Zamknij

Czym jest content marketing i dlaczego warto z niego korzystać?

14:19, 02.12.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:20, 02.12.2021

Content marketing jest obecnie jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej. Wysokiej jakości treści budują pozytywny wizerunek marki, pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej oraz przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży reklamowanych produktów.

Co wchodzi w zakres content marketingu?

Content marketing to skuteczna strategia mająca na celu zaangażowanie odbiorców, przyciąganie uwagi, budowanie solidnej marki w oczach konsumentów oraz pozyskanie nowych klientów. Treści content marketingowe publikowane są w celu przekazania wartościowych i rzetelnych informacji związanych z daną branżą. Dzięki takim rozwiązaniom odbiorcy przekazu w większym stopniu angażują się w działania marki i poznają oferowane produkty i usługi. Jednak content marketing to nie tylko artykuły blogowe.

Obecnie istnieje mnóstwo skutecznych narzędzi, które można wykorzystać w budowaniu marki – infografiki, wideo, e-booki, newslettery, grafiki, GIF-y, podcasty, webinaria, prezentacje multimedialne, raporty, poradniki czy posty zamieszczane w mediach społecznościowych. Wybór jest naprawdę szeroki, jednak aby działania przyniosły pożądane efekty, należy dopasować rodzaj treści do specyfiki i charakteru marki. To, co sprawdzi się w przypadku jednej firmy, niekoniecznie zapewni sukces innej marce. Należy pamiętać, że content marketing nie przynosi korzyści od razu – działania muszą być prowadzone długofalowo, najlepiej z pomocą agencji content marketingowej, która opracuje odpowiednią strategię dla klienta w zależności od celu i oczekiwanych wyników.

Współpraca z agencją content marketingową – na jakie efekty można liczyć?

Dobrze wykorzystany content marketing może przynieść wiele korzyści, jednak należy trzymać się kilku głównych zasad, tworząc treści na bloga czy serwisy zewnętrzne. Przede wszystkim należy opracować szczegółową strategię marketingową obejmującą tworzenie i dystrybucję treści. Prowadzenie bloga i udostępnianie postów na Facebooku może nie przynieść zadowalających efektów – content marketing to coś więcej.

Doświadczona agencja content marketingowa realizuje cały proces na podstawie przygotowanej strategii – definiuje grupę docelową, tworzy strategię, przygotowuje koncepcje kreatywne dopasowane do potrzeb odbiorców, tworzy content o potencjale wirusowym, zapewnia dystrybucję treści opartą na nowoczesnych narzędziach marketingowych oraz realizuje założone cele – wizerunkowe czy sprzedażowe. Agencja content marketingowa przygotowuje wielokanałową komunikację dopasowaną do potrzeb i budżetu klientów. Wszystkie działania są na bieżąco monitorowane i optymalizowane, docierają wyłącznie do odbiorców najbardziej zainteresowanych zakupem produktu czy usługi.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%