W każdym poważnym serwisie samochodowym musi być wysoka jakość obsługi klienta. Dlatego duże, autoryzowane serwisy potrzebują dobrego doradcy serwisowego. To pierwsza osoba, z którą rozmawiają Klienci. Doradca musi się znać zarówno na technicznych aspektach budowy samochodu, jak i budować zaufanie i relacje z kupującymi.
Doradca serwisu to osoba, do której klienci zgłaszają się z usterkami swojego samochodu oraz wszelkimi uwagami dotyczącymi użytkowanego auta. Właściciel pojazdu może bardzo dokładnie opisać, co szwankuje lub gdzie się pojawiły awarie, albo zupełnie nie mieć pojęcia, w którym miejscu występuje problem.
Doradca serwisowy na podstawie uzyskanych od klienta informacji powinien doradzić, z której usługi serwisowej najlepiej skorzystać. Oprócz tego, że pomaga klientom rozwiązywać problemy, to także musi wykonać wiele dodatkowych czynności związanych z organizacją całego serwisu i naprawą samochodu.
Z racji tego, że doradca serwisowy współpracuje bezpośrednio z klientem, to bardzo ważne są zdolności interpersonalne. Kandydat do pracy na takie stanowisko powinien cechować się wysoką kulturą osobistą, zaangażowaniem, życzliwością, cierpliwością i otwartością na potrzeby klienta.
Dodatkowo doradca serwisu powinien być sumienny i dobrze organizować własną pracę, ponieważ w tym zawodzie bardzo ważna jest także samodzielność. Liczy się również opanowanie, ponieważ czasami zdarzają się kontakty z osobami mało kulturalnymi i nerwowymi. W dużych przedsiębiorstwach potrzebny będzie także komunikatywny język angielski.
Osoba pracująca w serwisie samochodowym, gdzie wykonuje się różnego rodzaju naprawy oraz modernizacje różnych pojazdów, musi mieć przynajmniej podstawową wiedzę dotyczącą budowy oraz funkcjonowania samochodów konkretnej marki. Pracodawcy wymagają okazania dyplomu ukończenia szkoły o charakterze technicznym.
Niektóre przedsiębiorstwa z racji dbałości o renomę swojej marki stawiają poprzeczkę jeszcze wyżej, wymagając od kandydatów prawa jazdy, umiejętności przeprowadzenia niewielkich napraw czy nawet uprawnień diagnosty. Ponadto dobrze, jeśli przyszły doradca serwisu będzie miał doświadczenie w obsłudze klienta.
Właściciele samochodów nie muszą mieć wiedzy technicznej na temat użytkowanych pojazdów. W każdym punkcie serwisowym mogą skorzystać z usług doradcy serwisowego, który pomoże rozwiązać wszelkie problemy.
To właśnie doradca udziela wyczerpujących informacji oraz decyduje o tym, czy auto będzie naprawione, czy tylko zostanie wykonany przegląd. Przekazuje również klientowi informacje o przewidywanych kosztach i czasie wykonania usługi serwisowej. Od pracy i kwalifikacji doradcy zależy to, czy klient skorzysta jeszcze z danego punktu.
Doradca serwisu może znaleźć zatrudnienie w wielu autoryzowanych serwisach pojazdów, w warsztatach samochodowych oraz w punktach dealerskich. Zarobki są zróżnicowane, a pensja najczęściej składa się z podstawy oraz prowizji. Średnie wynagrodzenie w tym zawodzie w 2022 roku wynosi około 3000 zł plus premie. Sprawdzone oferty można znaleźć na stronie: praca-dealerbmw.pl