Zamknij

Gdzie kupić samochód używany?

11:02, 22.01.2019 | materiał partnera
Skomentuj

Czy wiesz czego chcesz?

Najpierw zacznijmy od ogólnych zasad. Musimy określić budżet oraz rodzaj samochodu, który nas interesuje. Część kwoty na zakup dobrze zmniejszyć o 10 do 20 procent. Te środki zostaną przeznaczone na potrzebne naprawy po zakupie pojazdu. Jeśli już wiemy czego szukamy to trzeba się zacząć rozglądać. Nie ma sensu jeździć na drugi koniec Polski w poszukiwaniu tego jedynego, wymarzonego auta. Lepiej obejrzeć tych kilka na miejscu i mieć porównanie. Nie musimy się wtedy od razu decydować, mamy czas przespać się z tą decyzją. Kiedy już jesteśmy zdecydowani na dany pojazd należy mu się przyjrzeć głębiej. Dobre jest wybrać się na takie ogledziny z przyjacielem, który ma pojęcie o autach, ale nie jest w to emocjonalnie zaangażowany. Prędzej dostrzeże wszelkie uchybienia. Zawsze warto sprawdzić pojazd u mechanika najlepiej w ASO, gdzie nie znają litości dla pojazdów używanych.

Handlarz czy osoba prywatna?

Prawda jest taka, że oba rozwiązania są dobre, trzeba tylko wiedzieć czego się szuka. U osoby prywatnej możemy dokładniej poznać historię pojazdu jednak po zawarciu transakcji nie odpowiada ona (chyba, że w rażących przypadkach, które i tak trudno udowodnić) za stan pojazdu. Czyli możemy kupić ładnie opakowany złom i kiedy już zapłacimy, ten złom staje się naszym problemem. Jednak nie można również demonizować osób prywatnych, ponieważ nie mają aż tak dużego doświadczenia w sprzedawaniu pojazdów jak zawodowi handlarze. Często auto poza umyciem i kilkoma naprawami prezentuje nam się takim jakim jest. Firmy handlujące używanymi pojazdami biorą odpowiedzialność za sprzedawany pojazd, dlatego zawsze warto brać fakturę. Firmy starają się dbać o pojazdy, dlatego powinniśmy zapytać o to, czy firma jest ubezpieczona specjalnym ubezpieczeniem dla firm handlujacych używanymi pojazdami https://www.insurancefactory.co.uk/motortrade-insurance Jednak handlarze mają swoje sztuczki marketignowe i musimy uważać chcąc zachować obiektywizm. Obie formy sprzedaży mają swoje zalety, dlatego żadnej z nich nie możemy pomijać. Jednak należy pamiętać, aby pozostać asertywnym. Nie dajmy się stereotypom, ponieważ nie mają one często odzwierciedlenia w rzeczywistości.

(materiał partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddtorun.pl | Prawa zastrzeżone