Zamknij

Czym jest pakiet przewozowy i jak radzić sobie z monitorowaniem drogowego przewozu w firmie?

artykuł sponsorowany 20:52, 16.03.2020 Aktualizacja: 20:57, 16.03.2020

Wątpliwości i pytania związane z pakietem przewozowym posiada wielu właścicieli firm transportowych. Ten artykuł zawiera podstawowe informacje dotyczące systemu SENT, a ponadto krok po kroku opisuje procedurę postępowania w wypadku obowiązku zgłoszenia towaru.

Pakiet przewozowy – co to takiego?

Pakiet przewozowy, wprowadzony przez sejm ustawą z dnia 9 marca 2017 r. to narzędzie, które ma państwu pomóc w walce z nadużyciami dotyczącymi akcyzy oraz podatku VAT. Poprzez pakiet przewozowy, zobowiązanymi do zgłoszenia (towaru biorącego udział w transakcji) są wszystkie podmioty biorące w niej udział, a więc nie tylko dostawca i odbiorca, ale również przewoźnik. Ewentualne niewykonanie obowiązku zgłoszenia towaru przez któryś z podmiotów, który bierze udział w transakcji, może skutkować dla niego bolesnymi karami finansowymi (nawet do 10000 złotych). Czynności podlegające monitorowaniu w ramach systemu to, jak podaje ustawa, m.in. przemieszczenia dokonywane w związku z dostawami krajowymi, a także przemieszczenia dokonywane w związku z wewnątrzwspólnotowymi oraz inne.

Monitorowanie drogowego przewozu w firmie

Pierwszym krokiem po zdecydowaniu się na przyjęcie zlecenia powinno być upewnienie się, czy towar został zgłoszony przez nadawcę w systemie SENT. Warto zwrócić na to uwagę szczególnie wtedy, gdy nadawca jest spoza granic państwa Polskiego – ryzyko, że może nie znać obowiązujących procedur, jest wtedy odpowiednio większe. Jeśli nadawca nie zgłosił przewozu, zrobić to musi przewoźnik. Należy upewnić się, jakie materiały będą transportowane oraz jaka jest ich ilość. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie kodu materiałów w Nomenklaturze Scalonej. Następnie, po sprawdzeniu numerów CN, warto upewnić się, czy został objęty on monitorowaniem.

Rzetelna firma

Dopełnienie powyższych obowiązków z pewnością pozwoli każdej rzetelnej firmie uniknąć kłopotów prawnych i strat finansowych. 3 cechy dobrej firmy transportowej realizującej przewozy międzynarodowe to (oprócz dopilnowywania terminów i znajomości przepisów prawnych) również flota zadbanych, niezawodnych pojazdów oraz świetni, niezawodni kierowcy. Aby zapewnić firmie najwyższy poziom zarządzania, warto przy okazji rozliczeń czasu pracy kierowców skorzystać z usługi OCRK.pl.

Szerokiej drogi!

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop

OSTATNIE KOMENTARZE

Toruń: Opłata za śmieci pójdzie w górę

Przestań gulesky ze swymi bezradnymi kundlami szastać naszymi pieniędzmi. Po prostu nie rozdawaj koorvom bandery wszystkiego za darmo i nie sponsoruj ich pobytu w Polsce czarnej dziczy to na wszystko ci wystarczy śmieciu nie bany

Dimitrov

22:05, 2025-07-18

Toruń: Opłata za śmieci pójdzie w górę

Gulewski zmienił zarzad MPO NA dwoje nieudaczniko

Ttttrrrr

18:38, 2025-07-18

Kujawsko-pomorskie: 240 mln zł na ochronę ludności

Po co nam schrony? Może zróbmy tak, jak kiedyś zrobił to król Stanisław August Poniatowski — poprosił carycę Katarzynę II o pomoc, licząc naiwnie, że obce wsparcie zapewni Polsce stabilność i rozwój. W zamian dostaliśmy rozbiory. W 1772 roku nasz kraj został podzielony między sąsiadów, a marzenie o suwerenności prysło na dziesięciolecia. Dziś historia zatacza niepokojące koło, choć w innej formie. Bo teraz też mamy dwie Polski. Jedna stoi po stronie Jarka, druga po stronie Donalda. Dwie bańki informacyjne, dwa kompletnie różne obrazy rzeczywistości. Jedni widzą zdradę i upadek, drudzy widzą odnowę i nadzieję — i odwrotnie. A pośrodku? Pośrodku ludzie, którzy chcieliby po prostu normalnie żyć, ale coraz częściej czują się jak obywatele kraju bez wspólnej tożsamości. Polak Polakowi pluje w twarz, sąsiad sąsiadowi gotów rzucić kamieniem. Zamiast wspólnoty — pogarda. Zamiast dialogu — krzyk. I to wszystko pod przykrywką wielkich słów o wolności, patriotyzmie czy moralności. A może rzeczywiście poprośmy o pomoc Władimira? Przynajmniej ktoś by raz na zawsze skończył z tym podziałem… Oczywiście, to czarny żart, ale jak inaczej komentować rzeczywistość, w której brakuje już nawet podstawowej uczciwości? Bo jak mamy wierzyć w demokrację, kiedy państwo nie potrafi poprawnie policzyć głosów dwóch kandydatów w wyborach? Gdzie tu uczciwość? Gdzie transparentność, skoro nawet wybory — fundament wolności — stają się widowiskiem pełnym niejasności, niedopowiedzeń i wątpliwości? A schrony? Po co mi one? Ja siebie nie widzę na froncie. Za jaką Polskę miałbym walczyć? Za kraj, w którym zamiast odpowiedzialności mamy bezkarność, a polityczne układy decydują o tym, kto zarabia miliony? Gdzie instruktor narciarski zostaje milionerem od maseczek, a zwykły obywatel ledwo wiąże koniec z końcem? Trudno w takim kraju o dumę. Jeszcze trudniej — o nadzieję.

Obserwator

18:32, 2025-07-18

Kujawsko-pomorskie: 240 mln zł na ochronę ludności

Schrony dla ludności cywilnej to powinny być budowane od momentu jak zaczęła się wojna w 2022 a nie dopiero teraz. Ale lepiej późno niż wcale, zamiast kupować drogi amerykański sprzęt lepiej niech remontują stare zapuszczone jeszcze z czasów PRL schrony

alexis

16:03, 2025-07-18

0%