Zamknij

Zasada Pareto - na czym polega i czy warto ją stosować w pracy z klientami

artykuł sponsorowany + 12:50, 15.12.2020 Aktualizacja: 12:50, 15.12.2020

80% efektów jest wywoływanych przez 20% przyczyn – to zasada, do której sprowadza się metoda Pareto. Jest ona kojarzona z wieloma dziedzinami życia, ale najmocniej z biznesem, produkcją i pracą z klientami. Przeczytaj i sprawdź, w jakich zawodach wiedza o działaniu zasady Pareto przyda się w praktyce.

Z artykułu dowiesz się:

  • jakie zastosowanie ma zasada Pareto w życiu codziennym,
  • dlaczego warto mieć na uwadze zasadę Pareto w sprzedaży i innych dziedzinach biznesowych,
  • w jakich zawodach warto stosować zarządzanie czasem zgodne z zasadą Pareto.

Reguła Pareto, nazywana też zasadą Pareta (od odmienionego nazwiska jej twórcy), ma na celu wdrożenie takich działań, które będą prowadziły do zwiększenia efektywności przy jak najlepszym wykorzystaniu dostępnych środków.

Metoda Pareto Lorenza – przykład z życia codziennego

Efekt Pareto, chociaż być może tego nie zauważasz, jest widoczny w wielu sytuacjach życiowych, np.:

  • 20% kierowców powoduje 80% wypadków,
  • 20% swoich ubrań nosisz przez 80% czasu,
  • 20% informacji wpływa na 80% decyzji.

Analiza Pareto – dlaczego warto o niej pamiętać?

Aby poprawić wydajność pracy, wiele osób chce w jak najkrótszym czasie wyeliminować maksymalnie dużo błędów, obsłużyć jak najwięcej klientów itp. Okazuje się jednak, że wcale nie trzeba udoskonalać wszystkiego naraz. Zgodnie z regułą Pareto poprawa małej liczby najbardziej istotnych parametrów i tak znacząco wpłynie na jakość wszystkich procesów.

Zasada Pareto – przykłady zawodów, w których ma zastosowanie

Zasada Pareto w zarządzaniu czasem to kwestia istotna dla przedstawicieli wielu zawodów, szczególnie związanych z obsługą klienta.

  • Praca doradca klienta

Doradca, który ma pełne ręce roboty, powinien rozsądnie gospodarować swoim czasem pracy, aby z grupy potencjalnych klientów wyodrębnić 20% tych najważniejszych biznesowo.

Zobacz oferty pracy dla doradcy klienta.

  • Praca pracownik biurowy

Osoba, która prowadzi wiele projektów równocześnie, powinna umieć wyłonić priorytetowe zadania, które mają największe znaczenie dla firmy – i na nich skupiać się w pierwszej kolejności.

Sprawdź tutaj oferty pracy dla pracownika biurowego.

Jednym z głównych zadań na takich stanowiskach jest czuwanie nad grafikiem przełożonych. Ważne, aby trafnie ocenia

sytuację, np. które spotkanie z dwóch pokrywających się przyniesie firmie większą korzyść, a które można przełożyć na inny termin.

Zobacz oferty pracy dla podobnego stanowiska – asystentki.

Wartości procentowe zasady Pareto mogą ulegać niewielkim zmianom, ale ogólna reguła mniejszej i większej części jest stała.

| Praca specjalista ds. obsługi klienta z językiem niemieckim

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%