Zamknij

Tramwaj do Rydzyka? Wciąż jest w miejskich planach. Miasto nie wycofuje linii do Portu Drzewnego z dokumentu kluczowego dla rozwoju miasta

06:00, 15.11.2016
Skomentuj Czy do kościoła redemptorystów dojedziemy za kilka lat tramwajem? Fot. Tomasz Berent Czy do kościoła redemptorystów dojedziemy za kilka lat tramwajem? Fot. Tomasz Berent

Tramwaj do Portu Drzewnego nie zniknie z miejskich dokumentów planistycznych. Co nie jednak oznacza, że będzie prędko realizowany?

Coraz głośniej mówi się o planach budowy przez o. Tadeusza Rydzyka Term Toruńskich w Porcie Drzewnym - kompleksu z basenem, wannami zabiegowymi oraz hotelem, które będą korzystać z geotermii.

Przy tej okazji wraca pytanie, w jaki sposób Starotoruńskie Przedmieście - w skład którego wchodzi Port Drzewny - będzie obsługiwane przez komunikację miejską. Czy w planach nadal jest budowa linii tramwajowej?

O tramwaju do Portu Drzewnego zrobiło się głośno w 2011 r. Wówczas jednak były nieco inne realia. W zachodniej części Torunia planowany był kompleks handlowo-usługowy Karawela. Jego inwestor miał częściowo sfinansować taką inwestycję. Ostatecznie wycofał się z planów budowy centrum - co szło również w parze z dofinansowaniem tramwaju.

Okazuje się jednak, że droga do budowy tramwaju w zachodnim Toruniu cały czas jest otwarta i władze Torunia nie zamierzają jej zamykać. W nowej wersji studium uwarunkowań i kierunku zagospodarowania Torunia, czyli kluczowego dokumentu wskazującego przeznaczenie oraz funkcję poszczególnych terenów w mieście, linia cały czas widnieje.

“Utrzymanie linii tramwajowej wzdłuż ul. Szosa Bydgoska i pętli tramwajowej oraz jej przedłużenie wraz z pętlą tramwajową w rejonie Portu Drzewnego” - czytamy w nowej wersji studium. „Nie wyklucza się również możliwości rozbudowy istniejącej w ul. Szosa Bydgoska, linii w kierunku zachodnim (Portu Drzewnego)”.

W dokumencie znajdziemy też szczegóły dotyczące takiego zamierzenia inwestycyjnego. W zależności od wariantów linia tramwajowa do Portu Drzewnego miałaby liczyć od 2,9 do 3,3 km. 

“Obszar obsługiwany to w przeważającej części tereny niezainwestowane. Funkcja linii to przede wszystkim obsługa powstających obiektów wielkopowierzchniowych oraz zespołu usług kultu religijnego i komercyjnych w rejonie Portu Drzewnego wraz z kompleksem Wyższej
Szkoły Medialnej, gdzie zlokalizowano przystanek końcowy. Po realizacji całego kompleksu w zakładanym kształcie obiekty o tej specyfice mogą generować pewien większy niż notowany dzisiaj na tym kierunku potok pasażerski” - czytamy w nowej wersji studium uwarunkowań. 

W studium - właśnie z uwagi na prognozowane niewielkie natężenie - zaproponowano zaprojektowanie tej linii w standardzie ekonomicznym. Chodzi o tramwaj podmiejski, czyli linię jednotorową z mijankami.

Nowa wersja studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania wkrótce trafi pod obrady rady miasta. Do 8 grudnia torunianie mają czas na zgłaszanie swoich uwag do tego dokumentu.

Czy tramwaje powinny obsługiwać Port Drzewny? Co Wy na to?

(BUM)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

gośćgość

15 1

Jeśli powstanie aquapark i outlet - wtedy obukierunkowy tramwaj będzie miał rację bytu.

06:53, 15.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

5 8

Jeśli jest zapotrzebowanie na tramwaj w tamtą stronę to lepiej tam go puścić niż w chorym pomyśle przez środek osiedla czyli Rubinkowa. Swoją drogą czy istnieje technicznie możliwość pociągnięcia lini do Lubicza? Jest to o tyle ważne bo prosze spojrzeć jak wielka ilość CTR codziennie wjeżdża do Torunia.

09:42, 15.11.2016
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PawełPaweł

6 3

Tramwaj na Rubinkowo na większy sens niż tramwaj do Rydzyka.

14:59, 15.11.2016

do Pawełdo Paweł

1 0

jesteś w błędzie chłopcze....

08:26, 27.11.2016

Marcinek73Marcinek73

1 2

Pomysł ciekawy, ale kto go sfinansuje? Toruń, czy Lubicz? Kosztowna inwestycja. Potrzebny był by szerszy most, a i górka przed Lubiczem Górnym stroma. Pomijając to, czy te CTR-y przesiądą się na tramwaj? A po za tym CTR to też Dobrzejewice, Brzozówka, Obrowo i wiele innych wsi w stronę Warszawy.

09:56, 15.11.2016
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

1 2

Właśnie czy technicznie sie da? Mam na myśli Lubicz jako jako punkt poczatkowy ale nie tylko dla mieszkańców Lubicza. Pętla Lubicz z miejscem przesiadkowym Parkuj&Jedź również dla okolicznych mieszkańców. Jednocześnie wyeliminowany byłby kolejny chory pomysl by na Dziewulskiego pod blokami mieszkańców zrobic taki parking przesiadkowy dla CTR.

11:55, 15.11.2016

PawełPaweł

3 0

Ja bym poszedł dalej. Linia tramwajowa do Przysieka i tam pentla lub w Zlej Wsi Wielkiej.

18:53, 20.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ho ho hoHo ho ho

1 0

Też prawda

07:05, 21.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolokolo

1 0

i co nagle do Rydzyka pasuje? nie będzie woził powietrza na tym odcinku? nagle radni oczy otworzyli..... oczywiście, że lepiej do Rydzyka niż po Rubinkowie. Może mzk wreszcie wymieni te trupy jeżdżące na linii 16 już lepiej wole iść pieszo niż takim trupem jeździć za 2,80

08:24, 27.11.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddtorun.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%