Zamknij

Pozycjonowanie Toruń – na czym polega SEO lokalne?

00:00, 03.08.2022 | materiały partnera

Kampanię SEO można prowadzić dla zapytań ogólnych, takich jak np. „pralki”, ale również dla fraz lokalnych, takich jak „hydraulik Toruń”. Czym różnią się działania w poszczególnych przypadkach i na czym właściwie polega SEO lokalne? Jakie kroki należy podjąć, aby osiągnąć wysokie pozycje na słowa kluczowe z nazwą miasta, gminy, powiatu?

SEO lokalne – czym się charakteryzuje?

Pod wieloma względami działania prowadzone dla fraz związane z rynkiem lokalnym są takie same jak w przypadku prac dla zapytań ogólnych. Na pewno jednak SEO lokalne oznacza mniejszą konkurencję niż w przypadku zapytań ogólnych, chociaż zależy też, jakie branże porównujemy. Uzyskanie wysokich pozycji dla fraz w dużych miastach może się wiązać z większymi trudnościami niż dla niektórych fraz ogólnych.

SEO lokalne oznacza wyższy wskaźnik konwersji niż w przypadku fraz ogólnych, a wszystko dzięki temu, że są to zapytania bardziej precyzyjne. Jeśli internauta szuka elektryka z Torunia, to prawdopodobnie potrzebuje usług takiego specjalisty. Natomiast wysłanie zapytania „elektryk” może oznaczać różne potrzeby, np. sprawdzenie, jakie trzeba mieć umiejętności, aby wykonywać ten zawód. Inna kwestia, że w takim przypadku Google i tak wyświetli wyniki lokalne na podstawie lokalizacji internauty.

Ponadto pewne różnice występują również pod względem podejmowanych inicjatyw, pozyskiwanych linków, optymalizacji pod słowa kluczowe. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-torun.

Na czym polega SEO lokalne?

Wpływ na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania ma wiele czynników. Aby osiągnąć sukces, należy postawić na przeróżne działania. Należą do nich:

  • Pozyskiwanie wizytówek NAP – to jeden z elementów budowania profilu linków, które prowadzą do strony. Taka wizytówka zawiera link do witryny, dane adresowe, numer telefonu i opis działalności.
  • Założenie profilu w Google Moja Firma – dzięki temu wizytówka może być widoczna dla korzystających z Google Maps, a także pojawić się w trzypaku w wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne, najczęściej na samej górze lub zaraz pod reklamami, jeśli te się wyświetlają.
  • Umieszczenie mapy dojazdowej, np. w zakładce kontakt – kod takiej mapy można pobrać w Google Maps. Dla algorytmu jest to potwierdzenie wiarygodności marki i czynnik, który wpływa na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania.
  • Optymalizacja pod słowa kluczowe – w treściach na stronie powinna się pojawić nazwa miasta, gminy czy dzielnicy, w której realizujemy usługi. Jeśli robimy to w kilku miejscowościach, to warto przygotować dla każdej z nich oddzielne landing page. Najważniejsze słowo kluczowe powinno zostać umieszczone w tytule strony, w nagłówku H1, a także być naturalnie powtórzone w contencie.
  • Optymalizacja techniczna – polega na dostosowaniu witryny do wymagań algorytmu Google. Do elementów takich działań zaliczamy m.in. przyśpieszenie witryny, dopasowanie jej do wytycznych Core Web Vitals (nowy czynnik rankingowy wprowadzony w 2021 roku), wdrożenie szyfrowanego połączenia (certyfikatu SSL), zoptymalizowanie struktury strony, poprawienie linkowania wewnętrznego, dodanie mapy witryny, usunięcie kanibalizacji (stron zoptymalizowanych pod te same słowa kluczowe), wprowadzenie danych strukturalnych, optymalizacja meta tagów, usunięcie błędów związanych z indeksacją i wiele innych prac, które są uzależnione od stanu strony.
  • Pozyskiwanie linków – m.in. z lokalnych stron WWW, witryn powiązanych tematycznie, dotyczących danego miasta lub regionu.

Zaletą lokalnego SEO jest możliwość znacznie szybszego osiągnięcia rezultatów niż dla zapytań ogólnych. Wymienione działania to nie wszystkie kroki, które są niezbędne do uzyskania pożądanego efektu. Prace, które trzeba będzie wykonać, uzależnione są od danego projektu. Pozycjonowanie zaczyna się od przeprowadzenia audytu witryny i na tej podstawie ustalane jest, co należy wdrożyć.

(materiały partnera )
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%