Wracamy do sprawy windy przy ulicy Gałczyńskiego, która utrudnia życie mieszkańcom tego wieżowca. Torunianie skarżą się nam na niedziałający od dłuższego czasu dźwig. Firma, która zajmuje się jego konserwacją przedstawia inny punkt na całe zdarzenie.
Przypomnijmy, że jedna z mieszkanek bloku przy Gałczyńskiego 57 zwróciło się do nas z apelem o pomoc w sprawie windy. Przypomnijmy jak opisywała całą sprawę.
Od około 3 tygodni nie działa winda w wieżowcu przy ulicy Gałczyńskiego 57! Tzn. działa po naprawie ok kilku godzin, naprawy były już wielokrotnie.
Telefony mieszkańców do MSM i firmy Dźwig nic nie dają. Naprawa jest po kilku dniach, a winda po kilku godzinach znów się psuje. Nas młodych to aż tak nie dotyka, ale co mają zrobić 80-cio i 90-cio latkowie z zakupami wchodząc na 6, 7. czy wyższe piętro. Jest ich aż 11. Pragnę nadmienić, że w windzie widnieje naklejona informacja, iż ostatni przegląd dźwigu nastąpił w 2014 roku
O komentarz poprosiliśmy zarówno MSM jak i firmę Dźwig. Jak odpowiedziała ta druga?
[ZT]24389[/ZT]
Sytuacja przedstawiona przez operatora jest inna, niż ta, którą nakreśla Czytelniczka. Dlaczego według Dźwigu winda się psuje?
Przedmiotowy dźwig to ponad 30-letnie urządzenie wyprodukowane w 1989 roku. Przyczyną ostatnich awarii dźwigu było uszkodzone - po wieloletnim eksploatowaniu, sterowanie dźwigu. Jest ono oparte na systemie przekaźników, które odpowiadają za sterowanie windy. W odróżnieniu od nowych dźwigów, w których na podstawie kodów błędów można zidentyfikować szybko problem, konieczne jest dokładne testowanie każdego elementu systemu. To czasochłonny proces. Nie ma możliwości wymiany przekaźników na nowe, ponieważ części do tych sterowań nie są już produkowane.
W opinii przedstawicieli firmy, nieprawdą jest, że urządzenie stoi popsute od 3 tygodni.
Pierwsze zgłoszenie od września 2019 roku na stojący dźwig było dnia 13.01.2020 r. a nie 3 tygodnie temu. Ostatnia regulacja windy miała miejsce 15 stycznia. Od tego czasu urządzenie jest sprawne. Zdajemy sobie sprawę, jak dużą niedogodnością dla mieszkańców jest brak sprawnej windy w budynku. Sprawę traktujemy priorytetowo.
A co z przeglądem?
Odnosząc się do naklejek UDT w kabinie z 2014 r., informuję że dźwig co roku ma badanie przy udziale Inspektora UDT, ostatnie maiło miejsce 06.11.2019 roku. Monitorujemy urządzenie. Jak dotychczas będziemy reagować sprawnie w przypadku zatrzymania urządzenia. Proszę wziąć pod uwagę, że dźwig jest ponad 30-letnim urządzeniem, w którym stopniowo wszystkie elementy tracą żywotność po kilkudziesięciu latach eksploatacji.
Czekamy jeszcze na komentarz MSM. Co sądzicie o odpowiedzi Dźwigu?
[ZT][/ZT]