Zamknij
REKLAMA

Przykłady zastosowania Chatbotów na Facebook Messenger

13:13, 29.08.2019 | artykuł sponsorowany

Facebook to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych. Na chwilę obecną wg. CNBC korzysta z niego w całej Europie dziennie około 282 mln ludzi. Facebook służy nie tylko do kontaktów z rodziną i przyjaciółmi, ale również do sprzedaży i marketingu. Na platformie Facebook Messenger znajduje się ponad 300 000 chatbotów do obsługi klienta.

Korzyści z używania Bota na Facebook Messenger

1. Obsługa klienta

Bot jest aktywny przez całą dobę, wysyłając natychmiastowe odpowiedzi na pytania użytkowników.  Pozwala to zaoszczędzić czas pracowników obsługi klienta, ponieważ Bot może prowadzić konwersację z kilkoma różnymi rozmówcami jednocześnie, co w przypadku człowieka, byłoby to fizycznie niemożliwe.

2. Zbieranie danych i ich analiza

Chatbot to znakomite narzędzie do zbierania i analizowania dużej ilości danych o użytkownikach oraz informacji z prowadzonych przez nich rozmów na platformie Messenger. 

3. Zautomatyzowany handel elektroniczny

Facebookowe Boty idealnie sprawdzają się jako doradcy zakupowi.

Ponieważ posiadają wiele danych na temat użytkowników wykazujących zainteresowanie naszą marką mogą wyświetlać im lub przesyłać w wiadomości prywatnej spersonalizowane oferty. Przykładowo, gdy osoba, która wcześniej przesłała do nas zapytanie dotyczące produktu, została zapisana na tak zwaną listę subskrybentów na Facebooku. 

Bot zna preferencje zakupowe użytkownika, czy to na podstawie wcześniejszych zakupów, czy też na podstawie przeglądanych przez niego ofert jest w stanie doradzić mu konkretny produkt i ułatwić jego zakup bezpośrednio z pozycji komunikatora. Bez konieczności przechodzenia do strony sklepu.

4. Wsparcie i serwis

Większość konsumentów chciałaby mieć możliwość rozmowy z obsługą klienta przez całą dobę. Jest to istotne dla osób, które korzystają z internetu w późnych godzinach wieczornych, w czasie, w którym tradycyjne biura obsługi klienta są nieaktywne.

Chatbot używający NLP (NLP to program sztucznej inteligencji (AI), który pomaga Botowi rozumieć i analizować naturalny ludzki język.)

potrafi poprowadzić konwersację w taki sposób, iż rozmówca jest przekonany o tym, że prowadzi konwersację z drugą osobą.

Chatbot pobiera informację z bazy najczęściej zadawanych pytań, natomiast bardziej zaawansowane technologicznie Boty potrafią uczyć się udzielania odpowiedzi na przykładzie wcześniej przeprowadzonych rozmów.  

Podsumowując, należy zaakcentować fakt, że  wykorzystując popularne komunikatory oraz Boty możemy uzyskać nowy kanał komunikacji z klientami dostępny 24 godz. na dobę przez cały rok. Nasi klienci będą mogli kontaktować się z nami za pomocą tradycyjnych oraz mobilnych urządzeń z dowolnego miejsca na świecie. Wdrażając nowoczesne systemy firma zyskuje prestiż w oczach klientów.

 źródło: https://www.mysocialseller.com/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
© ddtorun.pl | Prawa zastrzeżone