Zamknij

Sprzedaż i obsługa klienta – ile w tych sektorach można zarobić w Toruniu?

11:41, 22.06.2023 art. sponsorowany Aktualizacja: 11:41, 22.06.2023
pracownik-gastronomia-foodtruck pracownik-gastronomia-foodtruck

Obsługa klienta i sprzedaż to ściśle powiązane ze sobą obszary, które mają niebagatelne znaczenie dla gospodarki. Są to branże, które kwitną zwłaszcza w większych miastach, takich jak Toruń. Czy sprzedaż i obsługa klienta w Toruniu to dobry kierunek rozwoju kariery zawodowej? Ile można zarobić na stanowiskach związanych z tymi zajęciami? 

Znaczenie obsługi klienta i sprzedaży dla toruńskiej gospodarki 

Toruń, głównie ze względu na swoje atrakcyjne położenie, stanowi bardzo ważny ośrodek gospodarczy kraju. Nic więc dziwnego, że zarówno branża sprzedaży, jak i obsługa klienta rozwijają się tutaj dynamicznie. 

Obydwa te sektory mają bardzo duże znaczenie dla lokalnej gospodarki. Odpowiadają między innymi za:  

  • generowanie przychodów – sektor sprzedaży generuje znaczną część przychodów toruńskiej gospodarki. Sprzedaż produktów i usług przez firmy i przedsiębiorstwa wspiera rozwój gospodarczy poprzez tworzenie przepływu finansowego,  
  • tworzenie miejsc pracy – zarówno sprzedaż, jak i obsługa klienta, corocznie generują tysiące nowych miejsc pracy. Toruńskie przedsiębiorstwa wciąż zgłaszają zapotrzebowanie na nowych pracowników, co pozwala redukować bezrobocie w mieście,  
  • wpływ na inne sektory gospodarki – sektor sprzedaży i obsługi klienta niezmiennie stymulują popyt na usługi i produkty w innych sektorach gospodarki,  
  • wzrost konsumpcji – obrót pieniędzy wymuszany kupowaniem produktów przez konsumentów stymuluje wzrost gospodarczy i popyt. Może przekładać się na szybszy rozwój gospodarczy miasta oraz powstawanie nowych inwestycji i przedsiębiorstw. 

Różnorodność miejsc pracy w sektorach sprzedaży i obsługi klienta w Toruniu 

Osoby, które chcą robić karierę w sektorze sprzedaży (oferty pracy znajdziesz m.in. na GoWork) lub obsługi klienta w Toruniu, mają do wyboru wiele kierunków rozwoju. Największe zapotrzebowanie na pracowników sprzedaży i obsługi klienta wciąż zgłaszają punkty handlu detalicznego. W Toruniu działa wiele centrów handlowych, supermarketów i sklepów, które wciąż zatrudniają nowych pracowników. 

Praca w sektorze obsługi klienta lub sprzedaży może być związana również z usługami finansowymi – będzie to praca w banku, firmie ubezpieczeniowej lub instytucji finansowej. W Toruniu z roku na rok działa coraz większa liczba podmiotów tego typu. 

Kandydaci do pracy w sprzedaży i obsłudze klienta mogą również znaleźć zatrudnienie w jednej z poniższych branż:  

  • gastronomia,  
  • turystyka,  
  • usługi edukacyjne,  
  • opieka zdrowotna,  
  • usługi motoryzacyjne. 

Jeśli rozważasz pracę jako pracownik obsługi klienta, możesz sprawdzić aktualne oferty przykładowo na stronie: https://www.gowork.pl/praca/obsluga-klienta;st/torun;l.  

Zadania pracownika sektora sprzedaży i obsługi klienta 

Osoby zatrudnione na stanowisku sprzedawcy lub pracownika biura obsługi klienta, mają szeroki zakres obowiązków. Oczywiście, różnić się one będą w zależności od miejsca zatrudnienia i specyfiki danej firmy. Do obowiązków osoby zatrudnionej w sprzedaży i obsłudze klienta należą między innymi:  

  • przekazywanie klientom informacji na temat świadczonych usług lub sprzedawanych produktów,  
  • zdobywanie nowych klientów i utrzymywanie obecnych,  
  • rozwiązywanie bieżących problemów i przyjmowanie reklamacji,  
  • przeprowadzenie analizy potrzeb klientów i profesjonalne doradztwo,  
  • tworzenie raportów,  
  • współpraca z innymi działami firmy,  
  • przygotowywanie potrzebnych dokumentów. 

Ile mogą zarobić osoby zatrudnione w sektorze sprzedaży i obsługi klienta w Toruniu? 

Zarówno praca związana ze sprzedażą, jak i obsługą klienta, może przynieść zadowalające zarobki. Stawki uzależnione są nie tylko od doświadczenia pracownika, ale także posiadanych przez niego kompetencji i umiejętności.  

Wiele przedsiębiorstw działających w obszarze sprzedaży i obsługi klienta wprowadziło system premiowy, który oznacza, że na zarobki pracowników wpływają również wyniki ich sprzedaży.  

Sprzedawca, który dopiero stawia swoje pierwsze kroki w zawodzie, może liczyć na przeciętne wynagrodzenie rzędu 4000 zł brutto miesięcznie. Z kolei pracownik obsługi klienta bez doświadczenia otrzyma mniej więcej 4200 zł brutto miesięcznie. 

Po pewnym czasie specjalista do spraw obsługi klienta może awansować kolejno na stanowiska: 

  • specjalista do spraw obsługi klienta – wynagrodzenie rzędu 4600 zł brutto miesięcznie,  
  • starszy specjalista do spraw obsługi klienta – zarobki rzędu 5130 zł brutto miesięcznie. 

Osoby, które poważnie myślą o karierze w sektorze sprzedaży i obsługi klienta w Toruniu, muszę pamiętać o tym, że bardzo istotne jest nieustanne kształcenie. Aby móc liczyć na awans po pewnym czasie pracy, warto zainteresować się tematem szkoleń i kursów, które pozwalają rozwijać umiejętności niezbędne w zawodzie i umożliwiają zdobywanie wyższych stanowisk i wynagrodzeń. 

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%