Zamknij

Jaka firma kurierska - jak ją wybrać?

artykuł sponsorowany + 00:00, 02.02.2022

Na rynku usług kurierskich wciąż obserwujemy trend wzrostowy. Szybko i bezproblemowo doręczane przesyłki stały się podstawą funkcjonowania wielu przedsiębiorstw, ale bardzo chętnie korzystają z nich również osoby prywatne. Wybór wiarygodnego podmiotu spośród firm kurierskich może sprawić nie lada problem osobom, które na co dzień nie mają do czynienia ze specyfiką tej branży. Na jakie szczegóły ofert warto zwracać uwagę i jak wybrać najlepszego przewoźnika?

Wybór najlepszej firmy kurierskiej – jak się za to zabrać?

Każdy, kto często wysyła lub odbiera paczki, wie, jak ważna jest jakość realizacji usługi kurierskiej, otrzymanie zamówionych towarów szybko i bez uszkodzeń. Współpraca z odpowiednią firmą kurierską pozwala więc nie martwić się o bezpieczne i terminowe dostarczenie przesyłki. By jednak dowiedzieć się, który z przewoźników zasługuje na naszą uwagę, trzeba dokładnie przyjrzeć się proponowanym przez nich usługom. Dzięki temu możliwe będzie dopasowanie ich do potrzeb działalności tak, by uczynić współpracę możliwie najbardziej opłacalną. Wiele osób wybiera daną firmę kurierską, sugerując się wyłącznie niską ceną. Choć chęć oszczędności jest uzasadniona, nie zawsze popłaca – warto zwrócić uwagę również na przewidywany czas oczekiwania na przesyłkę, który w przypadku tanich ofert może być większy. Decydując się na zlecenie przesyłki, należy sprawdzić, czy dany przewoźnik gwarantuje dostęp do profesjonalnej, łatwo dostępnej obsługi klienta. Brak wygodnych możliwości kontaktu z kurierem stanowić będzie dużą przeszkodę w razie wystąpienia problemów w trakcie transportu paczki.

Przy wyborze firmy kurierskiej możemy posiłkować się również realizowanymi co rok badaniami preferencji konsumentów. Dla przykładu, jak wykazało przeprowadzone przez Polski Instytut Badań Jakości badanie „Najlepsze firmy kurierskie 2021”, do obecnych liderów branży KEP zaliczyć można InPost, DPD oraz DHL. Wszyscy ci przewoźnicy otrzymali wysokie noty w kategoriach dotyczących m.in. szybkości dostawy, jakości obsługi oraz dostępności różnego rodzaju dodatkowych usług. Każda z topowych badanych marek doceniona została też za uprzejmość kurierów, uprzejmość pracowników oraz brak uszkodzeń zamówionych towarów.

Nie tylko powiadomienia o dostarczeniu przesyłki. Na jakie usługi dodatkowe zwrócić uwagę?

Niskie koszty, krótki czas oczekiwania na przesyłkę i doręczenie jej pod poprawny adres w pierwszej próbie to czynniki, które znacząco wpływają na zwiększenie satysfakcji z usług kuriera. Często zapomina się jednak, że to nie wszystko, co przewoźnicy mają do zaoferowania. Od lat rozwijają oni swoje usługi o coraz to nowsze opcje wysyłki i doręczeń, z których część proponowana jest klientom całkowicie za darmo. W skład tych pakietów wchodzi najczęściej możliwość śledzenia aktualnego położenia paczki oraz powiadomienia o doręczonych towarach. W przypadku przesyłek o dużej wartości możliwe jest również objęcie paczki dodatkowym ubezpieczeniem.

Jeśli zależy Ci, by móc określić godziny odbioru przesyłki, niektórzy z przewoźników również wychodzą naprzeciw Twoim potrzebom. Część z nich pozwala dostosować nie tylko przewidywany czas doręczenia, lecz również datę. W przypadku zapotrzebowania na jak najszybszy transport kurierzy udostępniają usługę nadania przesyłki ekspresowej. Popularni przewoźnicy oferują też możliwość przekierowania paczki pod inny adres, dostawę do jednego z punktów partnerskich czy nawet doręczenie do sąsiada.

Firmy kurierskie dla biznesu

Biznes rządzi się swoimi prawami. By zdobyć przewagę na rynku, należy zadbać między innymi o jak najlepszą logistykę. Współpraca z odpowiednią firmą kurierską to klucz do odniesienia sukcesu na tym polu – dzięki rozbudowanej infrastrukturze, nowoczesne przedsiębiorstwa kurierskie mogą oferować swoim klientom biznesowym maksymalnie krótki czas realizacji przesyłek. W poszukiwaniach przewoźnika dla biznesu należy zwrócić uwagę na oferowane przez niego rozwiązania dla firm. Podmiotem mogącym poszczycić się jednym z najbogatszych pakietów takich usług jest DHL Parcel, którego ofertę można znaleźć na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu.html. Wysoki współczynnik doręczeń bez problemów, szybkie nadania przesyłek krajowych i międzynarodowych oraz rozbudowane rozwiązania dla biznesu (w tym tych z rynku e-commerce) to tylko niektóre z propozycji tego przewoźnika. W przypadku wątpliwości klient będzie mógł natychmiast znaleźć odpowiednie rozwiązanie dzięki pomocy profesjonalnej obsługi klienta.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%