Zamknij

Przełom w sprawie Trasy Staromostowej! Zapowiedziano zmiany w planie

18:00, 23.05.2024 W.P
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Depositphotos Zdjęcie ilustracyjne. Depositphotos

Debata na temat Trasy Staromostowej i jej wpływu na miejskie targowisko przy Szosie Chełmińskiej cały czas trwa. Mieszkańcy oraz społecznicy wyrażali obawy, że nowa arteria drogowa może zakłócić handel na targowisku, a w dłuższej perspektywie doprowadzić do jego upadku. Urząd Miasta stanowczo zaprzeczał tym obawom, ale ostatnie wydarzenia wskazują na przełom w sprawie. Czyżby zmiana władzy pomogła?

Wielu mieszkańców obawia się, że budowa Trasy Staromostowej znacząco wpłynie na funkcjonowanie miejskiego targowiska. Zwiększony ruch samochodowy może nie tylko utrudnić dostęp do targowiska. Pomimo zapewnień władz miasta o zaplanowaniu dodatkowych miejsc parkingowych, obawy o przyszłość targowiska nie słabły.

Czuć wiatr zmian? 

Teraz, w odpowiedzi na te obawy, Miejski Zarząd Dróg ogłosił, że w porozumieniu z wykonawcą inwestycji, firmą Balzola Polska Sp. z o.o., zostanie przeanalizowana możliwość wprowadzenia korekt do projektu Trasy Staromostowej. Celem jest uwzględnienie postulatów zgłaszanych przez mieszkańców i kupców oraz utrzymanie dotychczasowej roli społecznej i biznesowej targowiska miejskiego.

W komunikacie opublikowanym przez Miejski Zarząd Dróg w Toruniu czytamy:

- W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi terminu przekazania placu budowy dla realizacji inwestycji pn. „Budowa Trasy Staromostowej na odcinku od pl. Niepodległości do ul. Dekerta” informuję, że Gmina Miasta Toruń w porozumieniu z wykonawcą prac, firmą Balzola Polska Sp. z o.o., podjęła decyzję o przeanalizowaniu możliwości wprowadzenia do projektu korekt uwzględniających postulaty zgłaszane przez mieszkańców i kupców

Decyzja ta ma na celu także zapewnienie dogodnego dojazdu, dojścia i parkowania wszystkim osobom korzystającym z tego miejsca. Dodatkowo, analiza obejmie ochronę i zagospodarowanie zieleni w rejonie inwestycji.

Prace się opóźnią?

Wprowadzenie ewentualnych zmian w projekcie może potrwać kilka tygodni. W tym czasie wykonawca inwestycji, firma Balzola Polska Sp. z o.o., zobowiązał się do przeorganizowania harmonogramu swoich robót w taki sposób, aby poprawki w projekcie nie wpłynęły znacząco na termin zakończenia zadania.

Obecnie wszystkie siły i środki będą skierowane na drugą realizowaną inwestycję – budowę ronda u zbiegu ulic Grudziądzkiej i Strobanda, która potrwa do listopada 2025 roku.

Zobacz także: 

(W.P )

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(25)

BabaBaba

2 3

Tradycyjnie po podpisaniu umowy zmiana władze torunia to żenada przygotowanie inwestycji zero 19:35, 23.05.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GonzalesGonzales

5 0

Inwestycja jest dobrze przygotowana i nie ma powodu nic zmieniać tylko nowy prezio musi pościemniać że niby coś robi. 22:02, 23.05.2024


reo

OlekOlek

9 1

Koniecznej jest puszczenie ruchu z Wrzosów bezpośrednio na most z pominięciem końcówki Szosy Chełmińskiej. Tam jest bardzo korkogenne miejsce. 19:51, 23.05.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlekOlek

4 1

Dodam jeszcze, że tam również ograniczoną przepustowość mają tramwaje, autobusy i utrudniony jest ruch na ścieżkach rowerowych. Żeby nie było, że to opinia pod wygodę kierowców. 21:46, 23.05.2024


CichociemnyCichociemny

11 4

Trasa i teren pod nią były planowane już chyba w latach siedemdziesiątych, więc nie bardzo rozumiem zdziwienie i obawy. Targowisko już dawno powinno zmienić lokalizację. 20:00, 23.05.2024

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

DejwDejw

5 8

Sam zmień lokalizację 21:30, 23.05.2024


GłośnojasnyGłośnojasny

6 5

Była planowana już w latach 30. Prawie 100 lat temu! A tego targowiska w takim miejscu w ogóle nie powinno być, bo to siara. 21:58, 23.05.2024


nopasarannopasaran

1 2

Co to jest w ogóle za argument, że 50 czy 60 lat temu coś zaplanowano? Przez tyle lat to zdążyło się zmienić wszystko - od ilości i rozmiarów samochodów, przez zwyczaje mieszkańców, po demografię i zagospodarowanie przestrzenne.

W latach 70' twardogłowi uważali, że miarą rozwoju jest to ile ton betonu i asfaltu uda się wylać - na szczęście czasy się zmieniają, i ludzie zaczęli zauważać, że samochodocentryczny model urbanizacji to patologia promowana przez przemysł motoryzacyjny, która sprawia, że miasta przestają nadawać się do codziennego życia wykraczającego poza dojazd do i z pracy.

Dziś stawia się na ograniczanie ruchu w centrach miast i przywracanie należnego miejsca samochodom - miejsca narzędzia, a nie niezbędnego elementu życia dyktującego każdy element układu miasta. 22:41, 24.05.2024


GłośnojasnyGłośnojasny

2 1

To JEST argument, gdyż niekompletne układy drogowe powodują korki i wydłużają trasy oraz czas przejazdu. To generuje koszty, pogarsza jakość powietrza i ogranicza inwestycje oraz dostępność komunikacyjną różnych miejsc. Sposób połączenia północnego Torunia z centrum to korkogenna patola właśnie z powodu braku tego kawałka drogi. Zakorkowana Szosa Chełmińska, zakorkowana Matejki, zakorkowana Legionów, syf na placu NOT, niepotrzebny ruch na Bema. *%#)!& Jej brak wyklucza też jakiekolwiek poważne inwestycje na terenie po Uniwersamie, więc i tak najpóźniej do wtedy musiałaby powstać. Nie dajmy się zwariować. 01:52, 25.05.2024


milionymiliony

9 2

kazdy dzien kiedy firma nie może budować bo ktoś jej nie pozwala będzie kosztował tego ktory nie pozwala ej budowac bardzo dużo dziengów ale przecież to nie są dziengi z pensi tego urzednika który tej firmie nie pozwala budować tej drogi tylko to sa dziengi z podatków ludzi 22:43, 23.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

usmiechnietausmiechnieta

8 4

wiatmy uśmiechniętą pełna miłości nową rzeczywistość w której rządzą l posiadający najwięcej subów i lajków na swoich profilach brawo brawo brawo brawo z miłością do boju z powietrzem wygrana jest pewna tylko trzeba duuuużo płacić i wygrana z co2 pewna !!!!!! brawo za pomysł po co nowa ulica przecież samochodów i tak ma nie być 23:26, 23.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klaus schabklaus schab

5 6

Tak już nie projektuje/buduje się miast. Żadnych wielopasmowych ulic w centrum miast. Zresztą za chwilę bo w 2030 będzie wielkie wyrzucanie aut z centrum miast, będzie się działo..... 05:40, 24.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

8 1

lud zaczyna rządzić a odpowiedzialność poniesie już za 4 lata Gulewski, podejmuj decyzje a nie zaczynasz być miękiszonem ,fujarą Amen🤠🤠🤠🤠🤠🤠 06:57, 24.05.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hehehehehehe

5 3

Dokładnie, niech Gulewski zlikwiduje te betonoze w postaci targowiska i zrobi na jego miejscu tereny zielone. 11:46, 24.05.2024


gggggggggggggggggg

2 1

Niech Gulewski zlikwiduje tę betonozę i sprzeda inwestorom którzy tam wybudują coś wartościowego. Ale Gulewski tego nie zrobi, bo jest partyjnym miękiszonem, który dla punktów podlizuje się miłośnikom psich kup, zarośli i chińskiej tandety z blaszanych stoisk. 01:42, 25.05.2024


hehehehehehe

6 2

Czyli przedłużamy funkcjonowanie syfu między targowiskiem a cmentarzem. 08:14, 24.05.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wyborcawyborca

1 1

Ale ten syf jest bardzo potrzebny społecznie w innowacyjnym Toruniu, a słuchanie ludu i innowacyjność obiecał solennie pan szeroki uśmiech w kampanii. 01:38, 25.05.2024


Od urodzenia w TorunOd urodzenia w Torun

7 1

Targowisko powinno być tam, gdzie giełda towarowa w okolicach geofizyki, a nie w centrum miasta. Taki nasz toruński manhattan, z jednej strony dziura i rozlatujący się budynek universamu, z drugiej ogródki działkowe, a z trzeciej stoiska z gaciami i kartoflami. Nie tak projektuje się centra dużych miast. Niech pan Gulewski jedzie zobaczyć jak rozwija się Rzeszów i inne miasta. 11:51, 24.05.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehehehehehe

2 2

Przede wszystkim targowisko to betonoza 12:48, 24.05.2024


Rzygać się chceRzygać się chce

5 2

A Olsztyńska dalej zakorkowana jak była,jest i tak będzie 14:27, 24.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

4 0

Najpierw trzeba zająć się melioracja, by po deszczu nie było potoku na ulicach. Miejsce na targ było już dawno na ul. Targowej. 18:03, 24.05.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jakie deszczejakie deszcze

2 3

co to za herezje jakie deszcze przecież planeta płonie i panuje permanentna susza w wyniku ocieplenia klimatu, stop herezja panuje susza i planeta płonie 20:45, 24.05.2024


jutubowiprojektancijutubowiprojektanci

3 1

dzięki uśmiechniętej naszej kochanej wszyscy jutubowi specjaliści w końcu będą mogli realizować swoje pomysly przeczytane w wyszukiwarkach internetowych, smerfa stycznie nam się szykuje, po co tam ulica jak juz niedlugo nie bedzie samochodów wszyscy bedziemy w ramach zerowej emisji co2 chodzic z buta, jednym zkazem korzystania z aut spalinowych wszystkie problemy w mieście będą rozwiązane z budowa nowych ulic , nie będą potrzebne 20:43, 24.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klimatklimat

2 2

planeta plonie a wy chcecie budować drogę? zakaz budowy dróg w mieście planeta się pali, ludzie musicie dużo płacić za emisje co2 żeby planeta paliła się mniej bo ona płonie pali się!!!!!!!!!!!!!!uśmiechnięci eksperci musza przeanalizować ta drogę należy ja zamknąć i korki w odbyty dla ograniczenia emisji co2 to jedyne lekarstwo na płonąca planetę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! z usmiechem 23:22, 24.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nierób Nierób

0 0

Ja w innej sprawie, co z trasą Starotorunskąod pl.Armii Krajowej do ul.Andersa?
Czytałem że wyeksmitowano mieszkańców jednego z domów, który stał na drodze przyszłej trasy.Inwestycja jest planowana już od 10 lat i nagle okazuje się że nie ma na nią środków!!! Przecież można ją zacząć równolegle z S10 węzeł Podgórz!!! 13:02, 25.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%