Wybrano ostateczny wariant Trasy Staromostowej, która będzie przebiegać w centrum Torunia, miedzy innymi tuż przy targowisku. Budowa wywołała sporo pytań i kontrowersji, lecz po licznych konsultacjach Urząd Miasta Torunia zdecydował się na TEN wariant.
Trasa Staromostowa w Toruniu zostanie przebudowana zgodnie z nowym wariantem, który powstał po konsultacjach społecznych. Projekt zakłada realizację trasy jednojezdniowej z jednym pasem ruchu w każdą stronę, a jego celem jest uspokojenie ruchu oraz poprawa bezpieczeństwa.
W maju 2024 roku, w odpowiedzi na postulaty mieszkańców oraz kupców z targowiska przy ul. Szosa Chełmińska, podjęto decyzję o analizie możliwości wprowadzenia zmian do pierwotnej wersji projektu. Ostatecznie zaproponowano trzy nowe warianty, spośród których wybrano jeden.
Projekt został ponownie przeanalizowany pod kątem skomunikowania nowego centrum miasta oraz zwiększenia terenów zielonych.
Nowa koncepcja zakłada redukcję liczby wycinanych drzew (około 115 drzew) oraz nasadzenie nowych (około 130 drzew). Zwiększono również liczbę miejsc parkingowych do 297, w tym miejsca przy Cinema City oraz wzdłuż drogi. Parking ma być wykonany z kostki przepuszczającej wodę.
Projekt przewiduje również budowę stojaków rowerowych oraz dodatkowych przejść dla pieszych, szczególnie w okolicy cmentarza i ul. Gałczyńskiego.
Warianty trasy były konsultowane z mieszkańcami, kupcami, Radami Okręgu oraz Stowarzyszeniem Rowerowy Toruń. Opinie zebrane podczas konsultacji zostały częściowo uwzględnione w końcowym projekcie.
Prace nad Trasą Staromostową mają rozpocząć się na początku 2025 roku. Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu planowane jest na styczeń 2025 roku, a roboty budowlane mają zakończyć się w listopadzie 2025 roku.
gil gul14:06, 15.10.2024
sołtys, błysnąłeś! handlarze z targowiska rządzą teraz planami rozwoju miasta?
projekt został przeanalizowany pod kątem zwiększenia terenów zielonych..
jprdl, serio? hektary trawniczka między pasami?
dddddddddddd14:17, 15.10.2024
nigdy więcej na pajaca nie oddam głosu ,Zaleski jaki był taki był ale był konsekwentny a nie taka fujara i miękiszon amen
Eko14:34, 15.10.2024
Spokojnie, za rok może dwa wprowadzą tam strefę czystego transportu to ani droga ani parkingi nie będą potrzebne bo nie wjedziemy tam w ogóle normalnym autem, na które stać przeciętnego mieszkańca.
Ale 15:02, 15.10.2024
Ale on został wybrany głosami przeciętnych mieszkańców i wybrali go tylko dlatego , że jest z PO .
Cóż , mamy czerpiących wiedzę z lewackich mediów, mało inteligentnych mieszkańców 😂
Ojej08:36, 16.10.2024
Ale wypociny inteligentne
Electrica15:22, 15.10.2024
Proszę realizować Agende2030 i dostosować infrastrukturę do 15 minutowego miasta . Tam na auta osobowa nie będzie miejsca.
Rollo215:56, 15.10.2024
Konsultacja z mieszkańcami? I co większosc chciała zwężenia czy tylko grupka osób z targowiska? Droga przelotowa przez miasto...Brak słów.A miała być szeroka bo tam gdzie tramwaj miał być tylko ruch lokalny...Słowa rzucone na wiatr.Zenada.
Al15:59, 15.10.2024
Rozwalania miasta ciąg dalszy…. A gdzie radni??? Poukładali sobie pracę i siedzą cicho???? Klabun Jakubaszek Mól???? Przybylski???? Kasa kasa kasa
Ralf16:00, 15.10.2024
Święta racja głosowałem na niego pierwszy i ostatni raz żeby rolnicy rządzili planem miasta wstyd panie prezydencie
Gość17:22, 15.10.2024
Tak to jest jak się przedkłada interes grupki krzykaczy z taniego bazaru nad ogół mieszkańców w większości zmotoryzowanych.Jak można było dopuścić żeby mniejszość zmieniła plany zrobione dla większości mieszkanców? Ach wiem bo to kultowe miejsce spotkań jak powiedział miłościwie panujący...To samo na rubinkowie,tramwaj nie może iść przez Manhattan bo następne kultowe miejsce spotkań.Ludzie gdzie my żyjemy? A potem że powiat,że inne miasta nam odskakują...Przez *%#)!& decyzje,niestety.
hehehe20:43, 15.10.2024
Czyli wybrali *%#)!&
lubicka21:53, 15.10.2024
Jak to jest ze na stronie zarządu w dokumentach przetargowych jest napisane że ze prace budowlane na lubickiej miały się odbywać poza szczytami porannym i popołudniowym a na skrzyżowaniach tylko w weekendy a w rzeczywiśtości lubicka została zwężona i prace toczą się tak jak chcą???? Pokaz tego czym kończy się zwężanie dwóch pasów do jednego również można zobaczyć na lubickiej braaaawo braaaawo braaawo dziki usmiechnięty kraj.
kpinazludzi22:55, 15.10.2024
dokumenty :
roboty budowlane należy wykonywać z pominięciem porannych oraz popołudniowych szczytów komunikacyjnych
roboty budowlane na skrzyżowaniach .... wykonywać jedynie w okresie piątek 18 niedziela 24
cuda cuda cuda cuda
Nieoddamglosu23:44, 15.10.2024
Ta błędna decyzja i korki będą podstawą do obalenia obecnego włodarza w kolejnych wyborach. Do tego zniszczenie dużych inwestycji w mieście i rządzenie z rolnikami, ekozbokami i paradowanie z pedziami.
Szkoda23:46, 15.10.2024
Ostatni raz wybraliśmy faceta bez jaj do rządzenia miastem. Pół roku i zmarnował inwestycje w wieżowiec przy moście, ECFC, korkuje miasto a latarnie nie świecą. Miasto ciemne jak w d. .. po co nam taki niedojda
JO08:55, 16.10.2024
Bardzo dobra ta decyzja o budowie tak żeby wszyscy byli zadowoleni a malkontenci narzekają i wszystko im nie pasuje.
hehehe10:34, 16.10.2024
Przecież z tej "decyzji" nie są wszyscy zadowoleni
Majtki15:30, 16.10.2024
A można było zrobić drogę jednojezdniową ale o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Po co te drogi dojazdowe do tych pseudo parkingów.
usmiechniętysmutek22:19, 16.10.2024
Pierwotny projekt zmieniał charakter ulicy chełmińskiej w ulice o charakterze lokalnym dojazdowym do targowiska, stawiał na tym obszarze pieszego jako uprzywilejowanego uczestnika ruchu, chełmińska na tym odcinku do targowiska był ulica ślepą. Ktoś podjął decyzje że mamy to co mamy czyli twór komunikacyjny z tramwajem przecinający jednie w sposób bardzo niebezpieczny itd. teraz kolejna zmiana z ulicy która stanowiła obwodnice starego miasta robi się drogę osiedlową z rondem, które spełnia swoja role właśnie na ulicy osiedlowej , przykre to i smutne że nie wiadomo właściwie jaka idea jest wyznacznikiem wyglądu układu komunikacyjnego w mieście, uśmiechniętym mieście. Piękne uzasadnienie nowego układu z powołanym się na bezpieczeństwo, piękne, szkoda że nikt nie nawiązał do tego że to chełmińska miała być właśnie ulica ślepą dla ludzi szkoda, smutek i żal, uśmiechnięty żal.
Gulewski17:32, 17.10.2024
ten nowy pełowski kacyk zwija powoli Toruń.... nie będzie już SGP, Skywaya, Camerimage- będą za to podwyżki wody , biletów MZK, czynszów , podatku gruntowego i od nieruchomości, za odpady suche i mokre. Ma sztab i doradców którzy cały czas myślą : gdzie by można zrobić podwyżki...
Aaa19:59, 17.10.2024
Wąsate janusze płaczą nad korkami i uważają, że miasto ma całą politykę podporządkowywać ludziom, którzy muszą wjeżdżać do centrum swoim samochodem. Trudno sobie wyobrazić, że miasto jest dla ludzi, którzy w nim mieszkają i nie muszą do niego wjeżdżać samochodem?
Toruń 08:45, 19.10.2024
Kolejna toruńska popelina z trzech pasów na sz. chełmińskiej zwięrzenie do jednego. A korków napewno nie będzie
mieczysław12:47, 21.10.2024
Bardzo dobra decyzja.
4 2
Skoro głosowałeś na pajaca to świadczy jedynie o twojej niskiej inteligencji.