Zamknij

Dlaczego warto włączyć ryby do swojej diety?

13:40, 15.10.2020 | materiały partnera

Wydaje ci się, że zdrowe odżywianie polega na smętnym żuciu liścia sałaty przy każdym posiłku? Zbrzydł ci już ryż z kurczakiem? A może wchodząc do kwiaciarni z przyzwyczajenia zamawiasz bukiet warzyw? Nie martw się, zdrowa dieta może być smaczna i różnorodna. Jeśli więc spotkasz kiedyś złotą rybkę, nie proś jej o dietę zdrową i smaczną, tylko od razu złap za patelnię. Poniżej znajdziesz kilka powodów, dla których warto włączyć ryby do swoich posiłków.

Ryby to źródło białka i omega 3

Pełnowartościowe białko jest podstawą wielu diet, zarówno odchudzających, jak i wzmacniających organizm. Białko niezbędne jest także w produkcji enzymów i hormonów, a także wspomaga odporność stymulując produkcję przeciwciał. Wprowadzenie ryb do swojego jadłospisu gwarantuje solidną porcję takiego dobroczynnego białka. Jego ilość jest zróżnicowana, zależnie od gatunku ryby, ale dla tych którzy mają szczególnie duże zapotrzebowanie, polecany jest np. łosoś.

Oprócz białka, ryby zawierają także wielonienasycone kwasy omega 3, których może brakować w twojej diecie.  Pomaga on między innymi normalizować ciśnienie krwi, działa przeciwzapalnie i wspomaga walkę z nowotworami. Pozytywnie wpływa też na funkcjonowanie mózgu, działa antydepresyjnie i poprawia koncentrację. Taki balsam dla ciała i umysłu, możesz sobie zapewnić, jeśli nauczysz się przyrządzać kilka rybnych dań, zapewnisz sobie wiele zdrowotnych korzyści.

Dla kogo ryby?

Kto powinien zatem sięgnąć po ryby? Praktycznie każdy, kto ceni sobie zdrowy tryb życia. Nie ważne czy chcesz po prostu wzmocnić swoją odporność i uporać się z chorobami, czy uzupełnić składniki odżywcze, bo np. jesteś w ciąży, staraj się o chociaż jeden rybny obiad w tygodniu. Jeśli natomiast zależy ci na zrzuceniu kilku kilogramów, ryby będą stanowić doskonałe źródło zdrowych tłuszczów, niezbędnych w procesie prawidłowego i bezpiecznego odchudzania bez efektu jojo. Więcej o zdrowej diecie i aktywnym stylu życia, które pomoże ci utrzymać wymarzoną wagę możesz też przeczytać tutaj: http://wszystkocokocham.com.pl/. A jeśli już zajmujesz się sportem i lubisz ruch, także zainteresuj się rybnym jadłospisem, bogatym w białko. Jest to bowiem świetny sposób, aby podbudować mięśnie i podkręcić rezultaty z treningu.

Jakie ryby wybierać?

Polecane gatunki ryb, które warto wprowadzić do swojej diety to przede wszystkim łosoś, który zawiera dużo białka i witamin A, B, D i E, a także nieco mniej ekskluzywny śledź, bogaty w żelazo, wapń i potas. Pstrąg, dorsz, sola, karp czy tuńczyk również powinny często gościć na twoim talerzu. Na pewno znajdziesz opcję, która ci zasmakuje, a przy okazji pomoże zachować zdrowie i szczupłą sylwetkę.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop