Zamknij

Jak miło zacząć dzień?

00:00, 20.10.2021 | materiały partnera

Istnieje kilka niezastąpionych sposobów na to, aby zacząć dzień miło a zarazem produktywnie. Nie od dzisiaj wiadomo, że poranne czynności mają duży wpływ na resztę dnia. Każdy z nas ma swoje codzienne rytuały, które w mniejszym lub większym stopniu będą oddziaływały na nasze samopoczucie. A Ty jak spędzasz swoje poranki?

Przede wszystkich, aby zacząć dobrze dzień należy się wyspać. Sen wprowadza nas w stan relaksacyjny, a jego brak wręcz odwrotnie. Niedobory snu powodują zaburzenia i zakłócają prawidłowe funkcjonowanie organizmu. 

Co na pobudzenie gdy nie mogliśmy sobie pozwolić na dłuższy sen? Część praktykuje szybki zimny prysznic. Jest to skuteczny sposób, aby się ożywić i dodać odrobinę energii. Dla tych co mają więcej czasu z rana warto w ciszy i spokoju pomedytować i stopniowo obudzić swoje ciało i zmysły.

Dla zapracowanych wartościową wskazówką powinno być planowanie. Ale co to znaczy? Warto dzień wcześniej będąc już w łóżku przemyśleć co będziemy chcieli ubrać do pracy czy na uczelnie, czy weźmiemy szybki prysznic lub zjemy śniadanie w domu. Niby zwykłe rzeczy, których każdy ma świadomość jednak wcześniejsze ich przemyślenie może zupełnie zmienić nasz dzień.

Posiłek ma znaczenie!

Na dzień dobry powinno wypić się szklankę wody z cytryna lub świeżo wyciskanego soku. Dzięki temu dostarczysz do organizmu niezbędnej dawki witamin i węglowodanów a Twój dzień zacznie nabierać kolorów.

Nie zapominajmy o przyjemnościach! A więc śniadanie z rana to podstawa. Nie bez przyczyny powstało przysłowie ,,Polak głodny to Polak zły”. Uczucie głodu nigdy nie będzie kojarzone z czymś przyjemnym, a niektórych wprowadza w stan irytacji. Oszczędzajmy siebie i innych i zaserwuj sobie zdrowie śniadanie! 

Eksperci radzą, aby z samego rana zafundować naszemu organizmowi dawkę ćwiczeń. Może to być joga lub poranny jogging. Wielu z nas zada sobie pytanie jak to zrealizować kiedy w tygodniu nie ma czasu żeby zjeść spokojnie śniadanie przed praca, a co dopiero zacząć biegać. W tym przypadku, jeżeli masz możliwość idź pieszo do pracy czy szkoły. Wystarczy 20 minut z rana, aby zacząć funkcjonować na wysokich obrotach. 

Dobra muzyka to jest to i nie powinno jej zabraknąć na początku dnia. Włącz swoją ulubiona składankę i niech doda Ci energii przy porannych czynnościach. Już pewnie czujesz jak Cię dobrze nastraja, ciesz się dniem! 

Najważniejszą zasadą według wszystkich psychologów jest pozytywne nastawienie. Uśmiechnij się do siebie w lustrze, weź głęboki oddech i uwierz, że Ci się wszystko uda. To naprawdę pomaga! Badania udowodniły, że nawet wymuszony uśmiech pozytywnie wpływa na nasz organizm zwiększając tych samym wydzielanie endorfin, które odpowiadają za odczuwanie szczęścia. 

Każdy ma swój sposób na poranki, ale warto czasami coś zmienić, aby odczuć większe szczęście i korzyści z dnia. Mocna kawa z rana zastąp zdrowym sokiem. Zamiast od samego rana myśleć o korkach - wstań 30 minut wcześniej, dzięki czemu będziesz w stanie ich uniknąć. 

Jak widzisz sposobów może być bardzo dużo i każdy znajdzie wariant dla siebie, a wtedy nawet poniedziałki nie będą takie straszne.

W weekendy na pewno odczuwamy większy przypływ szczęścia, gdyż mamy czas dla siebie i rodziny. Warto wtedy skupić się na sobie, spokojnie rozpocząć dzień od śniadania i przeczytania kilku stron dobrej książki lub porannej jogi. Zrelaksuj się! Pamiętaj też o bliskich, miłe powitanie na dzień dobry jest bardzo ważne. 

Pamiętajmy, ze nie ma idealnej recepty na rozpoczęcie dnia, jednak to od nas zależy czy wstaniesz przysłowiowa lewą czy prawą nogą. Wyrabianie u siebie pozytywnych nawyków przyniesie efekty już w niedalekiej przyszłości. Może warto pomyśleć o tym już teraz? 

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%