Od 1 września 2019 r. wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu toruńskiej komunikacji miejskiej. Jednym z głównych powodów jest potrzeba zwiększenia oferty przewozowej dla uczniów, których podwójne roczniki rozpoczną naukę w szkołach ponadpodstawowych. Kolejne korekty rozkładów czekają pasażerów 15 września i 1 października br.
- Jak co roku we wrześniu przed miejskim przewoźnikiem staje wyzwanie związane z powrotem dzieci do szkół– mówi Krzysztof Przybyszewski, kierownik referatu publicznego transportu zbiorowego WGK. - W tym roku głównym powodem wprowadzenia zmian był tzw. podwójny rocznik - zauważamy konieczność zwiększenia oferty przewozowej ze szczególnym uwzględnieniem dojazdów do placówek oświatowych.
Oprócz zwiększonej liczby uczniów uczęszczających do szkół ponadpodstawowych, powodem wprowadzenia zmian w komunikacji miejskiej jest:
- dostosowanie podaży środków komunikacji miejskiej do zmieniających się potrzeb przewozowych
- zwiększenie częstotliwości kursów
- wprowadzenie cykliczności kursów na wspólnych odcinkach tras
- wprowadzenie przemienności kursów autobusów różnych linii na wspólnych odcinkach
- ograniczenie pokrywania się tras autobusowych i tramwajowych
Od 1 września 2019 r., na wnioski pasażerów, zmieni się trasa linii autobusowej nr 32. W szczycie częstotliwość kursów zwiększy się z 45 do 30 minut. Autobus będzie kursował przemiennie z linią nr 36 i obsłuży rejon ul. Andersa / 63 Pułku Piechoty / Letnia. Zmiana pozwoli na połączenie Podgórza, al. Solidarności, ul. Bema i Wrzosów ze szpitalem wojewódzkim oraz na połączenie Stawek z zespołami szkół średnich.
Także od 1 września zmieni się trasa linii autobusowej nr 15. Co ważne, wstępna propozycja skierowania linii nr 15 przez ul. Bema i ul. Uniwersytecką nie zyskała aprobaty mieszkańców, więc nie zostanie wprowadzona. Linia zostanie za to wydłużona od ul. Gagarina do pętli przy os. Przy Lesie (obecnie obsługiwane linią nr 32). Częstotliwość kursów zwiększy się z 45 do 30 minut, a w szczycie do 20 minut. Autobusy będą kursowały przemiennie z autobusami linii nr 26 od pętli Rubinkowo II.
Zmiana trasy linii autobusowej nr 13 (od 1 września 2019 r.) będzie polegała na skróceniu trasy z Działek Rudak do przystanku „Odrodzenia”. Spowodowane jest to tym, że dotychczasowa dalsza trasa do Dworca Wschodniego pokrywa się z linią tramwajową nr 2 kursującą co 8 minut, a dojazd z Rudaka do Dworca Wschodniego jest możliwy linią nr 29 w krótszym czasie. Linia nr 13 będzie kursowała z częstotliwości co 30 minut, przemienne z linią nr 12 (kursy w odstępach co 10 lub 20 minut na odcinku wspólnym).
Od 1 września br. nie będzie kursowała linia autobusowa nr 38. Powodem zawieszenia jest bardzo małe wykorzystanie linii na odcinku Stawki – Czerniewice (średnio 2 – 3 pasażerów na kurs), długa trasa, a co za tym idzie - długi czas przejazdu do centrum oraz podatność na opóźnienia spowodowane warunkami drogowymi. Dzięki koordynacji połączeń z linią nr 29 i 11 pasażerowie będą mieli możliwość przejazdu z przesiadkami.
Od 1 września zmieni się także rozkład jazdy linii nr 35. W porannym szczycie, w godz. 6:50 – 7:20, zwiększy się liczba kursów z Lubicza. Powodem jest zwiększona liczba dojeżdżającej do toruńskich szkół młodzieży. Nastąpi też korekta rozkładu jazdy (zwiększenie czasu przejazdu) na terenie gminy Lubicz.
- Jesteśmy przygotowani na te zmiany, na bieżąco współpracujemy z organizatorem, czyli Wydziałem Gospodarki Komunalnej. Nasi kierowcy również zostali poinformowani o korektach w rozkładzie jazdy. Dołożymy wszelkich starań, aby nasi pasażerowie komfortowo i bezpiecznie dotarli do miejsca docelowego – zapewnia zastępca prezesa ds. eksploatacyjno-technicznych MZK Piotr Rama.
To nie koniec zmian w funkcjonowaniu toruńskiej komunikacji miejskiej. Kolejne korekty czekają nas 15 września i 1 października br.
Od połowy września zmieni się trasa linii autobusowej nr 19. Zmiana trasy będzie polegała na przejeździe jednokierunkowym ul. Łódzką – Zdrojową (postój korekcyjny 2 minuty) – Włocławską do Łódzkiej. W założeniu linia ta będzie mniej podatna na opóźnienia od linii nr 11, która korzystać będzie z nowej pętli przy ul. Solankowej. Co ważne, na linii nr 19 będzie obowiązywał jeden rozkład jazdy od poniedziałku do piątku, bez ograniczeń w dni feryjne.
Z kolei od 1 października br. zmienią się trasy i rozkłady jazdy linii nr 12, 22, 27 i 31:
- skrócenie trasy linii nr 12 do pętli „Wrzosy I”
- w zamian wydłużenie części kursów linii nr 27 do pętli przy os. Leśne - Polana (ul. Wiklinowa)
- wprowadzenie poza godzinami szczytu częstotliwości kursów linii nr 22, 27 i 31 co 30 minut (obecnie co 25 minut)
- dostosowanie rozkładów jazdy do dogodnych przesiadek na linie nr 26, 34 i 40
- dostosowanie rozkładów jazdy do obecnych warunków drogowych
- dostosowanie rozkładów jazdy do potrzeb autobusów elektrycznych
[ALERT]1566410579826[/ALERT]
hehehe09:02, 22.08.2019
No to Przybyszewski wydumał... Na początku czytamy, że nowe rozkłady to większa częstotliwość kursowania, a pod koniec czytamy że kursowanie 22, 27 i 31 będzie co 30 minut zamiast co 25 minut. Zwiększenie częstotliwości jak cholera. Może ktoś wyjaśnić co i kto niby miał przeciwko puszczeniu 15 przez Bema? O tym co po zmianach będzie się działo na lewobrzeżu to można poczytać w komentarzach na profilu MZK na Facebooku.
hehehe09:06, 22.08.2019
Jeszcze jedno, kiedy Przybyszewski zrozumie, że w dzisiejszych czas godziny szczytu nie kończą się rano o 7.30, a po południu o 16?
KASA13:00, 22.08.2019
JAK WSZYSCY BEDA PLACIC ZA BILETY TO BEDZIE WIECEJ KURSOW AUTOBUSOW .OBECNIE PEWNIE POLOWA TORUNIA JEZDZI ZA DARMO .40.000 POWYZEJ 65 ROKU ZYCIA ,ICH WOZECZKI ,BEZDOMNI .RESZTA NIENORMALNYCH PLACI ZA SIEBIE I RESZTE TYCH CO IM SIE NALEZY WSZYSTKO W ZYCIU ZA DARMO.
hehehe13:28, 22.08.2019
Autobus albo tramwaj i tak jedzie więc jak już ktoś zapłacił za przejazd to inni płacić nie muszą.
Phoenix09:09, 22.08.2019
Nie rozumiem celu zmiany trasy linii 19.
W tej chwili zawraca ona na nowo wybudowanej pętli, podobnie jak 11 i jest ok.
Po 15 września ma jeździć przez las, gdzie nie ma żadnego przystanku.
Nie lepiej zostawić tak jak jest w tej chwili, tj. wspólną pętlę dla 11 i 19 na Spacerowej?
Nie wspomniano też nic o częstotliwości linii 19. Teraz jeździ co godzinę, a po zmianie?
Phoenix13:07, 22.08.2019
Takie małe podsumowanie: co wprowadzi zmiana trasy 19 od połowy września?
PLUSY:
- ładny widok na las otaczający ulicę Włocławską, po której przewidziano nowy przebieg trasy.
MINUSY:
- pominięcie przystanków: Zdrojowa, Czerniewice i Solankowa jadąć z osiedla w stronę miasta,
- wydłużenie czasu dojazdu do oseidla przez postój korekcyjny na przystanku Czerniewice,
- zamieszanie spowodowane przeciwnymi przystankami (obecnie z pętli Spacerowa można zarówno linią 11 jak i 19 dojechac do miasta; po zmianie 19 w stronę miasta zatrzymywać będzie się na przystanku oddalonym o kilkaset metrów, z którego 11 jedzie w stronę pętli),
- zamieszanie dla przyjezdnych nie rozumiejących przebiegu trasy tylko w jedną stronę.
.09:42, 22.08.2019
A autobusy lini 21 i 37? Kursują one co około 40min i zawsze są pełne ludzi.... Może warto tutaj również dodać kilka kursów
hehehe11:08, 22.08.2019
Powinno być tylko 21 kursujące Skłodowskiej a nie przez Rubinkowo. Podobnie powinna jeździć 30, a 35 przez Szosę Lubicką do Żółkiewskiego. Z Rubinkowa do centrum powinna jeździć tylko 15 z częstotliwością co 7/8 minut.
Zaskoczona09:44, 22.08.2019
Jak to skrócenie trasy linii 13??? To ma być to dogodne dostosowanie???
hehehe11:12, 22.08.2019
Chcesz z okolic Świętopełka dojechać na dworzec główny? To drałuj do Bumaru albo do garbatego mostka.
Thorn10:14, 22.08.2019
Jeżeli za to zabrał się Pan Przybyszewski, to kierowcy znowu mają przerąbane.
JPD10:30, 22.08.2019
Skoro likwiduje się linię 38, wypadałoby zwiększyć częstotliwość 36, która woła o pomstę do nieba. 11 zawsze przeładowana po sam sufit, a pie... że nikt nie jeździ na linii Stawki - Czerniewice...
Wolny Toruń16:18, 23.08.2019
Nie da się, w MZK Toruń nic się nie da bo nie widzą potrzeby usprawniać komunikację dla Torunia, brudne autobusy i tramwaje to ich co wyróżnia
Shrek 11:05, 22.08.2019
Panie Przybyszewski.
Proszę wysłuchać się w opinie korzystających z komunikacji miejskiej i jeszcze raz przemyśleć swoją decyzję.
hehehe11:09, 22.08.2019
Niedasie. Tego betonu nie skruszysz.
Phoenix11:23, 22.08.2019
W WGK tak słuchają pasażerów, że nawet nie potrafią na maila odpisać.
Pewnie od razu postulaty osób korzystających z MZK trafiają do elektronicznego kosza.
ech13:01, 22.08.2019
Opinii kierowcow się nie slucha to Twoich tym bardziej .
Phoenix13:31, 22.08.2019
Widać pan siedzący za biurkiem i zapewne jeżdżący po mieście własnym samochodem uważa, że ma większe pojęcie o trasie autobusu niż kierowca czy pasażer nią jeżdżący na co dzień. Chore.
malenczuk12:08, 22.08.2019
i znowu 36 zostaje po staremu...że niby naprzemiennie z jakimś 32 teraz, ale nikt nie zauważył chyba, że większa część trasy się nie pokrywa...z dandelskiego czy stawek to tylko 36...miało być częściej i jest jak zawsze...nie mówiąc o 11-stce, która też powinna mieć troszkę więcej autobusów na godzinę. Panie Przybyszewski za mostem też mieszkają ludzie i zdarzają się i tacy co jeżdźą mzk, a nie samochodem!!! Mieszkańców na lewobrzeżu jest coraz więcej, a autobusy kursują z częstotliwością jak dobrych kilka lat temu...Żałosne.
hehehe13:56, 22.08.2019
Jak dobrych kilka lat temu? Rzadziej.
Gość 21:55, 22.08.2019
Gdzie te więcej kursów 15 znów mniej, jedyny nie zapełniony autobus w stronę centrum reszta 21,30,35 pełne, że na Rubinkowo Centrum w godzinach szczytu nie wciśniesz się do autobusu oddaj Przybyszewski 19 a resztę sobie weź pod swą chałupę postaw, tyle mówi się o podróżowaniu komunikacją ale chyba w godnych warunkach a nie w ciągu i smrodzie szczególnie te brudne tramwaje i autobusy chyba wody to te siedzenia nigdy nie widziały
hehehe07:08, 23.08.2019
Wciśnięcie 21, 30 i 35 na Rubinkowo to był sztandarowy pomysł Przybyszewskiego a taki beton nie przyzna się do błędu.
Działkowiczka,Matka&22:49, 23.08.2019
Oj,chyba MZK chce trochę dorobić.13''Młodzież mogła zza mostu spokojnie do szkół jednym autobusem dojechać. Po drodze''13'' są wszak szkoły- na Wojska Polskiego, na Bażyńskich,na Kościuszki-do szkół Inżynierii i do kilku szkół na ulicy Targowej. Teraz będą musieli jezdzić z przesiadkami...Ktoś chyba nie pomyślał... Jak dla mnie to pomysł,nie trafiony. Jak zwykle-Ludziom pod górkę robią.
Nawrocki w drugiej turze. Dziś wieczorem spotkanie
Wybory parlamentarne wygrał PIS, rządzi PO, wybory prezydenckie I turę wygrał bążur, prezydentem będzie Nawrocki.
Wojas
05:31, 2025-05-20
Żenujące sceny. "Klient" pełzał po podłodze [WIDEO]
Powinni puścić film jak sami okradają klientów. Wiem wiem nie muszę tam.chodzic. Raz byłem!!! Za byle co.i.mala.ilosc.cena.jak.z.kosmosu. Okradli mnie.bezkarnie w.bialy dzien. Niech te filmiki pokażą. Dobrze.ktos pisze rozbój cenowy za.marna.jakosc w biały dzień.
KlientJuz Nie
00:08, 2025-05-20
Pod mostem kolejowym ma powstać kładka pieszo-rowerowa
W końcu.... Ileż można było czekać na to...
Grzegorz
22:05, 2025-05-19
Żenujące sceny. "Klient" pełzał po podłodze [WIDEO]
Cukiernia szuka rozgłosu bo ostatnio im interes kuleje. Byliśmy z żoną nie raz w bezie ale od pewnego czasu idą na ilość a nie jakość. Wypieki smakują co najwyżej średnio a nawet kiepsko a ceny z kosmosu. W naszych oczach to kryptoreklama że ktoś niby chciał ich okraść? Z tych słabych ciast? Kpina. Tylko się ośmieszyli
Marian
22:04, 2025-05-19
3 0
Ja byłem przeciwko puszczeniu 15 przez Bema, bo miała ona jechać Uniwersytecką, Solidarności i dopiero wtedy Bema, co znacząco by wydłużyło czas przejazdu w kierunku Uniwersytetu. Proponowałem zmianę trasy linii 36, aby ona jechała przez Bema, jednak nie zostało to uwzględnione.
2 0
Bardzo dobrze że jechałaby przez bubel na Solidarności.
2 0
rozum ma cos przeciwko temu by jezdzic przez Bema.za wasko ,chore swiatla .przejść się trzeba 200 m dla zdrowia .
2 0
Na Bema za wąsko? Gdzie niby? Można się przejść i ze 2000 metrów. Po co w ogóle komunikacja miejska?