Zamknij
REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce

08:48, 05.02.2020 | materiały partnera

Chcesz kupić nowy telefon? Sprawdzasz, ile kosztuje w internecie i okazuje się, że ma o wiele atrakcyjniejszą cenę niż w sklepie stacjonarnym.

Nigdzie nie możesz dostać wymarzonej książki. Otwierasz wyszukiwarkę i oto jest – dostępna od ręki. Marzysz o butach, które miała na sobie jakaś gwiazda filmowa? Nie wiesz, gdzie jest znaleźć? Oczywiście w sieci. Z roku na roku zakupy robione przez internet cieszą się większą popularnością. Dlaczego? Co jest podstawą udanych zakupów i które firmy kurierskie w zestawieniach badawczych wypadają najlepiej? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w naszym artykule.

Dlaczego kupujemy w sieci?

Powodów jest całe mnóstwo. Po pierwsze zakupy w internecie są o wiele bardziej opłacalne – właściwie za większość produktów zapłacimy mniej niż w tradycyjnych sklepach. Poza tym nie jesteśmy w żaden sposób ograniczeni czasowo – zamawiamy wtedy, kiedy mamy wolną chwilę. Do woli możemy przeglądać i porównywać wybrane rzeczy.

Na dodatek robimy to bez wychodzenia z domu – nie tracimy więc czasu na stanie w korkach, a później w kolejkach w sklepach. Na korzyść zakupów robionych w sieci przemawiają również ułatwienia prawne. Jakie? Chociażby te dotyczące zwrotu towaru – jeśli rzecz, którą zamówiliśmy nam nie odpowiada, możemy ją oddać w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny.

Podstawa udanych zakupów

Aby zakupy w sieci zaliczyć do udanych, musimy nie tylko z rozwagą wybierać sklep, z którego zamawiamy towar. Obowiązkowo powinniśmy zwrócić uwagę na to, jaka firma kurierska będzie realizować dostawę. Po pierwszej uwzględnijmy cenę przesyłki – jeśli będzie ona zbyt wysoka, może okazać się, że zamówiony produkt w rzeczywistości będzie o wiele droższy od tego dostępnego w sklepie stacjonarnym. Po drugie zwróćmy uwagę na czas realizacji.

Chyba nikt z nas nie lubi czekać tygodniami na zamówiony przedmiot. Jeśli natomiast to my sprzedajemy jakiś przedmiot, dowiedzmy się, jak wygląda zamówienie kuriera – ile będziemy musieli czekać na odbiór paczki. Po trzecie – zarówno, jeśli coś kupujemy, jak i sprzedajemy - sprawdźmy, co na temat danej firmy kurierskiej myślą oni – w tym celu oczywiście powinniśmy zajrzeć do internetu. Fakt nie zawsze opinie internautów są wiarygodne. Jednak z pomocą w tej kwestii przychodzą nam różne instytucje.

Jakie? Chociażby Polski Instytut Badań Jakości, który we współpracy medialnej z portalem Onet.pl, sprawdził, jak funkcjonują największe firmy dostarczające przesyłki osobom prywatnym. Po zapoznaniu się z wynikami będziemy wiedzieć, komu można zaufać przekazując do realizacji swoje zamówienie. W sumie pod lupę wzięto osiem ogólnopolskich firm kurierskich - DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, InPost, Pocztex, UPS. Która z nich wypadła najlepiej?

Firma InPost. Zdobyła ona najwyższe noty za zadowalający czas oczekiwania na przesyłkę, dostarczenie przesyłki pod poprawny adres, uprzejmość pracowników, brak uszkodzeń oraz zabrudzeń tak na opakowaniu jak i na samej przesyłce, niskie koszty, dobry kontakt z telefoniczny, innowacyjność stosowanych rozwiązań. Taki rezultat potwierdzają też inne badania – według raportu Gemius aż 52%, a według badań Kantar TNS aż 74% kupujących w internecie deklaruje Paczkomaty jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© ddtorun.pl | Prawa zastrzeżone