W Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się spotkanie poświęcone dalszym pracom nad budową drogi ekspresowej S10, która będzie przebiegać m.in. przez Toruń. Czy budowa w końcu ruszy pełną parą? Padła konkretna data.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski Michał Sztybel wraz z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz samorządowcami z regionu na specjalnym spotkaniu omawiali kolejne etapy budowy drogi ekspresowej S10 oraz zapowiedzieli kolejne spotkania z mieszkańcami.
Przed nami kolejna tura spotkań informacyjnych z mieszkańcami gmin, które leżą na trasie planowanej S10. Jeszcze w tym roku zaprezentowane zostaną różne warianty przebiegu drogi, z uwzględnieniem zgłaszanych wcześniej uwag.
Spotkania mają na celu zaangażowanie mieszkańców i samorządów w proces planowania inwestycji. Pierwsza tura spotkań dla mieszkańców naszego regionu miała miejsce w maju.
Jak podkreślił Wojewoda Kujawsko-Pomorski Michał Sztybel, projekt budowlany został przedłożony 25 września, a uwzględniono w nim m.in. ustalenia Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Wód Polskich. Teraz Urząd Wojewódzki przystępuje do weryfikacji uzupełnionego projektu, aby jak najszybciej wydać decyzję ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).
Wojewoda przypomniał, że podczas wcześniejszych spotkań mieszkańcy i samorządowcy zgłaszali wiele uwag dotyczących przebiegu trasy.
Przeanalizowano wszystkie sugestie, co doprowadziło do modyfikacji niektórych wariantów, uwzględniając lokalne uwarunkowania, kolizje z infrastrukturą oraz kwestie akustyczne.
Droga ekspresowa S10, której docelowa długość wynosić będzie około 400 kilometrów, stanie się ważnym elementem infrastruktury komunikacyjnej łączącej Polskę zachodnią z centralną częścią kraju.
Trasa ta będzie biegła od Szczecina, przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń oraz Włocławek, aż po Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej w okolicy Naruszewa. Następnie podróż do stolicy będzie mogła być kontynuowana drogą ekspresową S7.
Prace nad przygotowaniem projektu trwają, a planowane zakończenie budowy całej trasy to lata 2030-2032.
DNO09:03, 09.10.2024
12 8
O trasie rozmawiają od wielu lat, a w tym roku będą dyskutować o przebiegu trasy z mieszkańcami. Żenada. Planowane zakończenie prac na 2032 r. Chyba obecny rząd lubi tę datę bo CPK też 2032 do momentu, aż Frankfurt skończy rozbudowę Cargo i podpisze umowy. Obecny rząd za 3 lata skończy działalność i będzie inny z innymi terminami. 09:03, 09.10.2024
Bob14:59, 09.10.2024
11 2
Ja mam jedno pytanie jak będą rozmawiać o przebiegu drogi jak w Bydgoszczy w lasach już wycięli w pień w h....lasów to teraz rozmawiają o przebiegu trasy chyba to wiedzą już skoro lasy wycięte? Bo czegoś. Nie ogarniam 14:59, 09.10.2024
PS16:12, 09.10.2024
9 1
Trasa ustalona, las wycięty to tylko brać się do roboty. Coś czuję, że znowu minie kilka lat na rozmowach bo pewnie kasy nie ma... 16:12, 09.10.2024
Niebać17:18, 09.10.2024
5 1
Ekolodzy chcąc inny przebieg chyba chcą żeby cięto lasy w innym korycie. Przy okazji przez kolejne tygodnie będą ginąć kolejni ludzie 17:18, 09.10.2024
PH21:51, 09.10.2024
3 0
Próba jakichkolwiek zmian wariantu w tym momencie - kiedy za kilka miesięcy można zaczynać budowę a drzewa są już wycięte - jest mówiąc krótko idiotyzmem. Już podczas wydawania DŚU uwzględniano czynniki środowiskowe, więc cały obecny krzyk jest głupotą, a uległość władz województwa i dalsze przeciąganie sprawy to, moim zdaniem, jakieś niefajne zagrywki polityczne. Jak komuś się coś nie podoba to mógł zgłaszać uwagi lata temu, nie teraz (mówię głównie o kwestiach środowiskowych, rozumiem ludzi apelujących np. o ekrany akustyczne). 21:51, 09.10.2024
mieszkanka_torunia09:47, 10.10.2024
2 0
Lasy wycięte, część ludzi została wysiedlona, trochę po fakcie te konsultacje. 09:47, 10.10.2024
Nierób 18:45, 10.10.2024
1 0
Typowo polskie,niekończące się rozmowy,czyli brak kasy,tylko dlaczego wycięli tyle drzew???!!! 18:45, 10.10.2024
Dae19:27, 10.10.2024
1 0
Posel Krol ruszyl sprawe budowy s,10 zalatwil finansowanie budowy a teraz urzedasy fo roboty 19:27, 10.10.2024