Niedawno zwróciła się do nas kobieta, która przez Dworzec Główny w Toruniu zrezygnowała z podróży. Z dzieckiem w wózku niebyła wstanie poruszać się po budynku dworca. Niestety nie jest to pierwsza taka sytuacja...
[ALERT]1718621263418[/ALERT]
Piszę w sprawie wind, które nie działają na terenie dworca. Jak osoba niepełnosprawna lub jak ja, matka z dzieckiem w wózku ma przemieszczać się po dworcu? Chciałam skorzystać z windy, nie działała. Zniosłam wózek sama, po schodach (wózek 16kg + dziecko 7.5kg + torby ok 6kg), następnie udałam się do automatu drukującego bilety, który O SZOK nie działał!
Żeby dojść do normalnej stacjonarnej kasy, musiałabym wjechać windą na piętro, oczywiście winda NIE DZIAŁAŁA, a ze schodów ruchomych nie byłabym w stanie skorzystać, ze względu na wózek. Aby wydostać się z tunelu musiałam ponownie dźwigać wózek. Gdybym zdecydowała się obejść dworzec, tak aby dojść do budynku od strony parkingu i postoju taksówek nie zdążyłabym na pociąg.
Ostatecznie zrezygnowałam z podróży. Czy to są jakieś żarty? Dworzec główny w mieście typowo turystycznym tak dba o ludzi niepełnosprawnych i matki z dziećmi? Nie jeżdżę pociągami, teraz nie wiem czy prędko się zdecyduje, żeby ponownie spróbować.
[ZT]53351[/ZT]
Jakiś czas temu podobna sytuacja na dworcu była ze schodami ruchomymi. Wówczas zarząd budynku podkreślał, że firma serwisowa nie spełniała oczekiwań.
W sytuacji problemów z przemieszczaniem się na dworcu zarząd budynku zaleca skontaktowanie się z obsługą dworca. Całodobowe telefony do pracowników to: 514 788 574 lub 695 908 368.
Warto zwrócić uwagę, że takie rozwiązanie, aby za każdym razem dzwonić do obsługi, nie jest do końca realne. Na pewno zajmuje to dużo więcej czasu, a większość pasażerów dojeżdża na dworzec na chwilę przed odjazdem swojego pociągu.