Pracownik biurowy powinien odznaczać się przede wszystkim doskonałą organizacją pracy i gotowością do pracy przy komputerze. Warto o tych podstawowych cechach pamiętać przy tworzeniu CV oraz listu motywacyjnego. W ten sposób z pewnością wpasujemy się w profil kandydata pracownika biurowego.
Podstawą solidnego życiorysu pracownika biurowego powinna być dobra organizacja pracy, sumienność wykonywanych obowiązków, gotowość do pracy w pozycji siedzącej oraz znajomość dedykowanych dla danej firmy programów komputerowych. Konstruując CV powinniśmy pamiętać o szczegółowym nakreśleniu obowiązków, jakie mieliśmy na podobnych stanowiskach. Nacisk należy kłaść na wpływ naszej pracy na działanie firmy oraz stosunek innych pracowników do naszej osoby. Dobrym pomysłem jest zaznaczenie, iż jesteśmy w stanie pracować w różnych trybach np. zdalnym. W ten sposób damy do zrozumienia pracodawcy, iż naprawdę zależy nam na pracy. Warto również podkreślić nasze cechy osobowości, które mają bezpośredni wpływ na komunikatywność. Dotyczy to przede wszystkim CV tworzonych na poczet aplikacji do działów opierających pracę na bezpośrednim kontakcie z klientem
Dobrze skonstruowany list motywacyjny pracownika biurowego doskonale rozwija i doprecyzowuje CV. Ważne, by podkreślać w nim, dlaczego zdecydowaliśmy się na pracę w tej, a nie innej firmie. Dobrym pomysłem jest nakierowanie uwagi pracodawcy na nasze kompetencje do pracy zespołowej, gdyż jest ona podstawą funkcjonowania wielu przedsiębiorstw. Warto również przykuć uwagę pracodawcy kompetencjami związanymi z archiwizacją dokumentów, organizacją spotkań, a także obsługą firm zewnętrznych. Dodatkowym atutem będzie posiadanie certyfikatów poświadczających o umiejętności posługiwania się w sposób zaawansowany językiem obcym.