Ujednolicenie strojów pracowników poprzez zapewnienie im ubrań z logo i nazwą firmy to w wielu branżach standard. Jednak jaki jest cel takich działań i czy rzeczywiście warto inwestować w odzież firmową? Jak jeszcze można wykorzystać odzież reklamową i czy jest to opłacalne? Wyjaśniamy!
Aby wyjaśnić sens użytkowania odzieży reklamowej, należy wyjaśnić, że produkty z tej kategorii można podzielić na dwie grupy:
Dla wielu osób sensowność noszenia odzieży reklamowej przez pracowników nie jest do końca zrozumiała. Zwłaszcza jeśli robią to w zakładzie pracy, gdzie trafiają osoby w zdecydowanej większości zaznajomione z daną firmą. Okazuje się jednak, że przeważnie ujednolicona odzież z logo firmy noszona przez pracowników pełni wiele funkcji, takich jak:
Podstawową funkcją odzieży reklamowej w tym kontekście jest identyfikacja wizualna. Każda marka powinna być spójna i budowana według określonego planu. Dzięki temu udaje się zbudować u odbiorców spójne postrzeganie marki i wywołać u nich określone emocje. Jednolity strój, w określonych, nieprzypadkowych kolorach, z logo i nazwą firmy pełni kluczową rolę.
Ponadto, będąc w długotrwałym kontakcie z logo i nazwą firmy klient zwyczajnie lepiej ją zapamiętuje. Marka staje mu się bliższa, łatwiej rozpoznaje ją w przestrzeni publicznej i bardziej jej ufa. Nie można również pominąć kwestii tego, że jednolity strój firmowy, podkreślający przynależność zawodową pracownika, prezentuje się profesjonalnie.
Odzież reklamowa wręczana jako upominek pełni podobną rolę jak gadżety reklamowe. Koszulki, bluzy czy czapki z logo firmy stanowią idealne narzędzia promocji marki w przestrzeni publicznej. Pozwalają promować markę na szeroką skalę wśród osób, do których trudno dotrzeć innymi kanałami komunikacji. Ponadto gadżety umożliwiają pozyskanie lojalności klientów, doceniających firmę, która wręcza im przydatne prezenty. Niewątpliwie odzież reklamowa jest praktycznym prezentem, z którego klient będzie chętnie korzystał. Rzecz jasna pod warunkiem, że mowa o ubraniach wysokiej jakości. Wysoka jakość produktów przyczynia się także do budowy prestiżu marki.
Skuteczność odzieży reklamowej w działaniach marketingowych jest znaczna. Jednocześnie jest to sposób na tanią promocję, nie wymagającą od przedsiębiorcy dużego zaangażowania. Właśnie dlatego coraz więcej firm, zarówno dużych, jak i tych zdecydowanie mniejszych, bez wahania decyduje się na odzież promocyjną, zaopatrując w nią pracowników oraz klientów.