Zamknij

WEIP wyznacza nowy standard dla branży parkingowej. Niektórzy kierowcy mogą liczyć na zwrot pieniędzy.

14:12, 07.05.2024 art. sponsorowany Aktualizacja: 14:17, 07.05.2024

WEIP sp. z o.o., jedna z wiodących firm specjalizujących się w zarządzaniu komercyjnymi parkingami w Polsce, właśnie ogłosiła szereg korzystnych zmian dla kierowców. Wynikają one z porozumienia spółki z UOKiK. To naprawdę dobra wiadomość dla wszystkich, którzy korzystają z usług parkingowych.

Kontrola UOKiK - firma WEIP doceniona za zaangażowanie

WEIP od lat buduje silną pozycję na rynku, wyróżniając się innowacyjnym podejściem i troską o każdy szczegół, by parkowanie było proste, wygodne i bezpieczne. Firma zarządza parkingami przy szpitalach, centrach handlowych, urzędach, hotelach, obiektach użyteczności publicznej i popularnych atrakcjach turystycznych na terenie całej Polski.

W ostatnim czasie WEIP, tak jak inne firmy z branży parkingowej, została poddana kontroli Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Co ciekawe, w przeciwieństwie do rewizji innych zarządców parkingów, ta zakończyła się bardzo pozytywnie. W jej efekcie spółka WEIP zobowiązała się do wprowadzenia następujących zmian:

  • uwzględniania reklamacji, do których został załączony ważny bilet parkingowy, nawet jeśli nie zawierał on numeru rejestracyjnego;​
  • zwrotu opłat osobom, które składając reklamację załączyły do niej ważny bilet parkingowy, nawet jeśli nie zawierał on numeru rejestracyjnego;
  • zwrotu opłat osobom, które nie złożyły reklamacji, ale pobrały bilet z numerem rejestracyjnym i nie pozostawiły go na podszybiu;
  • doprecyzowania możliwości składania reklamacji przez konsumentów w dowolny sposób;
  • doprecyzowania możliwych konsekwencji w przypadku braku opłacenia parkingu.

Kierowcy otrzymają zwrot bez składania reklamacji

- Spółka WEIP dotychczas uznawała reklamacje wszystkim kierowcom, którzy w pełni udokumentowali, że w trakcie otrzymywania wezwania posiadali ważny bilet parkingowy. Natomiast reklamacje, do których kierowca załączył bilet bez numeru rejestracyjnego, były różnie rozpatrywane ze względu na to, że nie było pewności, kto pierwotnie bilet pobrał. Firma mając na względzie dobre obyczaje w konsultacji z UOKiK zaproponowała, iż będzie wszystkie takie reklamacje uwzględniać i jednocześnie zadeklarowała, że zwróci opłaty osobom, które składając reklamacje dołączyły taki bilet nawet bez numeru rejestracyjnego – poinformował oficjalnie Kierownik Biura Obsługi Klienta ze spółki WEIP.

Kolejną istotną zmianą wypracowaną na bazie porozumienia WEIP z UOKiK będzie również automatyczne zwracanie opłat klientom, którzy opłacili wezwania, choć tak naprawdę posiadali ważny bilet parkingowy, jednak nie umieścili go za szybą pojazdu. Często osoby w takich sytuacjach nie składają reklamacji, obawiając się długotrwałego procesu administracyjnego. WEIP nie ma zamiaru czerpać zysków z takich sytuacji i podejmie wysiłek, aby wyjaśniać je na korzyść użytkowników parkingów.

Przyszłość branży parkingowej

Zarząd spółki WEIP jest pełen optymizmu, co do efektów wprowadzanych zmian, widząc w nich potencjał do zainicjowania rewolucyjnych przemian w branży parkingowej. Nowe podejście do rozpatrywania reklamacji ma być oparte na etycznych i korzystnych dla klienta zasadach postępowania. Przedstawiciele spółki podkreślają, że nie można zniechęcać kierowców poprzez nakładanie wysokich kar - skutki tego dotykają nie tylko jednostkowych firm, ale całą branżę.

Współpraca WEIP z UOKiK jednoznacznie pokazuje, że zmiany w branży parkingowej są możliwe. Otwartość na dialog i dążenie do rozwiązań korzystnych dla wszystkich stron może stać się kluczem do budowania pozytywnego wizerunku sektora i zwiększania satysfakcji użytkowników parkingów.

Więcej informacji na temat decyzji można znaleźć na stronie weip.pl w zakładce UOKiK

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%