Zamknij

Jak szybko i gdzie założyć platformę B2B, czyli hurtownię internetową?

00:00, 20.07.2020 artykuł sponsorowany

Szybki rozwój sprzedaży internetowej sprawił, że wiele osób postanowiło spróbować swoich sił w e-commerce. Aby plan z własnym biznesem mógł się udać, niezbędne jest zadbanie o kilka kluczowych kwestii. Jedną z nich jest hurtownia internetowa, która usprawni proces realizacji zamówień i umożliwi płynne działanie firmy. Jak zatem założyć platformę B2B?Szybki rozwój sprzedaży internetowej sprawił, że wiele osób postanowiło spróbować swoich sił w e-commerce. Aby plan z własnym biznesem mógł się udać, niezbędne jest zadbanie o kilka kluczowych kwestii. Jedną z nich jest hurtownia internetowa, która usprawni proces realizacji zamówień i umożliwi płynne działanie firmy. Jak zatem założyć platformę B2B?

Platforma B2B - czym jest?

Jeżeli planujemy sprzedaż internetową, wykorzystanie takiej platformy może przynieść nam wiele korzyści. Pozwala ona na uproszczenie kontaktów handlowych, co w konsekwencji skraca czas realizacji zamówień i pozytywnie wpływa na odbiór sklepu przez klientów. Dzięki integracji z hurtowniami możemy oszczędzić pieniądze, które musielibyśmy przeznaczyć na wynajęcie magazynu do przechowywania towarów. Platforma B2B to zatem prosty sposób na zautomatyzowanie wielu procesów, zaoszczędzenie czasu oraz minimalizację kosztów związanych z e-commerce. 

Jak sprawnie założyć hurtownię internetową?

To, od czego musimy zacząć, to pomysł na biznes. Kluczowe jest określenie, jakim typem produktów będziemy się zajmować, od tego zależy, z jakimi hurtowniami podejmiemy współpracę. Najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie sprzedaży rzeczy, na temat których posiadamy dużą wiedzę lub są związane z naszą pasją.

Jeżeli nasz sklep jest już w dalszej fazie rozwoju i planujemy wdrożenie platformy B2B do istniejącego już biznesu, sprawa staje się dużo prostsza. Wiele osób obawia się, że hurtownia internetowa i proces z nią związany okaże się nietrafioną inwestycją. W rzeczywistości, jeżeli wybierzemy sprawdzonego i zaufanego dostawcę platformy, możemy oczekiwać większych zysków i minimalizację ponoszonych kosztów

Aby przenieść swój magazyn do Internetu i skorzystać z możliwości, przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie —  czego oczekuję od dostawcy? Najczęstsze usprawnienia, które uzyskujemy dzięki platformom B2B to zautomatyzowanie procesu zamówień, przyspieszenie czasu realizacji, usprawnienie płatności, redukcja kosztów czy też usprawnienie komunikacji z klientem. Wypisanie wszystkiego, czego potrzebujemy, znacząco ułatwi wybór odpowiedniego dostawcy. Następnie wystarczy, że wykupimy pasujący do nas pakiet i... możemy zacząć korzystać! Pamiętajmy również, że im więcej wiemy o działaniu tego oprogramowania, tym lepiej wykorzystamy jego zalety, dlatego nieustanne pogłębianie wiedzy będzie w tym przypadku pożądane. 

Z jakiej platformy skorzystać?

Obecnie na rynku znajdziemy wiele firm, oferujących usługi związane z e-commerce. Mnogość serwisów może sprawić, że poczujemy się zagubieni, a wybór odpowiedniego dostawcy stanie cię trudny. W podjęciu dobrej decyzji pomoże spisanie naszych oczekiwań i porównanie ich z działającymi firmami. Przede wszystkim, hurtownia internetowa stanowi inwestycję na lata, nikt nie chce przecież, aby jego biznes za chwilę zniknął. W związku z tym dostawca, którego wybierzemy, musi być stabilny. Wybierając platformę B2B oczekujemy także wysokiego poziomu zautomatyzowania, zatem oferowane usługi również powinny takie być — tu warto zwrócić uwagę na zakres synchronizacji danych, proponowany przez daną firmę.

Jedną z największych platform sprzedażowych w Polsce jest CStore.pl, pozwalające na stworzenie hurtowni internetowej pod tym adresem www.CStore.pl/sprzedaz-hurtowa-b2b/ Zaletą tego dostawcy jest szeroki zakres dostępnych pakietów, co pozwala na dopasowanie oferty pod indywidualne oczekiwania klienta. Oprogramowanie usprawnia płatności, umożliwia współpracę dropshipping oraz przeprowadzenie dedykowanych akcji promocyjnych. Wraz z platformą możemy również zadbać o naszych klientów dzięki zastosowaniu programu lojalnościowego. W ofercie znajdziemy także takie funkcje jak mobilna wersja sklepu czy też narzędzia umożliwiające analizę danych, np. Google Analytic.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%