W Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się spotkanie poświęcone dalszym pracom nad budową drogi ekspresowej S10, która będzie przebiegać m.in. przez Toruń. Czy budowa w końcu ruszy pełną parą? Padła konkretna data.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski Michał Sztybel wraz z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz samorządowcami z regionu na specjalnym spotkaniu omawiali kolejne etapy budowy drogi ekspresowej S10 oraz zapowiedzieli kolejne spotkania z mieszkańcami.
Przed nami kolejna tura spotkań informacyjnych z mieszkańcami gmin, które leżą na trasie planowanej S10. Jeszcze w tym roku zaprezentowane zostaną różne warianty przebiegu drogi, z uwzględnieniem zgłaszanych wcześniej uwag.
Spotkania mają na celu zaangażowanie mieszkańców i samorządów w proces planowania inwestycji. Pierwsza tura spotkań dla mieszkańców naszego regionu miała miejsce w maju.
Jak podkreślił Wojewoda Kujawsko-Pomorski Michał Sztybel, projekt budowlany został przedłożony 25 września, a uwzględniono w nim m.in. ustalenia Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Wód Polskich. Teraz Urząd Wojewódzki przystępuje do weryfikacji uzupełnionego projektu, aby jak najszybciej wydać decyzję ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).
Wojewoda przypomniał, że podczas wcześniejszych spotkań mieszkańcy i samorządowcy zgłaszali wiele uwag dotyczących przebiegu trasy.
Przeanalizowano wszystkie sugestie, co doprowadziło do modyfikacji niektórych wariantów, uwzględniając lokalne uwarunkowania, kolizje z infrastrukturą oraz kwestie akustyczne.
Droga ekspresowa S10, której docelowa długość wynosić będzie około 400 kilometrów, stanie się ważnym elementem infrastruktury komunikacyjnej łączącej Polskę zachodnią z centralną częścią kraju.
Trasa ta będzie biegła od Szczecina, przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń oraz Włocławek, aż po Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej w okolicy Naruszewa. Następnie podróż do stolicy będzie mogła być kontynuowana drogą ekspresową S7.
Prace nad przygotowaniem projektu trwają, a planowane zakończenie budowy całej trasy to lata 2030-2032.