Zamknij

Jak headhunting pomoże w znalezieniu pracownika?

artykuł sponsorowany + 00:00, 29.01.2022

Tradycyjne metody rekrutacji nie zawsze przynoszą spodziewane efekty. Zwłaszcza jeśli chodzi o kadrę zarządzającą i specjalistów z najbardziej pożądanych na rynku branż. To osoby, które najczęściej nie mają potrzeby brać udziału w standardowym procesie rekrutacji. Należy więc do nich dotrzeć za pomocą innych metod. W jaki sposób headhunting może pomóc w znalezieniu pracownika? Sprawdź, na czym polega ta metoda rekrutacji i kiedy się ją stosuje.

Kim jest headhunter i czym się zajmuje?

Headhunter to osoba najczęściej związana z agencją doradztwa personalnego świadczącą usługi Executive Search. Zadaniem „łowcy głów” jest dotarcie do specjalistów i managerów, którzy nie szukają zatrudnienia, ale są otwarci na nowe wyzwania zawodowe. Jak wygląda proces rekrutacji takich osób?

Headhunter nawiązuje kontakt z osobą, która spełnia wymagania stawiane przez klienta, i składa jej ofertę. Oferta ta musi być doskonale przemyślana, spersonalizowana i bardzo atrakcyjna nie tylko pod względem finansowym. Powinna zakładać możliwości rozwoju kariery. Tak, żeby kandydat chciał podjąć wysiłek związany ze zmianą zatrudnienia, czyli krótko mówiąc, żeby po prostu opłacało mu się rezygnować z dotychczasowej posady.

Headhunting to proces poufny, który wymaga od osoby, która go przeprowadza, dużego doświadczenia i dojrzałości biznesowej. Jeśli kandydat po wstępnych negocjacjach jest zainteresowany ofertą, otrzymuje zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, która również wygląda nieco inaczej niż tradycyjna.

Jedną z najczęściej stosowanych technik przy rekrutacji pracowników wyższego szczebla jest Assessment Center. Metoda ta bazuje na testach i zadaniach sytuacyjnych (indywidualnych i grupowych). Zastosowanie tej techniki pozwala rzetelnie ocenić kompetencje wszystkich kandydatów. Osobami oceniającymi są niezależni assessorzy.

Zalety headhuntingu dla pracodawcy

  1. Możliwość dotarcia do kandydatów, którzy nie poszukują aktywnie zatrudnienia.
  2. Zdobycie większej przewagi konkurencyjnej.
  3. Pozyskanie wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą w realny sposób wpłynąć na wyniki finansowe firmy czy jej strukturę lub sposób funkcjonowania.

Czy warto skorzystać z usług agencji doradztwa personalnego oferujących headhunting?

Jak już wspomnieliśmy, headhunting wymaga szczególnych umiejętności. Osoba zajmująca się pozyskiwaniem pracowników za pomocą metody Executive Search musi być doskonałym negocjatorem. Jednymi z najbardziej pożądanych cech w tym zawodzie są także: wytrwałość, cierpliwość, komunikatywność i samodzielność. Ale to nie wszystko! Aby prowadzić skuteczne rozmowy z osobami kandydującymi na najwyższe stanowiska, należy wykazać się świetną znajomością branży klienta. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na powierzenie tego procesu profesjonalistom.

Agencje doradztwa personalnego zatrudniają ekspertów, którzy posiadają nie tylko szeroką bazę kontaktów, ale także wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu osób do kadry managerskiej i zarządzającej. Dzięki temu są w stanie szybciej dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych pracą na danym stanowisku.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

0%