Kampanię SEO można prowadzić dla zapytań ogólnych, takich jak np. „pralki”, ale również dla fraz lokalnych, takich jak „hydraulik Toruń”. Czym różnią się działania w poszczególnych przypadkach i na czym właściwie polega SEO lokalne? Jakie kroki należy podjąć, aby osiągnąć wysokie pozycje na słowa kluczowe z nazwą miasta, gminy, powiatu?
Pod wieloma względami działania prowadzone dla fraz związane z rynkiem lokalnym są takie same jak w przypadku prac dla zapytań ogólnych. Na pewno jednak SEO lokalne oznacza mniejszą konkurencję niż w przypadku zapytań ogólnych, chociaż zależy też, jakie branże porównujemy. Uzyskanie wysokich pozycji dla fraz w dużych miastach może się wiązać z większymi trudnościami niż dla niektórych fraz ogólnych.
SEO lokalne oznacza wyższy wskaźnik konwersji niż w przypadku fraz ogólnych, a wszystko dzięki temu, że są to zapytania bardziej precyzyjne. Jeśli internauta szuka elektryka z Torunia, to prawdopodobnie potrzebuje usług takiego specjalisty. Natomiast wysłanie zapytania „elektryk” może oznaczać różne potrzeby, np. sprawdzenie, jakie trzeba mieć umiejętności, aby wykonywać ten zawód. Inna kwestia, że w takim przypadku Google i tak wyświetli wyniki lokalne na podstawie lokalizacji internauty.
Ponadto pewne różnice występują również pod względem podejmowanych inicjatyw, pozyskiwanych linków, optymalizacji pod słowa kluczowe. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-torun.
Wpływ na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania ma wiele czynników. Aby osiągnąć sukces, należy postawić na przeróżne działania. Należą do nich:
Zaletą lokalnego SEO jest możliwość znacznie szybszego osiągnięcia rezultatów niż dla zapytań ogólnych. Wymienione działania to nie wszystkie kroki, które są niezbędne do uzyskania pożądanego efektu. Prace, które trzeba będzie wykonać, uzależnione są od danego projektu. Pozycjonowanie zaczyna się od przeprowadzenia audytu witryny i na tej podstawie ustalane jest, co należy wdrożyć.