Zamknij

Toruń: od 1 września inaczej pojadą autobusy MZK. Sprawdź, co i dlaczego się zmieni!

08:00, 22.08.2019
Skomentuj Foto. Archiwum Foto. Archiwum

Toruń: od 1 września inaczej pojadą autobusy MZK. Dlaczego?

Od 1 września 2019 r. wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu toruńskiej komunikacji miejskiej. Jednym z głównych powodów jest potrzeba zwiększenia oferty przewozowej dla uczniów, których podwójne roczniki rozpoczną naukę w szkołach ponadpodstawowych. Kolejne korekty rozkładów czekają pasażerów 15 września i 1 października br.

- Jak co roku we wrześniu przed miejskim przewoźnikiem staje wyzwanie związane z powrotem dzieci do szkół– mówi Krzysztof Przybyszewski, kierownik referatu publicznego transportu zbiorowego WGK. - W tym roku głównym powodem wprowadzenia zmian był tzw. podwójny rocznik - zauważamy konieczność zwiększenia oferty przewozowej ze szczególnym uwzględnieniem dojazdów do placówek oświatowych.

Oprócz zwiększonej liczby uczniów uczęszczających do szkół ponadpodstawowych, powodem wprowadzenia zmian w komunikacji miejskiej jest:

- dostosowanie podaży środków komunikacji miejskiej do zmieniających się potrzeb przewozowych

- zwiększenie częstotliwości kursów

- wprowadzenie cykliczności kursów na wspólnych odcinkach tras

- wprowadzenie przemienności kursów autobusów różnych linii na wspólnych odcinkach

- ograniczenie pokrywania się tras autobusowych i tramwajowych

Od 1 września 2019 r., na wnioski pasażerów, zmieni się trasa linii autobusowej nr 32. W szczycie częstotliwość kursów zwiększy się z 45 do 30 minut. Autobus będzie kursował przemiennie z linią nr 36 i obsłuży rejon ul. Andersa / 63 Pułku Piechoty / Letnia. Zmiana pozwoli na połączenie Podgórza, al. Solidarności, ul. Bema i Wrzosów ze szpitalem wojewódzkim oraz na połączenie Stawek z zespołami szkół średnich.

Także od 1 września zmieni się trasa linii autobusowej nr 15. Co ważne, wstępna propozycja skierowania linii nr 15 przez ul. Bema i ul. Uniwersytecką nie zyskała aprobaty mieszkańców, więc nie zostanie wprowadzona. Linia zostanie za to wydłużona od ul. Gagarina do pętli przy os. Przy Lesie (obecnie obsługiwane linią nr 32). Częstotliwość kursów zwiększy się z 45 do 30 minut, a w szczycie do 20 minut. Autobusy będą kursowały przemiennie z autobusami linii nr 26 od pętli Rubinkowo II.

Zmiana trasy linii autobusowej nr 13 (od 1 września 2019 r.) będzie polegała na skróceniu trasy z Działek Rudak do przystanku „Odrodzenia”. Spowodowane jest to tym, że dotychczasowa dalsza trasa do Dworca Wschodniego pokrywa się z linią tramwajową nr 2 kursującą co 8 minut, a dojazd z Rudaka do Dworca Wschodniego jest możliwy linią nr 29 w krótszym czasie. Linia nr 13 będzie kursowała z częstotliwości co 30 minut, przemienne z linią nr 12 (kursy w odstępach co 10 lub 20 minut na odcinku wspólnym).

Od 1 września br. nie będzie kursowała linia autobusowa nr 38. Powodem zawieszenia jest bardzo małe wykorzystanie linii na odcinku Stawki – Czerniewice (średnio 2 – 3 pasażerów na kurs), długa trasa, a co za tym idzie - długi czas przejazdu do centrum oraz podatność na opóźnienia spowodowane warunkami drogowymi. Dzięki koordynacji połączeń z linią nr 29 i 11 pasażerowie będą mieli możliwość przejazdu z przesiadkami.

Od 1 września zmieni się także rozkład jazdy linii nr 35. W porannym szczycie, w godz. 6:50 – 7:20, zwiększy się liczba kursów z Lubicza. Powodem jest zwiększona liczba dojeżdżającej do toruńskich szkół młodzieży. Nastąpi też korekta rozkładu jazdy (zwiększenie czasu przejazdu) na terenie gminy Lubicz.

- Jesteśmy przygotowani na te zmiany, na bieżąco współpracujemy z organizatorem, czyli Wydziałem Gospodarki Komunalnej. Nasi kierowcy również zostali poinformowani o korektach w rozkładzie jazdy. Dołożymy wszelkich starań, aby nasi pasażerowie komfortowo i bezpiecznie dotarli do miejsca docelowego – zapewnia zastępca prezesa ds. eksploatacyjno-technicznych MZK Piotr Rama.

To nie koniec zmian w funkcjonowaniu toruńskiej komunikacji miejskiej. Kolejne korekty czekają nas 15 września i 1 października br.

Od połowy września zmieni się trasa linii autobusowej nr 19. Zmiana trasy będzie polegała na przejeździe jednokierunkowym ul. Łódzką – Zdrojową (postój korekcyjny 2 minuty) – Włocławską do Łódzkiej. W założeniu linia ta będzie mniej podatna na opóźnienia od linii nr 11, która korzystać będzie z nowej pętli przy ul. Solankowej. Co ważne, na linii nr 19 będzie obowiązywał jeden rozkład jazdy od poniedziałku do piątku, bez ograniczeń w dni feryjne.

Z kolei od 1 października br. zmienią się trasy i rozkłady jazdy linii nr 12, 22, 27 i 31:

- skrócenie trasy linii nr 12 do pętli „Wrzosy I”

- w zamian wydłużenie części kursów linii nr 27 do pętli przy os. Leśne - Polana (ul. Wiklinowa)

- wprowadzenie poza godzinami szczytu częstotliwości kursów linii nr 22, 27 i 31 co 30 minut (obecnie co 25 minut)

- dostosowanie rozkładów jazdy do dogodnych przesiadek na linie nr 26, 34 i 40

- dostosowanie rozkładów jazdy do obecnych warunków drogowych

- dostosowanie rozkładów jazdy do potrzeb autobusów elektrycznych

[ALERT]1566410579826[/ALERT]

(AJ)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

hehehehehehe

11 2

No to Przybyszewski wydumał... Na początku czytamy, że nowe rozkłady to większa częstotliwość kursowania, a pod koniec czytamy że kursowanie 22, 27 i 31 będzie co 30 minut zamiast co 25 minut. Zwiększenie częstotliwości jak cholera. Może ktoś wyjaśnić co i kto niby miał przeciwko puszczeniu 15 przez Bema? O tym co po zmianach będzie się działo na lewobrzeżu to można poczytać w komentarzach na profilu MZK na Facebooku.

09:02, 22.08.2019
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ja123ja123

3 0

Ja byłem przeciwko puszczeniu 15 przez Bema, bo miała ona jechać Uniwersytecką, Solidarności i dopiero wtedy Bema, co znacząco by wydłużyło czas przejazdu w kierunku Uniwersytetu. Proponowałem zmianę trasy linii 36, aby ona jechała przez Bema, jednak nie zostało to uwzględnione.

10:44, 22.08.2019

hehehehehehe

2 0

Bardzo dobrze że jechałaby przez bubel na Solidarności.

11:05, 22.08.2019

ereere

2 0

rozum ma cos przeciwko temu by jezdzic przez Bema.za wasko ,chore swiatla .przejść się trzeba 200 m dla zdrowia .

12:56, 22.08.2019

hehehehehehe

2 0

Na Bema za wąsko? Gdzie niby? Można się przejść i ze 2000 metrów. Po co w ogóle komunikacja miejska?

13:27, 22.08.2019

hehehehehehe

8 0

Jeszcze jedno, kiedy Przybyszewski zrozumie, że w dzisiejszych czas godziny szczytu nie kończą się rano o 7.30, a po południu o 16?

09:06, 22.08.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KASAKASA

0 4

JAK WSZYSCY BEDA PLACIC ZA BILETY TO BEDZIE WIECEJ KURSOW AUTOBUSOW .OBECNIE PEWNIE POLOWA TORUNIA JEZDZI ZA DARMO .40.000 POWYZEJ 65 ROKU ZYCIA ,ICH WOZECZKI ,BEZDOMNI .RESZTA NIENORMALNYCH PLACI ZA SIEBIE I RESZTE TYCH CO IM SIE NALEZY WSZYSTKO W ZYCIU ZA DARMO.

13:00, 22.08.2019

hehehehehehe

2 0

Autobus albo tramwaj i tak jedzie więc jak już ktoś zapłacił za przejazd to inni płacić nie muszą.

13:28, 22.08.2019

PhoenixPhoenix

16 0

Nie rozumiem celu zmiany trasy linii 19.
W tej chwili zawraca ona na nowo wybudowanej pętli, podobnie jak 11 i jest ok.
Po 15 września ma jeździć przez las, gdzie nie ma żadnego przystanku.
Nie lepiej zostawić tak jak jest w tej chwili, tj. wspólną pętlę dla 11 i 19 na Spacerowej?
Nie wspomniano też nic o częstotliwości linii 19. Teraz jeździ co godzinę, a po zmianie?

09:09, 22.08.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PhoenixPhoenix

4 0

Takie małe podsumowanie: co wprowadzi zmiana trasy 19 od połowy września?

PLUSY:
- ładny widok na las otaczający ulicę Włocławską, po której przewidziano nowy przebieg trasy.

MINUSY:
- pominięcie przystanków: Zdrojowa, Czerniewice i Solankowa jadąć z osiedla w stronę miasta,
- wydłużenie czasu dojazdu do oseidla przez postój korekcyjny na przystanku Czerniewice,
- zamieszanie spowodowane przeciwnymi przystankami (obecnie z pętli Spacerowa można zarówno linią 11 jak i 19 dojechac do miasta; po zmianie 19 w stronę miasta zatrzymywać będzie się na przystanku oddalonym o kilkaset metrów, z którego 11 jedzie w stronę pętli),
- zamieszanie dla przyjezdnych nie rozumiejących przebiegu trasy tylko w jedną stronę.

13:07, 22.08.2019

..

8 1

A autobusy lini 21 i 37? Kursują one co około 40min i zawsze są pełne ludzi.... Może warto tutaj również dodać kilka kursów

09:42, 22.08.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehehehehehe

1 1

Powinno być tylko 21 kursujące Skłodowskiej a nie przez Rubinkowo. Podobnie powinna jeździć 30, a 35 przez Szosę Lubicką do Żółkiewskiego. Z Rubinkowa do centrum powinna jeździć tylko 15 z częstotliwością co 7/8 minut.

11:08, 22.08.2019

ZaskoczonaZaskoczona

6 0

Jak to skrócenie trasy linii 13??? To ma być to dogodne dostosowanie???

09:44, 22.08.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehehehehehe

2 0

Chcesz z okolic Świętopełka dojechać na dworzec główny? To drałuj do Bumaru albo do garbatego mostka.

11:12, 22.08.2019

ThornThorn

9 0

Jeżeli za to zabrał się Pan Przybyszewski, to kierowcy znowu mają przerąbane.

10:14, 22.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JPDJPD

10 1

Skoro likwiduje się linię 38, wypadałoby zwiększyć częstotliwość 36, która woła o pomstę do nieba. 11 zawsze przeładowana po sam sufit, a pie... że nikt nie jeździ na linii Stawki - Czerniewice...

10:30, 22.08.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wolny ToruńWolny Toruń

0 0

Nie da się, w MZK Toruń nic się nie da bo nie widzą potrzeby usprawniać komunikację dla Torunia, brudne autobusy i tramwaje to ich co wyróżnia

16:18, 23.08.2019

Shrek Shrek

6 1

Panie Przybyszewski.
Proszę wysłuchać się w opinie korzystających z komunikacji miejskiej i jeszcze raz przemyśleć swoją decyzję.

11:05, 22.08.2019
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

hehehehehehe

4 1

Niedasie. Tego betonu nie skruszysz.

11:09, 22.08.2019

PhoenixPhoenix

4 0

W WGK tak słuchają pasażerów, że nawet nie potrafią na maila odpisać.
Pewnie od razu postulaty osób korzystających z MZK trafiają do elektronicznego kosza.

11:23, 22.08.2019

echech

4 0

Opinii kierowcow się nie slucha to Twoich tym bardziej .

13:01, 22.08.2019

PhoenixPhoenix

3 0

Widać pan siedzący za biurkiem i zapewne jeżdżący po mieście własnym samochodem uważa, że ma większe pojęcie o trasie autobusu niż kierowca czy pasażer nią jeżdżący na co dzień. Chore.

13:31, 22.08.2019

malenczukmalenczuk

6 0

i znowu 36 zostaje po staremu...że niby naprzemiennie z jakimś 32 teraz, ale nikt nie zauważył chyba, że większa część trasy się nie pokrywa...z dandelskiego czy stawek to tylko 36...miało być częściej i jest jak zawsze...nie mówiąc o 11-stce, która też powinna mieć troszkę więcej autobusów na godzinę. Panie Przybyszewski za mostem też mieszkają ludzie i zdarzają się i tacy co jeżdźą mzk, a nie samochodem!!! Mieszkańców na lewobrzeżu jest coraz więcej, a autobusy kursują z częstotliwością jak dobrych kilka lat temu...Żałosne.

12:08, 22.08.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehehehehehe

4 0

Jak dobrych kilka lat temu? Rzadziej.

13:56, 22.08.2019

Gość Gość

2 1

Gdzie te więcej kursów 15 znów mniej, jedyny nie zapełniony autobus w stronę centrum reszta 21,30,35 pełne, że na Rubinkowo Centrum w godzinach szczytu nie wciśniesz się do autobusu oddaj Przybyszewski 19 a resztę sobie weź pod swą chałupę postaw, tyle mówi się o podróżowaniu komunikacją ale chyba w godnych warunkach a nie w ciągu i smrodzie szczególnie te brudne tramwaje i autobusy chyba wody to te siedzenia nigdy nie widziały

21:55, 22.08.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehehehehehe

3 0

Wciśnięcie 21, 30 i 35 na Rubinkowo to był sztandarowy pomysł Przybyszewskiego a taki beton nie przyzna się do błędu.

07:08, 23.08.2019

Działkowiczka,Matka&Działkowiczka,Matka&

0 0

Oj,chyba MZK chce trochę dorobić.13''Młodzież mogła zza mostu spokojnie do szkół jednym autobusem dojechać. Po drodze''13'' są wszak szkoły- na Wojska Polskiego, na Bażyńskich,na Kościuszki-do szkół Inżynierii i do kilku szkół na ulicy Targowej. Teraz będą musieli jezdzić z przesiadkami...Ktoś chyba nie pomyślał... Jak dla mnie to pomysł,nie trafiony. Jak zwykle-Ludziom pod górkę robią.

22:49, 23.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%