Zamknij

Toruń: Ruszą remonty na torowiskach. Mają zmienić się nie do poznania. Trwa przetarg na wykonawcę

14:00, 11.01.2025
Skomentuj Wizualizacja - Konstytucji 3 Maja. Fot: MZK Wizualizacja - Konstytucji 3 Maja. Fot: MZK

W Toruniu rusza kolejny etap modernizacji torowisk tramwajowych. Dziewięć firm walczy o kontrakt na remont dwóch odcinków – sprawdzamy szczegóły inwestycji.

Dziewięć firm zgłosiło swoje oferty w przetargu na kompleksową modernizację dwóch kolejnych odcinków torowisk tramwajowych w Toruniu.

Roboty obejmą fragmenty ul. Konstytucji 3 Maja oraz ul. Kościuszki. Miasto liczy na dalsze wsparcie ze środków unijnych.

Co zostanie wyremontowane?

Pierwszy odcinek modernizacji obejmie torowisko na ul. Konstytucji 3 Maja od ul. Ślaskiego do pętli Olimpijska. Zakres prac dotyczy około 4,3 tys. metrów toru pojedynczego wraz z pętlą oraz przejazdem drogowym na skrzyżowaniu Szosy Lubickiej i ul. Ślaskiego.

Dodatkowo zbudowana zostanie nowa podstacja trakcyjna oraz instalacja do napełniania piasecznic w tramwajach. W miarę możliwości część torowiska zostanie wykonana w ekologicznej technologii zielonej.

Drugi odcinek to remont torowiska na ul. Kościuszki – od wysokości posesji Kościuszki 28-30 do ul. Olbrachta. Obejmuje to około 1,2 tys. metrów toru pojedynczego. Prace będą dotyczyły również sieci trakcyjnej oraz infrastruktury towarzyszącej. Również tutaj planowane jest wprowadzenie zielonego torowiska.

Wizualizacja - Kościuszki. Fot: MZK

Wizualizacja - Kościuszki. Fot: MZK

Dziewięć ofert w przetargu

Do przetargu zgłosiło się aż dziewięć firm, a różnice w ich ofertach są znaczące. Najniższą cenę, wynoszącą 80,8 mln zł brutto, zaproponowała firma TRAKCJA S.A., natomiast najwyższą – 134,2 mln zł brutto – BUDIMEX S.A. Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalnym i merytorycznym. Po wyborze wykonawcy roboty ruszą pełną parą.

Zielone tory Torunia

Toruń może poszczycić się jednym z największych w Polsce udziałów zielonych torowisk w stosunku do całości infrastruktury tramwajowej. W poprzednich latach, dzięki projektowi „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, miasto zmodernizowało niemal 9,5 tys. metrów toru pojedynczego. Do najważniejszych inwestycji należały m.in.:

  • Modernizacja torowiska na Szosie Lubickiej od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego (3,4 tys. metrów torów, w tym 3 tys. w technologii zielonej).
  • Remont trasy od pl. Niepodległości przez ul. Kraszewskiego, Broniewskiego do ul. Reja (2,5 tys. metrów torów, w tym 1,5 tys. zielonych).
  • Odcinki na ul. Bydgoskiej, Warneńczyka oraz Kościuszki, gdzie wprowadzono ekologiczne rozwiązania, takie jak rozchodnik w międzytorzu.

Obecna perspektywa unijna na lata 2021-2027 daje szansę na kolejne dotacje, które mają wspierać rozwój infrastruktury tramwajowej w Toruniu. Jak deklarują władze miasta, proces pozyskiwania funduszy zewnętrznych na planowane prace jest już w toku.

Zobacz także: 

(W.P)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

HmmHmm

0 3

Ledwo robili nowe tory znowu będę robić zamiast naprawiać bloki i wieżowce bo hula wiatr i się sypią ...

19:18, 11.01.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

????

1 0

A co miasto ma do bloków i wieżowców

16:37, 12.01.2025


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddtorun.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%