Reaktywacja połączeń kolejowych do Ciechocinka już w grudniu. Pociągi będą nowoczesne, a bilety – wyjątkowo tanie. Kursy sfinansuje samorząd województwa.
Po latach nieobecności pociągi znów będą kursować do Ciechocinka. Od 14 grudnia 2025 roku kuracjusze i mieszkańcy skorzystają z nowoczesnych składów Polregio, które obsłużą trasę Bydgoszcz–Toruń–Otłoczyn–Ciechocinek.
Za reaktywację połączenia odpowiada samorząd województwa kujawsko-pomorskiego, który podpisał w tej sprawie porozumienie z miastem i przewoźnikiem.
– Ciechocinek wraca na kolejową mapę Polski. Jestem przekonany, że reaktywację połączenia, które stanie się naszą wizytówką, docenią i kuracjusze, i mieszkańcy. Skorzystają z najlepszego tabor jakim dysponujemy
– podkreślił marszałek Piotr Całbecki.
[FOTORELACJANOWA]13475[/FOTORELACJANOWA]
Na trasie kursować będzie co najmniej osiem par pociągów dziennie. Większość zakończy bieg w Aleksandrowie Kujawskim, gdzie pasażerowie łatwo przesiądą się w kierunku Włocławka, a przynajmniej jeden skład dojedzie bezpośrednio do Bydgoszczy. Za realizację usługi Polregio otrzyma 32 miliony złotych.
Władze województwa zadbały również o atrakcyjność oferty. W pierwszych dwóch miesiącach od uruchomienia kursów bilet będzie kosztował jedynie symboliczną złotówkę. Osoby powyżej 65. roku życia zapłacą za przejazd zaledwie 4 złote.
Zanim na tory wyjadą pierwsze pociągi, zakończy się modernizacja siedmiokilometrowej linii Aleksandrów Kujawski–Ciechocinek. Prace prowadzi Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Po zakończeniu robót składy osiągną prędkość do 120 km/h. Koszt inwestycji to 47 milionów złotych.
Oprócz torów odnawiane są także perony w Ciechocinku, Odolionie i Aleksandrowie Kujawskim. Zyskają nowe wiaty, ławki i energooszczędne oświetlenie. Modernizowane są również urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjna.
W ramach porozumienia samorząd Ciechocinka zobowiązał się do zagospodarowania przestrzeni wokół dworca – powstanie parking, infrastruktura pieszo-rowerowa oraz elementy poprawiające bezpieczeństwo.
Część taboru, który obsłuży nowe połączenie, należy do województwa – samorząd posiada 37 nowoczesnych pociągów. W 2027 roku dołączą do nich kolejne elektryczne składy, które produkuje bydgoska PESA.