Zamknij

Toruń: dyrektor Camerimage uderzył w dziennikarzy na konferencji prasowej!

14:04, 09.01.2020 ddtorun.pl Aktualizacja: 14:19, 09.01.2020
Skomentuj Foto. Redakcja Foto. Redakcja

Toruń: dyrektor Camerimage uderzył w dziennikarzy na konferencji prasowej!

Dziś (czwartek) w CKK Jordanki zorganizowano konferencję prasową. Przedstawiono na niej dyrektora nowo utworzonego Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage w Toruniu. Został nim Kazimierz Suwała od lat związany z festiwalem. Podczas konferencji prasowej dyrektor  festiwalu Camerimage - Marek Żydowicz zaatakował słownie dziennikarzy. O co mu chodziło?

W konferencji udział wzięli Paweł Lewandowski - wiceminister kultury, Michał Zaleski - prezydent Torunia, Kazimierz Suwała - dyrektor  nowo utworzonego Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage w Toruniu oraz dyrektor festiwalu Camerimage Marek Żydowicz. Ten ostatni podczas swojej przemowy skrytykował toruńskich dziennikarzy.

- Medialne pogłoski o tym, że chcemy połknąć, zjeść, strawić, wydalić toruńską kulturą są sensacyjnymi pogłoskami. Myślę, że przystoją one komuś kogo nie nazwałbym rzetelnym dziennikarzem. Nie będzie konkurencji, bo by chcemy wpisać się w to co już na terenie Torunia istnieje i funkcjonuje. Zwłaszcza chcemy współpracować z tymi, którzy osiągają dobre wyniki. Nie będziemy stanowić konkurencji, tylko będziemy chcieli stworzyć uzupełnienie do oferty, która już istnieje - powiedział na konferencji prasowej Marek Żydowicz.

Warto przypomnieć, że Europejskie Centrum Filmowe Camerimage ma powstać w najbliższych latach w pobliżu CKK Jordanki. Koszt budowy obiekty, który ma działać przez cały rok to około 600 milionów złotych. Z kolei dyrektor ECFC – Kazimierz Suwała z festiwalem związany jest od 19 lat. Jest absolwentem UMK. Od 2006 r. sprawował funkcję prezesa zarządu Fundacji Sztuki Świata, powołanej przez amerykańskiego reżysera Davida Lyncha oraz twórcę i dyrektora Camerimage Marka Żydowicza. Od 2017 r. jest doradcą dyrektora Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu.

(ddtorun.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(43)

GGGG

22 5

Chyba ktoś z redakcji ddt jest delikatnie mówiąc przewrażliwiony.
Nagłówek do artykułu z czapy. A toruńscy dziennikarze w znacznej mierze nie mają elementarnego obiektywizmu i zdarza im się kierować prywatą.
17:57, 09.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

PytaniePytanie

21 13

W Toruniu brak jest zakładów pracy, młodzi uciekają za praca do innych miast. Toruń z długiem 1 miliarda chce dodatkowo zadłużyć się na 200 milionów? Zaklinanie rzeczywistości przez p. Żydowicza nic tu nie pomoże, chociażby wymuszanie aprobaty na dziennikarzach. Każdy myślący człowiek zapyta o co tu chodzi czy to dziennikarz czy inny obywatel Torunia. 18:06, 09.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nauczycielnauczyciel

5 5

To się przeprowadź do Bydgoszczy tam jest więcej zahkładów pracy i nikomu z kultury nie udało się przekonać rządu by z funduszy na kulture w Polsce przeznaczyć 400 mln złotych na budowę obiektu na skalę instytucji Narodowej.
jakiś ty niemądry. 00:05, 10.01.2020


NickNick

6 0

Toruńscy co???? Hahahaha 19:38, 09.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

keczupkeczup

20 9

Zapytam, a kogo tak naprawdę obchodzi Camerimage i budynek mający powstać dla Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage? Szkoda tylko pieniędzy podatników na to dziadostwo. Jest mnóstwo ważniejszych potrzeb. 22:49, 09.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nauczycielnauczyciel

5 7

ja bym zaczął od wysłania ciebie do szkoły bo nic nie rozumiesz. nic osle dardanelski. 23:53, 09.01.2020


nauczycielnauczyciel

10 9

A gdzie tu atak na dziennikarzy. Ten kto napisał ten tekst tylko potwierdził tezę pana Żydowicza, który nota bene nie powinien wpuszczać takich dziennikarzy na Festiwal bo szkoda na nich miejsca. 23:55, 09.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczycielnauczyciel

12 5

a i jeszcze jedno... to samo napisała wyborcza gdy dyr. Derkowski odpowiedział na głupoty wypisywane przez giedrysa. "Derkowski ze zaatakował dziennikarza". Co za skadal, że ośmielił się mieć inne zdanie niż giedrys Ajajaj! Hahaha
Czy wam się przypadkiem w głowach nie pomieszało?
Co nie można wam nic zarzucić bo jest to atak? *%#)!& myslicie że wam wolno bezkarnie kłamać i manipulować tak jak choćby w tytule tego artykułu?

00:02, 10.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mostmost

18 8

Budowa hali za 600mln gdzie brakuje mostu za 100 mln to kpina z mieszkanców 00:40, 10.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matrixmatrix

14 8

Towarzysz zaproponował nic nie wnoszący remont mostu Piłsudskiego za 100 mln, bo nie stać nas na porządną przebudowę tegoż mostu która naprawdę coś poprawi w funkcjonowaniu tego miasta, a stać nas na wydanie 200 mln na budynek Camerimage, który praktycznie nic nie zmieni w życiu statystycznego mieszkańca Torunia 08:37, 10.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MostMost

6 11

Most za 100 ,ln? To chyba wasz redaktor naczelny wybuduje hahahaha!
Przebudowa usprawniająca stary most za 200 mln ? Buhahaha co za kretyn może coś takiego napisac? Co drugie pietro mostu dobuduje Mc Giver redaktor przygłup ddt?
Hahaha. A co do kasy na most w ogóle, to każdy mający cos w głowie człowiek wie , że pieniędzy na kulturę które ma Rząd RP nie można przeznaczyć na budpwę MOSTU, a jęsli my nie weźmiemy tych 400 mln na Camerimage to weźmie ją np. b-Ruski na jakieś piardu piardu w Bydgoszczy gdzie będzie opluwał nasze miasto. Czy w warszej redakcji nie ma już inteligentnych hejterów? Ktoś też powinien zrobić porządek z hejterami z Toffi. Zrobić im proces, albo odciąć od kasy na ich działania. Panie Zaleski niech pan cos z tym zrobi! Oni kłamią o oczerniają i Camerimage , ale i Pana. 10:36, 10.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RozliczyćRozliczyć

4 2

Widać, że ekipa zwolenników Camerimage jest czujna i ruszyła do akcji. Jak obywatele Torunia rozliczą zarząd miasta za nietrafione inwestycje to chyba tak wesoło nie będzie 14:38, 10.01.2020


Ty rozliczyc Ty rozliczyc

2 4

A ty jestes kafka jaworska czy giedrys? Moze szejringowa -wstyd torunia? Moze rozliczymy was z placenia podatkow w sferze reklamowych kontraktow i propagandowych klamstw oraz nedzy tekstow waszych dziennikarzy? 15:51, 10.01.2020


nicknick

9 3

Szkoda że niektórzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem i wyrażają opinie nie wiadomo w czyim imieniu. Na pewno nie w imieniu mieszkańców. Na remont mostu ma zostać przeznaczonych 100 mln. Przy założeniu że stać nas na 200 mln na Camerimage. To jest 300 mln. Taka kwota podobno starczyłaby na przebudowę starego mostu wraz z wymianą płyty nośnej na szerszą tak aby były tam 4 pasy ruchu. No i na takiej inwestycji skorzystaliby raczej wszyscy mieszkańcy Torunia. 11:40, 10.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

inżynierinżynier

2 2

Co ty masz w głowie? Przebudowa mostu na 4 pasmowy? TO NIEMOŻLIWE. Więc jak piszesz "podobno" to ja ci odpowiadam NAPEWNO NIE i tówj komentarz dt Camerimage Centrum świadczy o głupocie :) 18:13, 10.01.2020


hahahhahah

5 10

tylko tofffest , tylko to się liczy w tym mieście 11:52, 10.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Toffi to dnoToffi to dno

1 3

W porownaniu z EnergaCamerimage to zmarnowane pieniadze. 15:52, 10.01.2020


Rozliczyc toffiRozliczyc toffi

4 6

Prosze o ujawnienie na co 500 tys z maszych podatkow wydala Jaworska? Skladam zawiadowienie do urzedu skarbowego o mozliwosci nierzetelnego, niegospodarnego wydatkowania tych srodkow w ostarnich 10 latach. Zobaczmy jak to wyglada w tofi i jak w camerimage. Mysle ze jaworska moze zaczac sie martwic a czy zydowicz sie zmartwi po tym jak do 1.5 mln z miasta dolozyl na festiwal pewnie z 8 mln ma sie czym martwic to zobaczymy. 15:57, 10.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Media trialMedia trial

5 6

Uwazamy ze to DDT uderza w dyrektora Camerimage. I on ma podstawe by wytoczyc DDT proces. 17:18, 10.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zgoda co do JaworskiZgoda co do Jaworski

2 6

Prawda jest taka że ona opowiada niestworzone rzeczy o Camerimage. Należy przyjrzeć się Toffi. Bo ona czegoś się boi i to właśnie trzeba wyjaśnić. Zgoda. Trzeba Kontroli Finansowej w Toffi! 18:15, 10.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ANNAMARIA ANNAMARIA

8 5

TYLE KASY ZGARNĄŁ ZA TEN CAMERNICZ I JESZCZE ŚMIE OBRAŻAĆ WSTYD ?????????ŻE TEŻ NASZ PREZYDENT SIĘ ZGODZIŁ W RAZ Z RADNYMI JESTEM W SZOKU 12:09, 11.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KopernikKopernik

2 3

A ty masz po kolei w główce? Czy twoja wściekłość wynika z tego, że coś wiesz co powinnaś skierować do prokuratury? Bo jeśli nie, to masz za chwile sprawę w sądzie. 20:40, 11.01.2020


Ty anna maria jaworsTy anna maria jawors

3 5

A czym niby obraża i kto? Masz na myśli wezwania do rozliczenia Tofi? Ja podziela, ten apel. Tofi pluje na Camerimage od czasu gdy okazało się, że Jaworska nie realizuje programu jaki zobowiązała się w konkursie na kieronika kina CSW realizować , od czasu gdy odeszła z CSW pomawia Camerimage w wielu miejscach. Więc czas by rozliczyć oba festiwale, Tofi za 10 lat i Camerimage za ostatni rok. Nie zapominaj Annomario Jaworsko , że dzięki Camerimage do Toruni wpłynie 400 mln na budynek który i tak miasto musiało zbudować na Jordankach. Twój załość pokazuje jedno , że BOISZ się KONTROLI, ale to nieuniknione. Kto sieje wiatr....a to początek zapewne dużego dla Tofi wyzwania. 20:34, 11.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahaha

3 5

Wpis AnnyMarii tom kolejny dowód na to, że Toffi ciągle insynuuje w sprawie Festiwalu. Namawiam zatem Camerimage by naprawdę już beż żartów pozwać oficjalnie Jaworska za to co mówi jak hejtuje wasz Festiwal i was. Czas przeciąć tę paranoje jaka tworzą hejterzy Toffi. 20:38, 11.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pamiętamy akcje CSWPamiętamy akcje CSW

3 6

Pamiętacie jaka akcje wywołali Jaworscy w sprawie CSW?
Ohyda!
Dziś można z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że pozycja CSW w Polsce i Europie bardzo wzrosła! Rację mieli Kuczma i Żydowicz, a nie Jaworscy, Scheuring Wielgus, Czy jakies tam pasożyty. Teraz tez robią aferę wokół Camerimage, ale teraz spotka ich riposta jak nigdy! 18:07, 12.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czy to Żydowicz?czy to Żydowicz?

5 2

zieje jadem posądzając o nieuczciwość innych? 20:53, 12.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczycielnauczyciel

2 5

Dla ciebie to jest Pan Żydowicz. Prawda w oczy kole . Sam słyszałem jak Jawroska pomawia Camerimage i pana Żydowicza. I z chęcią zaświadczę jak pan Żydowicz zdecyduje się na proces przeciw tym nieuczciwym hejterom z Toffi. 09:09, 13.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DDT=DNODDT=DNO

2 3

To jest lewacko kanapowy portalik nic nie znaczący. zaglądam tu dla fanu by zobaczyć jak takie typki jak ci od toffi czy ta idioci lewacy wylewają tu swe żale.
Należ bojkotować ten portal bo to jest organ propagandowy kolesi i lewaków - bezmyślnych i zacietrzewionych. 09:12, 13.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żarłoczna ta żabażarłoczna ta żaba

2 2

nauczycie i DDT=DNO na usługach człeka ,którego nikt w Polsce ani na świecie nie chciał?Propaganda gorsza niż w czasach PRL? Ale czemu się dziwić przecież jest blisko tow. M. Zaleskiego, który zawsze tam gdzie aktualna władza? 09:50, 13.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczycielnauczyciel

2 4

Nikomu nie służę. Jestem mieszkancem Torunia, który widzi hejt Jworskich od lat kierowany przeciw twórcy Camerimage. Widziałem akcję internetową jak ta niby w obronie Kina Centrum i jestem oburzony!
Namawiam by Camerimage wzięło się za obronę własnego wizerunku. Do sądu z pomawiaczami! A Toffi trzeba prześwietlić jak idzie o wydatki finansowe, podatki, płacenie rachunków. 20:04, 13.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OloOlo

0 0

Nauczyciel czyli Panie Marku, a może sprawdzić tak Camerimage? 18:18, 16.01.2020


SkandalSkandal

2 2

Skandaliczny tytuł artykułu potwierdza stronniczość i atak DDT na pana Żydowicza. Komisja etyki mediów powinna zająć się w całości tą nagonka jaką DDT robi na Camerimage. Zastanawiam się o co chodzi? Zauwałać można było, że DDT nic nie pisało w czasie Camerimage. Czyżby nie ostali darmowej akredytacji? I tak się mszczą małe pieski dziennikarskie? Czy to może kolejna fala kolesiowskich układów z Jaworskimi lub scheuring -malus ? Jesteście w tym zapyaziałym portaliku śmieszni i żałośni. 08:30, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OloOlo

0 0

Panie Marku, serio?... 18:16, 16.01.2020


ProkuraturaProkuratura

2 1

Prokuratura powinna sprawdzić niezależnie badając wydatki Toffi i Camerimage.Rozliczenia dotacji miejskiej ! I marszałkowskiej!
Ile Jaworska i Żydowicz pozyskują poprzez własne firmy do organizacji Festiwalu a ile daje Miasto i Marszałek?
Wtedy ocenimy , który Festiwal jest bardziej interesujący dla podatników od strony ekonomicznej!
10:10, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DoraDora

2 2

Wcale nie chce festiwalu. Toruniowi potrzeba miejsc pracy. Co z tego, ze będzie gdzie jak nie będzie za co. Niech się ten prezydent porządnie zastanowi nad potrzebami mieszkańców. 13:24, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dora ! masz racjęDora ! masz rację

3 1

Ty jesteś ta Dora z kreskówki> Ale masz racje ja też nie chce Toffi, to zmarnowane pieniądze bo właściwie orgnizatorzy niewiele dokładają ze środków pozapubliczych. To jest marnotrawsto jeśli organizator od siębi nie daje żadnej kasy sponsorskiej. 14:15, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczycielnauczyciel

2 2

A ja chcę Camerimage i uważam, że powstanie Centrum Camerimage zwiększy ilość miejsc pracy, ale nie dla kłamców takich jak hejterzy tofiarscy!
Ciekawe jak ten festiwal będzie prosił Camerimage o miejsce dla siebie, to co powiedzą pomawiani przez nich? hahahaha 14:20, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DDT=DNODDT=DNO

2 2

Tak. Trzeba zrobić listę szkodników chcących zniszczyć ten projekt: KJ, JJ, GG, J S-W, TB, RW, MN, HK, DDT, GW, AP i wielu sfrustrowanych beneficjentów kanapowo - medialnych czy też leniwych oszustów niegdyś przy kinie centrum i cukierkowym przeglądzie filmowym, jakieś pseudo feministki, oszołomów liberalizmu i materializmu lewackiego, czy extremę prawicową by w przyszłości z nimi nie współpracować. By ich omijać dużym łukiem bo są jak pleśń i powodują gnicie każdego owocu. Z ludźmi pełnymi żółci i nienawiści należy się właśnie tak obejść. Im się wydaje , że ich głos nie ma konsekwencji , myślą że się liczy. Konsekwencję ma, ma dla nich i to bardzo złe, a liczy się tylko na ich kanapie. Odsunąć się od tych ludzi. Nie odpowidać na te brednie jakie piszą tu czy w innych mediach. 07:31, 15.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

opiniaopinia

2 2

Toruń z tak olbrzymim długiem nie stać na tworzenie nowych projektów kulturalnych, nieliczne zakłady pracy, wynagrodzenie najniższe, starzejące się społeczeństwo, brak perspektyw dla młodych itp. Zastanawiające jest czym kierował się zarząd miasta i radni zgadzając się na wydatkowanie tych 200 mln na budowę dla Żydowicza nie wspomnę o kosztach obsługi festiwalu. Straszenie przeciwników i ich obrażanie nic tu nie pomoże, jest wolność słowa i kążdy może mieć swoje zdanie. 08:22, 15.01.2020


OloOlo

0 2

Panie Marku, Pan da już spokój... 18:15, 16.01.2020


FranzFranz

2 0

Jaki panie Marku? Co ty bredzisz Olo, DDT=DNO ma racje, trzeba zrobić listę tych co szkodzą Camerimage i Centrum i od nich się odwrócić. IGNOROWAĆ!DDT - szczególnie, bo piszecie nieprawdę i manipulujecie pod kątem swych lewackich i towarzyskich upodobań, KOLESIOSTWA. I piszcie sobie dalej co chcecie was czyta garstka osób dziennie i jesteście bez znaczenia.
A ty olo jesteś redaktorem naczelnym? tak to wygląda. Masz kosę z panem Markiem? Jak masz to idź do niego i to wyjaśnij a nie zachowujesz się jak pętak.
08:54, 18.01.2020


priorytetypriorytety

3 2

Obiekty sportowe ( hale sportowe, stadion żużlowy) i kultury powinny zarabiać na siebie dlatego powinny być budowane przez prywatnych inwestorów a nie z podatków zwykłych obywateli. Rolą zarządu miasta jest zapewnienie prawidłowego funkcjonowania miasta tj w klasach maksymalnie mała ilość uczniów a nie 30 i więcej w przedszkolach więcej przedszkolanek, utrzymanie w czystości chodników i jezdni( nowo wybudowane są zaśmiecone i zarastają chwastami), zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom itp. 08:40, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DuporetyDuporety

2 3

Ty interidioto spod niku Pirorytety czy wiesz, muzea, galerie sztuki, opery, filharmonie i stadiony miejskie buduje się w Niemczech, Francji czy Holandii za miejskie pieniądze? Nie wiesz . Bo skąd mógłbyś wiedzieć. 15:54, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%