Zamknij
REKLAMA

Lojalni partnerzy w biznesie – dlaczego są ważni dla firmy?

00:00, 04.05.2021 | materiały partnera

Biznes bez klientów nie ma racji bytu. By sprzedawać lepiej, niezbędne jest dotarcie do możliwie największego grona zainteresowanych. Warto jednak pamiętać, by na pewnym etapie działalności równie dużo uwagi poświęcić utrzymaniu klientów co pozyskaniu nowych. Dlaczego lojalni partnerzy w biznesie to skarb? W jaki sposób zatrzymać ich przy sobie? Sprawdźmy.

Lojalność w biznesie – to się opłaca

Trudno dziś jednoznacznie wskazać branżę, w której brakuje możliwości wyboru, a klienci są niejako skazani na usługi jednego dostawcy. Jest wręcz przeciwnie – niezależnie od tego, jaką dziedzinę wybierzemy, konkurencja jest spora. Korzystają na tym przede wszystkim klienci – w końcu mogą przebierać w ofertach i wybrać tą, która wydaje się być najkorzystniejsza. Ale czy zyskują na tym przedsiębiorcy? 

Wielu klientów przy podejmowaniu decyzji o współpracy kieruje się głównie względami ekonomicznymi. Duże znaczenie ma atrakcyjna oferta, co nie zawsze oznacza pozostanie przy jednym dostawcy. Tymczasem lojalność w biznesie to aspekt, o który warto szczególnie walczyć. Z danych zaprezentowanych przez Harward Business School wynika, że podniesienie wskaźnika lojalności o 5% może przełożyć się na wzrost zysków od 25 do 95%. Co więcej, jest to zdecydowanie tańsze rozwiązanie – w porównaniu z kosztami zdobycia nowych klientów, nawet 6-7 razy.

Jak zbudować trwałą relację biznesową?

W jaki sposób zyskać lojalnych i stałych kontrahentów w biznesie? Kluczem do sukcesu jest budowanie relacji i przywiązania do marki. Nie chodzi tu wyłącznie o atrakcyjną ofertę – pozyskanie lojalnego klienta wymaga także szerszego spojrzenia, wyjścia poza obszar współpracy.

Efektem wspólnych działań powinna być również satysfakcja – jeśli właściwie rozpoznamy potrzeby drugiej strony, będziemy w stanie lepiej dostosować oferowane rozwiązanie. Z kolei zadowolenie z usługi zwiększa szansę na ponowne podjęcie współpracy.   

Skutecznym sposobem na budowanie trwałych relacji są benefity w postaci programów i kart premiowych Sodexo. Według danych Sodexo, chęć udziału w takim przedsięwzięciu deklaruje blisko 86% przedsiębiorców. Dlaczego warto sięgnąć właśnie po takie rozwiązanie?

Karty premiowe to doskonały dodatek i urozmaicenie oferty. Oferują dużą swobodę – klient sam decyduje o jej wykorzystaniu. Dzięki akceptacji w wielu punktach sprzedaży może wybrać benefit, który odpowiada jego potrzebom. Z kolei dla przedsiębiorcy to prosta metoda nagradzania lojalności – jedno rozwiązanie może dopasować do zróżnicowanych wymagań klientów.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%