Wraz z rozwojem świata e-commerce wzrastają oczekiwania klientów kupujących online. Wiele lat temu pakowanie i wysyłka były po prostu sposobem na otrzymanie produktu zakupionego online i nie przykładano do tego procesu większej wagi. Dziś jest już inaczej. Zobaczcie, które z aspektów są ważne podczas planowania tych czynności.
Unboxing jako element doświadczenia zakupowego klienta
Marketerzy, ale też i sami właściciele sklepów internetowych zrozumieli, że opakowanie przesyłki należy włączyć do doświadczenia płynącego z zakupów. W zasadzie stwierdzono w ten sposób fakt, że klienci zwyczajnie zwracają uwagę na to, w jaki sposób jest dostarczony oraz zapakowany. Na sposób zapakowania uwagę zwracają przede wszystkim kobiety, z natury estetki.
Osoby kupujące w sieci mają coraz większe oczekiwania odnośnie tego, w jakiej formie otrzymają zamówiony przez siebie produkt. Lepiej samemu zadbać o atrakcyjną formę pakunku zanim rozwiązanie to wprowadzi u siebie nasza konkurencja. Dajmy swoim klientom nieco więcej niż nawet sami oczekują. Potraktujmy ich zakup w sposób jak najbardziej zindywidualizowany. Zadbajmy również o sprawne dostarczenie produktów krótko po ich zamówieniu przez klienta. Możemy w tym celu skorzystać z usług firmy kurierskiej epaka.pl.
Marketing w branży opakowań
Estetyczne opakowanie to pierwszy element, na który nasz klient zwróci uwagę, dostając do rąk rzecz z naszego sklepu. Karton czy papierową torbę, w której znajduje się zamówienie, warto potraktować jak doskonałą przestrzeń reklamową. Możemy zadrukować ją w logo naszej marki, zamieścić informację o promocji lub podziękowanie za zakupy. Możemy też zamieścić wewnątrz drobne gratisy od firmy, m.in. firmowe naklejki, wizytówkę czy notes z logo sklepu. Można również zachęcić klienta do pozostawienia opinii dotyczącej zakupów lub udostępnienia filmu w mediach społecznościowych na temat tego, co zamówiliśmy. Design samego opakowania niesie ze sobą konkretne doświadczenie klienta. Zakup produktów powszechnie kojarzonych ze zdrową żywnością i ekologią, m.in. naturalne olejki, produkty bio, zioła i nasiona czy naturalne kosmetyki aż proszą się, aby zapakować je w szary papier typu kraft i opatrzyć minimalistycznym logo. Wówczas całość zamówienia prezentuje się zgodnie z polityką firmy i wartościami powszechnie kojarzonymi z branżą eko.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz