Firmy szkoleniowe w Toruniu. Jest ich wiele. Jak wybrać dobrą? W jakie szkolenia biznesowe warto inwestować? Przeczytaj nasz poradnik szkoleń biznesowych dla firm.
Pracownicy potrzebują szkoleń niemal jak tlenu. Możliwość rozwoju napędza ich motywację i zaangażowanie. Z badań jasno wynika, że wśród benefitów pracowniczych na pierwszym miejscu jest abonament do prywatnej służby zdrowia, ale tuż za nim jest możliwość rozwoju, udziału w szkoleniach. Amerykańskie Stowarzyszenie Kształcenia i Rozwoju (ASTD) zebrało informacje o szkoleniach z ponad 2500 firm. Wynika z nich jasno, że firmy, które inwestują w szkolenia mają o 218 proc. wyższy dochód w przeliczeniu na jednego pracownika niż te, które tego nie robią. Generują także o 6 procent wyższy zwrot dla akcjonariuszy od firm, które nie szkolą swoich pracowników.
Wybór szkoleń jest ogromny, właściwie nieograniczony. Jak to możliwe. Firma szkoleniowa Delta Training, która istnieje na rynku nieprzerwanie od 2008 roku, specjalizuje się w szkoleniach zamkniętych dla firm, czyli dla grup pracowników z tej samej organizacji. – Projektujemy szkolenia, czy też całe systemy rozwoju dla poszczególnych firm. Są to rozwiązania dedykowane konkretnym firmom. Uwzględniamy specyfikę branży, otoczenie rynkowe i strategię firmy. Tworzymy szkolenia, podobnie jak krawiec, szyte na miarę – mówi Piotr Juszczak, partner w firmie szkoleniowej Delta Training. Zalet szkoleń zamkniętych jest wiele. Można wymienić choćby dopasowanie ćwiczeń i studiów przypadku do firmy. To trener przyjeżdża do uczestników, a nie odwrotnie. – Oczywiście, jeśli firma ma potrzebę przeszkolenia jednego, czy dwóch pracowników, to wysyła ich na szkolenie otwarte, gdzie z góry jest określony termin i miejsce. Nie wiadomo tylko, kto ostatecznie będzie na tym szkoleniu. Szkoleń otwartych w tym momencie nie prowadzimy – oznajmia Juszczak z Delta Training. Szkolenia zamknięte są zwykle tańsze od otwartych przy założeniu, że bierze w nich udział przynajmniej pięciu uczestników.
Oferta szkoleń sprzedażowych jest bogata. Można wybrać klasyczne szkolenie z technik sprzedaży, albo szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta, czy szkolenie z perswazji i wywierania wpływu. Są tez bardziej zaawansowanej rozwiązania, np. szkolenie z technik narracyjnych. Skuteczne narracje są w stanie zwiększyć sprzedaż o 27 proc. – wynika z badań. Popularne są szkolenia z radzenia sobie z trudnym klientem, ale też z merchandisingu, czyli jak za pomocą odpowiedniej ekspozycji produktów zwiększać wartość sprzedaży. Podobnie szkolenia z cross-sellingu i up-sellingu prowadzą do wyższej sprzedaży. Każdy zetknął się pytaniem, np. na stacji benzynowej: A może kawa? Hot-doga zaproponuję. Szkolenia jak pisać skuteczne oferty handlowe, bądź przygotowywać prezentacje, również są w trendzie wzrostowym.
Nie tylko rozwój sił sprzedaży jest ważny dla firmy. Wzmacnianie kompetencji menedżerskich jest równie istotne. Szkoleń dla menedżerów nie brakuje. Wystarczy wymienić szkolenie z zarządzania zespołem, czy motywowania pracowników. Do menedżerów są skierowane szkolenia z przywództwa. To ważny obszar. Naukowcy szacują, że złe przywództwo, określane również jako niewłaściwy nadzór lub przywództwo destrukcyjne, dotyka 10 – 16 proc. pracowników w USA. Roczny koszt związany z tym zjawiskiem wynosi blisko 24 miliardy dolarów i obejmuje koszty związane z opieką zdrowotną (pracownicy chodzą do psychoterapeutów i psychiatrów), nieobecnością w pracy, obniżonym zaangażowaniem itp. Natomiast szkolenia z udzielania informacji zwrotnej i delegowania zadań i odpowiedzialności należą do podstawowego arsenału menedżerskiego.
Decydując się na wybór profesjonalnej firmy szkoleniowej zwróć uwagę, jak długo istnieje na rynku, jakie ma rekomendacje i na czym opiera swoje know-how. – Nasze szkolenia opieramy na ekonomii behawioralnej i psychologii. Dzięki temu wiemy co działa i dlaczego. To cenniejsze od pojedynczego doświadczenia trenera, bo replikowalne, powtarzalne, przewidywalne – deklaruje Juszczak z Delta Training. Ta firma szkoleniowa ma imponującą listę klientów: małych i dużych, prywatnych i państwowych. Fundacji, stowarzyszeń i uczelni wyższych. Wystarczy wymienić: WWF Polska, Sanofi-Aventis, Leroy Merlin Polska, Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska, Stokrotka, Politechnika Warszawska, PwC Polska, Lockheed Martin, iSpot Poland, Bank Gospodarstwa Krajowego, Urząd Zamówień Publicznych, Ambasada Finlandii i wiele innych.