Obsługa klienta i sprzedaż to ściśle powiązane ze sobą obszary, które mają niebagatelne znaczenie dla gospodarki. Są to branże, które kwitną zwłaszcza w większych miastach, takich jak Toruń. Czy sprzedaż i obsługa klienta w Toruniu to dobry kierunek rozwoju kariery zawodowej? Ile można zarobić na stanowiskach związanych z tymi zajęciami?
Toruń, głównie ze względu na swoje atrakcyjne położenie, stanowi bardzo ważny ośrodek gospodarczy kraju. Nic więc dziwnego, że zarówno branża sprzedaży, jak i obsługa klienta rozwijają się tutaj dynamicznie.
Obydwa te sektory mają bardzo duże znaczenie dla lokalnej gospodarki. Odpowiadają między innymi za:
Osoby, które chcą robić karierę w sektorze sprzedaży (oferty pracy znajdziesz m.in. na GoWork) lub obsługi klienta w Toruniu, mają do wyboru wiele kierunków rozwoju. Największe zapotrzebowanie na pracowników sprzedaży i obsługi klienta wciąż zgłaszają punkty handlu detalicznego. W Toruniu działa wiele centrów handlowych, supermarketów i sklepów, które wciąż zatrudniają nowych pracowników.
Praca w sektorze obsługi klienta lub sprzedaży może być związana również z usługami finansowymi – będzie to praca w banku, firmie ubezpieczeniowej lub instytucji finansowej. W Toruniu z roku na rok działa coraz większa liczba podmiotów tego typu.
Kandydaci do pracy w sprzedaży i obsłudze klienta mogą również znaleźć zatrudnienie w jednej z poniższych branż:
Jeśli rozważasz pracę jako pracownik obsługi klienta, możesz sprawdzić aktualne oferty przykładowo na stronie: https://www.gowork.pl/praca/obsluga-klienta;st/torun;l.
Osoby zatrudnione na stanowisku sprzedawcy lub pracownika biura obsługi klienta, mają szeroki zakres obowiązków. Oczywiście, różnić się one będą w zależności od miejsca zatrudnienia i specyfiki danej firmy. Do obowiązków osoby zatrudnionej w sprzedaży i obsłudze klienta należą między innymi:
Zarówno praca związana ze sprzedażą, jak i obsługą klienta, może przynieść zadowalające zarobki. Stawki uzależnione są nie tylko od doświadczenia pracownika, ale także posiadanych przez niego kompetencji i umiejętności.
Wiele przedsiębiorstw działających w obszarze sprzedaży i obsługi klienta wprowadziło system premiowy, który oznacza, że na zarobki pracowników wpływają również wyniki ich sprzedaży.
Sprzedawca, który dopiero stawia swoje pierwsze kroki w zawodzie, może liczyć na przeciętne wynagrodzenie rzędu 4000 zł brutto miesięcznie. Z kolei pracownik obsługi klienta bez doświadczenia otrzyma mniej więcej 4200 zł brutto miesięcznie.
Po pewnym czasie specjalista do spraw obsługi klienta może awansować kolejno na stanowiska:
Osoby, które poważnie myślą o karierze w sektorze sprzedaży i obsługi klienta w Toruniu, muszę pamiętać o tym, że bardzo istotne jest nieustanne kształcenie. Aby móc liczyć na awans po pewnym czasie pracy, warto zainteresować się tematem szkoleń i kursów, które pozwalają rozwijać umiejętności niezbędne w zawodzie i umożliwiają zdobywanie wyższych stanowisk i wynagrodzeń.