Szlifowanie, spawanie i brukowanie. To tylko część prac, prowadzonych na Wałach gen. Sikorskiego i ul. Chopina. Na tej drugiej ulicy budowane jest zielone torowisko.
Zielone torowisko przyczyni się do zwiększenia powierzchni biologicznie czynnej. Oprócz podstawowego waloru estetycznego wpłynie na poprawę stanu środowiska naturalnego. Dzięki zastosowanej konstrukcji i nawierzchni roślinnej torowisko takie będzie ograniczało drgania i hałas oraz absorbowało pyły z ulicznego powietrza. Zatrzyma też wilgoć, dzięki czemu zminimalizuje efekt tzw. miejskiej wyspy ciepła.
Ponadto na Chopina, od strony parku, układany jest chodnik.
- Na skrzyżowaniu Chopina z al. 500-lecia Torunia gotowa jest już płyta podtorowa wylewana „na mokro”, a obecnie szlifujemy, układamy i spawamy szyny. Powstanie tam zielone torowisko. Z uwagi na porę roku na efekt trzeba będzie poczekać do wiosny, kiedy to zostanie ono obsiane trawą - mówi kierownik budowy z firmy Balzola Wojciech Kulpiński.
Na Wałach trwają prace przy budowie torowiska, a miedzy bankiem a Centrum Sztuki Współczesnej brukarze układają wjazd na parking. Na wysokości CSW montowana jest sygnalizacja świetlna.
[ALERT]1573034269476[/ALERT]
hehehe14:32, 06.11.2019
Zastanawiające jest, że za każdym razem te materiały przesłane przez pracowników MZK czy MZD do mediaworkerów z toruńskich tzw mediów mają tę samą konstrukcję, tzn. na początku są wymienione trzy działania (tutaj: szlifowanie, spawanie i brukowanie), a potem jest albo "to tylko część prac, prowadzonych na...", lub "tak w skrócie można opisać to co dzieje się na...". To pierwsze częściej używa Derengowską z MZK, to drugie to ulubiona konstrukcja Kobus-Pęńsko z MZD. Oczywiście nie mam nic przeciw takim komunikatom, szkoda po prostu że mediaworkerzy nie przejdą się sami sprawdzić co tam się dzieje żeby potem to opisać i zdać relację czytelnikom, tylko polegają wyłącznie na takich gotowcach. No ale dlatego są mediaworkerami, a nie dziennikarzami.
hehehe14:46, 06.11.2019
A tak już bardziej merytorycznie to mediaworkerzy mogliby zapytać MZK, czy wykonawca robót ma już to pozwolenie wojewody na rozpoczęcie drugiego etapu prac, czy też miasto musiało w październiku składać wniosek drugi raz.
Phoenix15:22, 06.11.2019
NIE dla bubla przesiadkowego na Rapackiego.
A poza tym, to szkoda, że nie pomyślano by zielone torowisko zrobić też na Wałach.
Tymeek15:41, 06.11.2019
Szkoda, że trawa nie pojawiła się przy okazji remontu torowiska na ul. Przy Kaszowniku.
A w ogóle możliwie jak najwięcej torowiska powinno pokrywać się trawą.
Są wyniki sekcji zwłok 24-letniej Klaudii
Obrońców tego brudasa z Wenezueli już dziś powinno przerabiać się na popiół lub mydło, to potencjalni mordercy lub gwałciciele a świat z takiego brudu należy oczyszczać. Najlepiej w 1000 stopniach Celsjusza, bo tam nie przeżyje nawet żadna bakteria
***** LEWACTWO
03:27, 2025-07-03
Z piekła slumsów do aresztu w Toruniu. Kim jest?
Mógł śmieć zdechnąć w tych slamsach albo ta czarna su ka mogła go psom rzucić jak go wydaliła z siebie. Nie wazcie sie wybielać i usprawiedliwiać te czarne goovno zasługuje na 10 razy tyle ran nożem które Klaudii zadał a potem smiecie na sznur az kosci zbieleja i jego truchlo do ziemi nigdy niech nie trafi tylko noech psy dzikie go zjedzą i wys.. ją Na tyle zasluguje. Klaudia byla Polką mądrą zdolną i piękną robiła doktorat na UMK a teraz te zwierzę ją zadzgało kilkudziesięcioma ciosami nozem i wydlubalo oczy. Jak ktoś pod celą ma możliwość ku.. wa załatwcie to jak trzeba na tygrysie
Benkartydd
22:28, 2025-07-02
Są wyniki sekcji zwłok 24-letniej Klaudii
Lepiej Zamknij mo rdę kablu je..y to jedyna kara na to ścierwo szkoda że ciebie ten zwierzak nie spotkał zamiast klaudii nawet by mi żal takich paprochów nie bylo. Wypie..j do kongo z malpami bujać po palmach A my sobie tu uporządkujemy sprawy tak jak należy od dawna
Kuklińskii
22:13, 2025-07-02
Z piekła slumsów do aresztu w Toruniu. Kim jest?
To całe wasze Schengen - srengen, to mit. Kiedyś, żeby ktoś z biednego kraju chciał się dostać na tzw. Zachód, musiał udowodnić, że ma środki na utrzymanie podczas pobytu, lub otrzymać zaproszenie od kogoś z kraju docelowego, zapewniające, że pozostaje na jego utrzymaniu. Teraz byle łach wjedzie gdziekolwiek przez dziurawą granicę Unii i nikt już nie wie dokąd się udał. Polityka azylowa jest taka, że nie istnieje. Azyl powinien dostać tylko taki osobni, co udowodni, że w kraju zamieszkania jest prześladowany ze względu na poglądy, lub jest bezpośrednio zagrożony śmiercią.
Stary Porządek Świat
21:16, 2025-07-02
0 2
Autobusom ciężko byłoby jeździć po zielonym torowisku.
2 0
No, trochę jo, ale nie wiedziałem, że oni chcą tam autobusy na tory wpuścić.
Mam też co do takiego rozwiązania mieszane odczucia.
1 0
Bo na Wałach miał być pas autobusowo-tramwajowy. Chyba nic się tutaj nie zmieniło.
3 0
Gdzieś mi umknęła informacja o tym.
Czyli jak autobus utknie za tramwajem na Al. Solidarności, to aż do Chopina będzie się za nim toczył. W przypadku korków, to rozwiązanie dobre, ale w większości czasu korków nie ma, także będzie to tylko niepotrzebne spowolnienie ruchu autobusowego tworzące opóźnienia, bo zapewne na światłach na Artylerii autobus już za tramwajem skręcić nie zdąży.
Taki problem już momentami występuje na Czerwonej Drodze gdzie... korkuje się torowisko. Jechałem jakiś czas temu linią 5, przed którą była 2 i 1. Tramwaj do Os. Młodych jechał planowo, po czym na dojeździe i samym przystanku Odrodzenia złapał 8 minut opóźnienia. Najpierw nie miał jak wjechać na przystanek, potem nie zdążył skręcić. Musiałem się przesiąść na 21, ale... choć teoretycznie miało nie być problemu, to się nie udało. Ot, "zalety" węzła przesiadkowego.
1 0
To teraz częsty problem na czerwonej drodze. W jedną stronę stoją w kolejce trzy tramwaje trzech linii, w drugą stronę z al. Solimarności wyjeżdżają 3 autobusy i tramwaj. Nie ma szans by to wszystko działało na czas. Dlatego te toruńskie węzły przesiadkowe to buble
2 0
A na artylerii będzie taki myk, że 3 i 5 (a w przyszłości też 7 z Jaru) skręcać będzie z wałów w lewo, a 1 w prawo. Bo już przecież główna linia tramwajowa nie będzie musiała przejeżdżać przez bubla na solimarności, nie zahaczy też bubla w al. jotpedwa. Kilka lat temu miasto pozbawiło bydgoskie linii nr 1 tłumacząc że ta linia musi jechać przez węzeł przy Jordankach, teraz już nie będzie musiała już tam jeździć, ale bydgoską też nie pojedzie,vbo trzeba będzie wykorzystać te nowo wybudowane 300 metrów torów do ronda niepodległości.
1 0
I to kolejny bezsens nowego układu komunikacyjnego na JP2.
Po co robić tory w stronę Niepodległości?
Miasto tłumaczy to chęcią stworzenia pętli w środku miasta, ale czemu nie wykorzystać do tego istniejącego torowiska na Uniwersyteckiej? Wystarczyłoby dodać lewoskręty na Pl. ToMiTo i przy Wałach i pętla gotowa.
Co do przeniesienia 1 z Al. Solidarności na inną trasę, to bardziej zabieg rozładowujący przeładowany węzeł, ale nie pasażerami, a liniami. Wrzucili tam co się dało, ale to nie jest przystanek z kilkoma peronami, a z jednym długim i zaczyna się dławić, czego przykładem jest zablokowanie skrętu tramwaju z Czerwonej Drogi.