, 02.03.2020
dokładnie , mogą jechać obwodnicą, a miasto ma dbać o to aby warunki drogowe były dobre dla mieszkańców którzy przy danej drodze mieszkają i tyle, jak jest głośno i Tiry przeszkadzają, to trzeba coś zrobić aby było ciszej = 50 oraz zmienić trasę dla Tirów , pomyśl lepiej jak pomóc a nie pisać tylko że mają latać na miastem , krytyka to łatwa sprawa, pomysł do już problem co ?
Podatnik09:12, 02.03.2020
Chciałbym mieć nadzieję, że te artykuły czyta ktoś z władz miasta. A jeśli tak to ciekawa jest wypowiedź Pana Prezydenta, że TIR-y na ul Poznańskiej pozostaną. Dlaczego po powstaniu dużych osiedli mieszkaniowych wzdłuż ul. Poznańskiej od ul Andersa do Chorągiewki nie zbudowano porządnych chodników i ścieżek rowerowych? Łączę wyrazy szacunku.
Zmiana15:43, 02.03.2020
Mam nadzieję, że jednak miasto zmieni limit na 50, wyciszy drogę i finalnie zaplanuje i wykona zmianę trasy dla Tirów aby nie jechały Andersa i Poznańską. Tak jak jest teraz nie może zostać, ten temat się nie skończy nigdy bo tego nie można zaakceptować bo nie można normalnie mieszkać taki hałas !
matrix09:22, 02.03.2020
Towarzysz Prezydent generalnie nie ma pomysłu, ani na Toruń, a tym bardziej na lewobrzeże. Szkoda tego miasta, zasługuje naprawdę na lepszą jakość...
Mieszkaniec116:51, 02.03.2020
Radni i miasto muszą wiedzieć że jest problem z hałasem i Tirami od Andersa na Stawkach po Poznańską. Albo nic nie rozumieją. Trzeba zmniejszyć prędkość na 50 km godzina i jak najszybciej zapisać pomysł na Tiryb aby je przenieść na obwodnicę lub gdziekolwiek. No i po co pomiary hałasu robić skoro dawniej bez tirów i z 50 km godz było przekroczenie? To teraz jest większe... przecież
Torrr20:34, 02.03.2020
Zaleski najpierw decyduje a potem (jeżeli w ogóle) robione są pomiary. Jeżeli pomiary, opracowania przeczą "wizji głównodowodzącego" wtedy są ukrywane przed opinią publiczną. Tak jest z połączeniami z S10 i przebiegiem południowej obwodnicy. Wg przyjętego rozwiązania klepniętego ostatnio przez wydanie decyzji środowiskowej głównym wjazdem z S10 będzie wjazd na przedłużeniu Drzymały ( prawie 10 tys pojazdów na dobę na łączniku przy zaledwie 130 poj/dobę na peryferiach w lesie na łączniku Czerniewice w Solankową. To spowoduje nie tylko dalszy wzrost pojazdów na Andersa (od zjazdu z S10 w Drzymały), Łódzkiej ale całkowite zatkanie starego mostu ( przeniesiony ruch z nowego bo nikt nie będzie z Łodzi w drodze do centrum zjeżdżał na most wschodni na peryferiach miasta cofając się do Solankowej). Wszystko poleci z S10 prosto w zakorkowaną ul Drzymały i Poznańską w lewo pod wiadukt AK. Ludzie obudźcie się.
Tylko jeden optymalny węzeł Rudak z S10 na wprost nowego mostu w tunelu częściowo zamkniętym przez os Piaski pod Włocławską i pod rondem Pileckiego zdejmuje z Poznańskiej i Andersa minimum 3tys pojazdów/dobę przenosząc te pojazdy na S10. Nie korkuje starego mostu i dojazdów do niego. Pojazdy zostają na wschodnim.
Koszt ten sam (80 mln zł) co planowanych dwóch szkodliwych łączników: pokręconych Czerniewic (20 mln zł) z kolejnym (trzecim) nowym rondem na peryferiach w lesie w drodze na nowy most którymi prawie nic nie zjedzie i Kluczyków (60 mln zł) ładujących wszystko na stary most.
Wystarczy z nich zrezygnować.
Torrr20:37, 02.03.2020
Węzeł Rudak na wprost nowego mostu wg opracowania firmy Emdrog (wariant 2B (żółty)):
https://ddtorun.pl/pl/11_wiadomosci/2010_dotarlismy_do_wariantow_polaczenia_miasta_z_wezlem_na_s10.html
Torrr20:38, 02.03.2020
Tunel częściowo zamknięty przez os Piaski w szerokim korytarzu ul Jaspisowej pod Włocławską i pod rondem Pileckiego:
https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=156104292&postcount=24
Torrr21:00, 02.03.2020
Prognozy natężenia ruchu pojazdów dla dwóch szkodliwych łączników z S10:
9448 poj/dobę - Drzymały (węzeł Podgórz) i
zaledwie 130 poj/dobę - Solankowa/Łódzka (węzeł Czerniewice) z profilu jednego z byłych radnych:
https://www.facebook.com/onegdajradnycichowicz/videos/1349791771790493/
Torrr21:03, 02.03.2020
A tak powinien wyglądać docelowy układ drogowy Torunia:
https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=166793230&postcount=294
Czas oprotestować decyzję środowiskową dla S10 na odcinku obwodnicy Torunia zanim będzie za późno.
również mieszkaniec 09:31, 06.03.2020
Tak oczywiście, zgodnie z zakłamaną teorią pewnego radnego, który boi się, bo sam mieszka w okolicach tego "przedłużenia". Ludzie na ul. Drzymały są ważniejsi i delikatniejsi niż ci mieszkający na os.Piaski? Co masz na myśl pisząc "tunel częściowo zamknięty"? Albo zamknięty, albo nie. Jeśli nie zamknięty - to jest to to po prostu normalna ruchliwa droga, która rozcina na pół spokojne osiedle. A przypominam - w tej chwili tam żadnej drogi nie ma i tu z czystym sumieniem można mówić, że ludzie kupując tu działki i osiedlając się mieli pełne prawo uważać, że takiej przelotówki nie będzie. Może czas skończyć z tym zakłamaniem i mówić jednym głosem mieszkańców lewobrzeża? Połączenie z S10 powinno być właśnie w Czerniewicach albo na wysokości Solankowej, przez las - wtedy nikomu to nie będzie szkodziło. Albo w okolicach Zajazdu pod Kominkiem, gdzie był wjazd na autostradę (ale tu już nie da rady, bo bramki zrobili dalej i od razu wpadałoby się na A1). A drugi wjazd na S10 powinien być gdzieś w okolicach Kluczyków.
Sz09:39, 06.03.2020
Generalnie kolega Torr to nie przypadkiem pan były radny C? Jak śmiesz pisać o tunelach, trasach alternatywach itp., a jednocześnie rysować te paskudztwa na skyscraper, gdzie pół osiedla Piaski to szosa?? I o tym, że trzeba "tylko" wyburzyć 3 domy, że można zrobić wiadukt na środku osiedla? Czy ty masz w ogóle jakieś poczucie przyzwoitości kolego? Rozumiem, że były radny C nie chce drogi ok. 100 metrów od swojego domu, ale z drugiej strony - w porządku jest mówić, że Piaski się na to nadają?
Torrr11:27, 06.03.2020
@również mieszkaniec
Tunel częściowo zamknięty tak jak na Daszyńskiego czyli na odcinku pod samym rondem z tramem odcinek zamknięty od góry, dalej w stronę Wschodniej odkryty, potem znów przykryty płytą północnej jezdni Żółkiewskiego (w stronę centrum) i znów odkryty na odcinku Wschodniej z wylotem do Kalinowej.
Na Piaskach podobnie: od strony S10 wlot odkryty tunelu poza granicami miasta w tym lesie chroniącym przed hałasem osiedle od południa, potem odcinek ok 200 metrów od Ametystowej do Włocławskiej włącznie całkowicie zakryty (tam gdzie 8 domków).
Od Włocławskiej do ronda Pileckiego odkryty odcinek tunelu (160 m) z łącznicami idącymi na góre do ronda z dodatkowymi ekranami (tam gdzie komis samochodowy i firma Lava po drugiej stronie). Następnie znów zakryte 50 metrów tunelu pod samym rondem Pileckiego i dalej otwarty wylot na powierzchnie w stronę mostu.
Dla ośmiu a właściwie dla sześciu domków (po wyburzeniu dwóch przy Topazowej) przylegających do trasy nic się nie zmienia - nic nie zobaczą ani nie usłyszą (samochody w zamkniętym tunelu pod ziemią między Ametystową a Włocławską). Na dachu tunelu w szerokim korytarzu Jaspisowej teren zielony jak obecnie i lokalne drogi osiedlowe.
Resztę macie wyjaśnione powyżej. Tylko czytać ze zrozumieniem.
Torun116:56, 03.03.2020
Mam wrażenie że Miasto i Radni wiedzą o tym że jest głośno na Andersa oraz że trzeba coś z tym zrobić i że tiry to też problem, ale siedzą cicho bo albo tak im wygodniej bo to trzeba coś pomyśleć i zrobić i to wymaga kreatywności i zwyczajnie nie są w stanie nic zaproponować bo nie potrafią lub ktoś ma gdzieś mieszkańców i ich problemy i nic nie zrobi bo nie... zróbcie coś i miasto i Radni aby ludzie mieli spokój albo nie idźcie na radnych i urzędy , niech przyjdą tacy co mają pomysł aby żyło się mieszkańcom lepiej.
Torun116:59, 03.03.2020
No i jeszcze jedno , czas płynie i ponownie będą wybory i zobaczymy co osoby reprezentujące Stawki i Pogórz powiedzą mieszkańcom .?... Stawek i Podgórza
Ryszarx19:52, 05.03.2020
Co za problem ma miasto aby na tym odcinku zmienić tą prędkość na 50 km h, dzisiaj jechałem tym odcinkiem i to jest faktycznie jakieś 800m i trzy sygnalizacje świetlne. W kilku miejscach gdzie są światła postawić po 150 m ekranów i będzie ok. Ten temat już kilka lat trwa ... A pomiary to jak się odpowiednio zapłaci to i na poligonie podczas ćwiczeń mogą pokazać że jest cisza ... hehe i tak pewnie miasto to zamówi...chociaż przekroczenia hałasu są i będą ...
Sz08:56, 06.03.2020
Postulat słuszny. Prędkość dopuszczalna jest zbyt wysoka. Ciężkie pojazdy powinny zniknąć z tej drogi. Nie chodzi o to, że tiry mają "fruwać", ale o bardzo prostą sprawę - te przejeżdżające ciężarówki na tej trasie to tranzyt. I bzdurą jest mówienie o układzie komunikacyjnym Torunia. Te pojazdy powinny być poza miastem, a nie w jego układzie komunikacyjnym. Czyli np. na S10, autostradzie itp. Ale też ważna uwaga - gęsta zabudowa nie dotyczy tylko odcinka od Andersa do Zajazdu Stawki. Proszę przyjrzyjcie się jak to naprawdę wygląda. Ta zabudowa jest na o wiele dłuższym odcinku. Tak naprawdę "50" i zakaz dla tirów powinien być już od ronda na nowy most, przez Łódzką, koło Lidla, przez Andersa aż do Okólnej. Dopiero tam jest rzadsza zabudowa.
Torrr12:56, 06.03.2020
Ten niepłacący tranzyt to jakieś 30%. Większość to ruch wjazdowy ciężarowy i osobowy na most wschodni do prawobrzeżnego Torunia i okolic .
Tylko jeden optymalny węzeł Rudak z S10 na wprost nowego mostu w tunelu częściowo zamkniętym przez os Piaski pod Włocławską i pod rondem Pileckiego zdejmuje z Poznańskiej i Andersa minimum 3tys pojazdów/dobę przenosząc te pojazdy na S10. Nie korkuje starego mostu i dojazdów do niego. Pojazdy zostają na wschodnim.
Koszt ten sam (80 mln zł) co planowanych dwóch szkodliwych łączników: pokręconych Czerniewic (20 mln zł) z kolejnym (trzecim) nowym rondem na peryferiach w lesie w drodze na nowy most którymi prawie nic nie zjedzie i Kluczyków (60 mln zł) ładujących wszystko na stary most.
Wystarczy z nich zrezygnować.
Węzeł Rudak na wprost nowego mostu przenosi te pojazdy z Poznańskiej,Andersa i Łódzkiej na S10 prosto w tunel bezkolizyjnie na most. Zamiast obciążać te ulice i rondo Pileckiego (z Andersa na most) jadą tunelem prosto na most wschodni. Również ruch z mostu na Łódź przenosi się prosto do tunelu do s10/A1 nie blokując ronda. Zostaje na nim ruch osiedlowy do Czerniewic. Chronimy wiec całą lewobrzeżną zabudowę a nie tylko jej fragment.
Qwerty20:39, 06.03.2020
Torrr, SZ ma rację, tą ilość tirów jaka jedzie to już jest tranzyt, kiedyś było mniej tych tirów jakiś rok, dwa temu, a teraz to tranzyt jest 50% jak nie 70 %, naprawdę, sam jechałem kilka razy od Poznańskiej za tirami aby sprawdzić z ciekawości , zabiera to czas ale fakt jest taki, że wszystkie tiry jakie sprawdziłem jechały poza toruń, dalej na Olsztyn Warszawę itd..., zresztą czy to ważne, jadą ich pewnie już tysiàce dziennie , niech jadą S10 a nie Andersa....
Torrr09:42, 10.03.2020
@Qwerty
Badania tego nie potwierdzają. Nawet zakładając nierealne 50% niepłacącego tranzytu i załatwienie darmowej obwodnicy A1, 50% lokalnych dalej będzie jeździć Andersa. Węzeł Rudak usuwa wszytko z Andersa.
Torxx20:31, 06.03.2020
Mam podobne zdanie, na całym odcinku zabudowy od Andersa po Łódzką należy wprowadzić tak jak dawniej 50 km na godz. Co do tematu tirów miasto faktycznie miesza i wprowadza w błąd mówiąc o obwodnicy i małym ruchu. Tak naprawdę to są już ogromne ilości tirów dziennie jadące od rana do nocy na Andersa itd..... kolejny temat to sama mowa o obwodnicy , obwodnica jest jedna to S10 i tam powinien i musi być cały ruch tirów itd, a na Andersa i łódzkiej zakaz wjazdu dla Tirów, Tak naprawdę to radni i miasto powinni nad tym pracować i szybko zastosować. Jak to czyta jakiś radny to prośba aby się tym zająć tak na poważnie, bo miasto samo z siebie nic nie zrobi bo im wygodnie tak jak jest, niestety, a jest źle.
Morgan19:41, 08.03.2020
Zmiencie ten limit na 50 jak było , zróbcie ekrany na tym odcinku na niecałe 800 m Andersa , posadzcie przy ekranach drzewa aby było ładnie i będzie ok, co za problem aby to zrobić, naprawdę .... ja bym tak zrobił rok temu i po sprawie, ps. Poczytaĺem i już w momencie projektowania tej drogi mieszkańcy zgłaszali że będzie problem z hałasem, to pytanie jest, jacy to pracownicy pracują w UM skoro twierdzili inaczej ...? Moim zdaniem to też jest oceną dla tych ludzi ...., ale każdy może się pomylić, urzędnik też...
Więcej stref płatnego parkowania w Toruniu!?
Jakie konsultacje!? Wszystko to tylko ściema, chodzi o forsę,obskubanie mieszkańców na wzór zachodu. Od Lizbony przez Paryż, Berlin, Hamburg, wszędzie gdzie rządzą lewacy wszyscy mieszkańcy płacą za parkowanie. To haracz ,bo lewacy potrafią tylko kasować za wszystko co się da, sprzedawać co się da tak jak Gulewski. Członkowie uśmiechnięte sekty Michnika, będziecie płakać i zaciskać zęby. Macie co chcieliście, a wina oczywiście kaczora.
Zawsze wina kaczora
00:12, 2025-07-18
Mieszkanka: Modlę się, zanim tam skręcę
Jak tak się naśmiewasz redaktorzyno z czyichś uwag, to spróbuj skręcić w lewo jadąc Wojska Polskiego w ulicę Chrobrego. Sam zobaczysz.
fish
23:16, 2025-07-17
Zboczeniec na Glinkach?! Mężczyzna zrobił TO
Ten starszy człowiek jest mieszkańcem sąsiedniego bloku i leczy się urologicznie. Nie onanizował się tylko wyskoczył z auta wysikać się za garażem bo nie miał już innego wyjścia. Butelkę o której jest mowa, przy okazji podniósł i wrzucił do kontenera i to nie była żadna Soplica tylko butelka po piwie. Autor zgłoszenia wrzucał zdjęcia tej sytuacji już na różnych grupach na FB i było to usuwane ponieważ są to obrzydliwe oszczerstwa. To ten starszy Pan był na policji i te wszystkie artykuły skończą się sprawą w sądzie. Pan starszy zapłaci parę groszy mandatu za wysikanie się w miejscu publicznym ale osoba która udostępniała jego zdjęcia,dane i stworzyła taką historię zapłaci za to o wiele więcej! Swoją drogą ta masturbacja to chyba jakieś chore wizje osoby która to wymyśliła!!
Świadek sytuacji
22:36, 2025-07-17
Mieszkanka: Modlę się, zanim tam skręcę
Zapraszam na ulicę poznańska koło ohp trawa na 1;5 metra i jakoś mieli w dupcie teraz się wzięli za koszenie
Ozzi
21:18, 2025-07-17
8 16
Właśnie taki prezydent jest potrzebny i jest nim Michał Zaleski który myśli o wszystkich mieszkańcach Torunia a nie tylko o jednej grupie a pan radny chyba nie bardzo wie w jakim celu wybudowano ulicę Andersa polecam troszkę historii Torunia i jeszcze jedno pierwsza była ulica
15 4
Pierwsze w tym miejscu były zabudowania, nieliczne ale zawsze. Ulica powstała dopiero później z początku jako droga dojazdowa. Część działek pod budowę ulicy sprzedawała moja rodzina, więc przestań pisać bzdury.
2 12
@Mieszkaniec - zerknij w historię a nie geszefty Twojej rodzinki.
13 2
Nie muszę, ja w tym czasie tutaj żyłem i mieszkałem i między innymi moja rodzina tworzyła historię lewobrzeża.
0 14
@do Xxx- gdybyś "tworzył" historię, to nie pisałbyś takich głupot.