Zamknij

Toruń: Kto zrobi to najtaniej? Tę trasę zna każdy kierowca

14:00, 21.06.2025
Skomentuj Zdj. Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, licencja: CC-BY-NC 4.0. Zdj. Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, licencja: CC-BY-NC 4.0.

O ten kontrakt walczy aż siedem firm, a różnica między najtańszą a najdroższą ofertą to prawie 30 milionów. Co obejmuje inwestycja?

Miasto otworzyło oferty w przetargu na przebudowę ulicy Olsztyńskiej w Toruniu. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych planowanych w najbliższych latach. Kontrakt obejmuje odcinek od ul. Czekoladowej do granicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 15.

Zainteresowanie jest duże – oferty złożyło aż siedem firm. Najtańszą przedstawiło konsorcjum Balzola Polska Sp. z o.o. i Lantania S.A., wyceniając inwestycję na 102,9 mln zł. Najdroższa propozycja, złożona przez firmę Mirbud S.A., przekracza 132 mln zł.

Obecnie trwa analiza dokumentów pod względem formalno-prawnym.

Znane firmy wśród oferentów

O zlecenie ubiegają się firmy, które mają już doświadczenie w realizacjach na terenie Torunia. To m.in. Strabag (budowa mostu drogowego im. gen. E. Zawackiej), Intop S.A. (rozbudowa mostu im. marsz. J. Piłsudskiego) czy Budimex S.A. (budowa Szpitala Wojewódzkiego, przebudowa torowiska i Dworca Toruń Wschód).

Balzola Polska odpowiada z kolei za budowę linii tramwajowej na Jar, Trasę Staromostową oraz prace przy rozbudowie drogi krajowej nr 91 i nowym rondzie przy ul. Strobanda.

Zakres inwestycji

Przebudowa ul. Olsztyńskiej przewiduje budowę nowoczesnego układu drogowego, przystosowanego do ruchu o wysokiej intensywności. Na odcinku o długości 1,9 km powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda (szerokość 2x7 m), z chodnikami, ścieżkami rowerowymi oraz nowym oświetleniem.

W miejscu przecięcia z linią kolejową Nasielsk – Toruń Wschodni planowana jest budowa wiaduktu z kładką pieszo-rowerową, a także drugiego wiaduktu nad Olsztyńską. W ramach inwestycji przewidziano również wykonanie ekranów akustycznych, modernizację infrastruktury technicznej oraz rozbudowę skrzyżowań – w tym ronda turbinowego na przecięciu z ul. Ceramiczną i Nowym Przelotem.

Parametry techniczne:

– klasa drogi: GP 2/2

– prędkość projektowana: 60 km/h

– szerokość ścieżki rowerowej: 2–2,5 m

– kategoria ruchu: KR5

– nośność: 115 kN/oś

Zwycięska firma będzie miała 30 miesięcy na realizację inwestycji od dnia podpisania umowy.

(W.P )
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

KtośKtoś

2 1

Olsztyńska,olsztyńską - mnie ciekawi kiedy się zacznie remont torowiska w Konstytucji 3 maja aż do pętli olimpijska...Już się miało zacząć na jesień zeszłego roku,potem na wiosnę,teraz w wakacje ale już chodzą słuchy że podobno będzie znowu opóźnienie.Pieniądze na to miasto już dawno dostało bo sam o tym mówił prezes MZK jakiś czas temu.O co chodzi,dlaczego miasto zwleka,aż tak trudno wybrać firmę która to zrobi? Na co miasto liczy,że będzie taniej na kolejnym przetargu? Aż znowu się jakiś tramwaj wykolei z powodu złego stanu torowiska? Do roboty.

15:50, 21.06.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

1 1

A może trzeba jednak zapytać, kto zrobi to najlepiej co? Halo dziennikarze .Obudźcie się!

16:51, 21.06.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

User364User364

0 0

Te 100 baniek jest z wiaduktem nad torami?

19:37, 21.06.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddtorun.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%