Maturzyści zapoznali się z ofertą edukacyjną ponad 20 uczelni z całego kraju, fot. Tomasz Berent
Ponad 20 stanowisk wszystkich najważniejszych uczelni publicznych w kraju. Ulotki, rozmowy i spotkania z przedstawicielami studenckiej braci i kadry akademickiej – tak wyglądało foyer auli UMK. To tutaj powinien być każdy maturzysta.
Uniwersytety, akademie, politechniki i uczelnie zawodowe prezentowały swoją ofertę podczas toruńskiej Promocji Edukacyjnej 2016. Targi stanowiły kompendium wiedzy o ponad 20 uczelniach z całego kraju.
- Uczelnie publiczne mają tutaj swoje stanowiska, niepubliczne mają możliwość rozdawania ulotek. Promujemy tutaj również naszą ofertę, którą dostosowujemy do potrzeb rynku – przyznaje Magdalena Szwajda z Centrum Promocji i Informacji UMK.
W tym roku wśród głównych tematów, o jakie pytali maturzyści na stoisku toruńskiego uniwersytetu były nowości w ofercie edukacyjnej.
- Od październiku na naszej uczelni rusza psychologia, z kilkoma specjalnościami. Z czego dwie są rzadko spotykane w skali kraju. Osobne stanowisko przeznaczyliśmy dla Collegium Medicum, które również ma unikalną ofertę – dodaje Szwajda.
Dla wszystkich gości kilkugodzinnej imprezy przygotowano porady doradców zawodowych. Udzielali ich eksperci związani z Biurem Karier UMK.
- Maturzyści wypełniają test kompetencji, potem przenoszą odpowiedzi na specjalną kartę. I z wynikami udają się do doradcy. Nasi pracownicy podpowiedzą im, czy wybrali dobrze. Część z nich jeszcze nie wie, co chce robić, dlatego nasze doradztwo jest tak istotne – przekonuje Anna Stanisławska z Biura Karier UMK
Wszyscy uczestnicy wtorkowej Promocji Edukacyjnej mogli także wziąć udział w specjalnych warsztatach organizowanych przez Biuro Karier. Zajęcia zatytułowane „Odkryj swój styl komunikacji by efektywnie kontaktować się z ludźmi” odbyły się podczas targów dwukrotnie.