Debata na temat Trasy Staromostowej i jej wpływu na miejskie targowisko przy Szosie Chełmińskiej cały czas trwa. Mieszkańcy oraz społecznicy wyrażali obawy, że nowa arteria drogowa może zakłócić handel na targowisku, a w dłuższej perspektywie doprowadzić do jego upadku. Urząd Miasta stanowczo zaprzeczał tym obawom, ale ostatnie wydarzenia wskazują na przełom w sprawie. Czyżby zmiana władzy pomogła?
Wielu mieszkańców obawia się, że budowa Trasy Staromostowej znacząco wpłynie na funkcjonowanie miejskiego targowiska. Zwiększony ruch samochodowy może nie tylko utrudnić dostęp do targowiska. Pomimo zapewnień władz miasta o zaplanowaniu dodatkowych miejsc parkingowych, obawy o przyszłość targowiska nie słabły.
Teraz, w odpowiedzi na te obawy, Miejski Zarząd Dróg ogłosił, że w porozumieniu z wykonawcą inwestycji, firmą Balzola Polska Sp. z o.o., zostanie przeanalizowana możliwość wprowadzenia korekt do projektu Trasy Staromostowej. Celem jest uwzględnienie postulatów zgłaszanych przez mieszkańców i kupców oraz utrzymanie dotychczasowej roli społecznej i biznesowej targowiska miejskiego.
W komunikacie opublikowanym przez Miejski Zarząd Dróg w Toruniu czytamy:
- W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi terminu przekazania placu budowy dla realizacji inwestycji pn. „Budowa Trasy Staromostowej na odcinku od pl. Niepodległości do ul. Dekerta” informuję, że Gmina Miasta Toruń w porozumieniu z wykonawcą prac, firmą Balzola Polska Sp. z o.o., podjęła decyzję o przeanalizowaniu możliwości wprowadzenia do projektu korekt uwzględniających postulaty zgłaszane przez mieszkańców i kupców
Decyzja ta ma na celu także zapewnienie dogodnego dojazdu, dojścia i parkowania wszystkim osobom korzystającym z tego miejsca. Dodatkowo, analiza obejmie ochronę i zagospodarowanie zieleni w rejonie inwestycji.
Wprowadzenie ewentualnych zmian w projekcie może potrwać kilka tygodni. W tym czasie wykonawca inwestycji, firma Balzola Polska Sp. z o.o., zobowiązał się do przeorganizowania harmonogramu swoich robót w taki sposób, aby poprawki w projekcie nie wpłynęły znacząco na termin zakończenia zadania.
Obecnie wszystkie siły i środki będą skierowane na drugą realizowaną inwestycję – budowę ronda u zbiegu ulic Grudziądzkiej i Strobanda, która potrwa do listopada 2025 roku.
Baba19:35, 23.05.2024
Tradycyjnie po podpisaniu umowy zmiana władze torunia to żenada przygotowanie inwestycji zero 19:35, 23.05.2024
Olek19:51, 23.05.2024
Koniecznej jest puszczenie ruchu z Wrzosów bezpośrednio na most z pominięciem końcówki Szosy Chełmińskiej. Tam jest bardzo korkogenne miejsce. 19:51, 23.05.2024
Olek21:46, 23.05.2024
Dodam jeszcze, że tam również ograniczoną przepustowość mają tramwaje, autobusy i utrudniony jest ruch na ścieżkach rowerowych. Żeby nie było, że to opinia pod wygodę kierowców. 21:46, 23.05.2024
Cichociemny20:00, 23.05.2024
Trasa i teren pod nią były planowane już chyba w latach siedemdziesiątych, więc nie bardzo rozumiem zdziwienie i obawy. Targowisko już dawno powinno zmienić lokalizację. 20:00, 23.05.2024
Dejw21:30, 23.05.2024
Sam zmień lokalizację 21:30, 23.05.2024
Głośnojasny21:58, 23.05.2024
Była planowana już w latach 30. Prawie 100 lat temu! A tego targowiska w takim miejscu w ogóle nie powinno być, bo to siara. 21:58, 23.05.2024
nopasaran22:41, 24.05.2024
Co to jest w ogóle za argument, że 50 czy 60 lat temu coś zaplanowano? Przez tyle lat to zdążyło się zmienić wszystko - od ilości i rozmiarów samochodów, przez zwyczaje mieszkańców, po demografię i zagospodarowanie przestrzenne.
W latach 70' twardogłowi uważali, że miarą rozwoju jest to ile ton betonu i asfaltu uda się wylać - na szczęście czasy się zmieniają, i ludzie zaczęli zauważać, że samochodocentryczny model urbanizacji to patologia promowana przez przemysł motoryzacyjny, która sprawia, że miasta przestają nadawać się do codziennego życia wykraczającego poza dojazd do i z pracy.
Dziś stawia się na ograniczanie ruchu w centrach miast i przywracanie należnego miejsca samochodom - miejsca narzędzia, a nie niezbędnego elementu życia dyktującego każdy element układu miasta. 22:41, 24.05.2024
Głośnojasny01:52, 25.05.2024
To JEST argument, gdyż niekompletne układy drogowe powodują korki i wydłużają trasy oraz czas przejazdu. To generuje koszty, pogarsza jakość powietrza i ogranicza inwestycje oraz dostępność komunikacyjną różnych miejsc. Sposób połączenia północnego Torunia z centrum to korkogenna patola właśnie z powodu braku tego kawałka drogi. Zakorkowana Szosa Chełmińska, zakorkowana Matejki, zakorkowana Legionów, syf na placu NOT, niepotrzebny ruch na Bema. *%#)!& Jej brak wyklucza też jakiekolwiek poważne inwestycje na terenie po Uniwersamie, więc i tak najpóźniej do wtedy musiałaby powstać. Nie dajmy się zwariować. 01:52, 25.05.2024
miliony22:43, 23.05.2024
kazdy dzien kiedy firma nie może budować bo ktoś jej nie pozwala będzie kosztował tego ktory nie pozwala ej budowac bardzo dużo dziengów ale przecież to nie są dziengi z pensi tego urzednika który tej firmie nie pozwala budować tej drogi tylko to sa dziengi z podatków ludzi 22:43, 23.05.2024
usmiechnieta23:26, 23.05.2024
wiatmy uśmiechniętą pełna miłości nową rzeczywistość w której rządzą l posiadający najwięcej subów i lajków na swoich profilach brawo brawo brawo brawo z miłością do boju z powietrzem wygrana jest pewna tylko trzeba duuuużo płacić i wygrana z co2 pewna !!!!!! brawo za pomysł po co nowa ulica przecież samochodów i tak ma nie być 23:26, 23.05.2024
klaus schab05:40, 24.05.2024
Tak już nie projektuje/buduje się miast. Żadnych wielopasmowych ulic w centrum miast. Zresztą za chwilę bo w 2030 będzie wielkie wyrzucanie aut z centrum miast, będzie się działo..... 05:40, 24.05.2024
rrrrrrrrrrrr06:57, 24.05.2024
lud zaczyna rządzić a odpowiedzialność poniesie już za 4 lata Gulewski, podejmuj decyzje a nie zaczynasz być miękiszonem ,fujarą Amen🤠🤠🤠🤠🤠🤠 06:57, 24.05.2024
hehehe11:46, 24.05.2024
Dokładnie, niech Gulewski zlikwiduje te betonoze w postaci targowiska i zrobi na jego miejscu tereny zielone. 11:46, 24.05.2024
ggggggggg01:42, 25.05.2024
Niech Gulewski zlikwiduje tę betonozę i sprzeda inwestorom którzy tam wybudują coś wartościowego. Ale Gulewski tego nie zrobi, bo jest partyjnym miękiszonem, który dla punktów podlizuje się miłośnikom psich kup, zarośli i chińskiej tandety z blaszanych stoisk. 01:42, 25.05.2024
hehehe08:14, 24.05.2024
Czyli przedłużamy funkcjonowanie syfu między targowiskiem a cmentarzem. 08:14, 24.05.2024
wyborca01:38, 25.05.2024
Ale ten syf jest bardzo potrzebny społecznie w innowacyjnym Toruniu, a słuchanie ludu i innowacyjność obiecał solennie pan szeroki uśmiech w kampanii. 01:38, 25.05.2024
Od urodzenia w Torun11:51, 24.05.2024
Targowisko powinno być tam, gdzie giełda towarowa w okolicach geofizyki, a nie w centrum miasta. Taki nasz toruński manhattan, z jednej strony dziura i rozlatujący się budynek universamu, z drugiej ogródki działkowe, a z trzeciej stoiska z gaciami i kartoflami. Nie tak projektuje się centra dużych miast. Niech pan Gulewski jedzie zobaczyć jak rozwija się Rzeszów i inne miasta. 11:51, 24.05.2024
hehehe12:48, 24.05.2024
Przede wszystkim targowisko to betonoza 12:48, 24.05.2024
Rzygać się chce14:27, 24.05.2024
A Olsztyńska dalej zakorkowana jak była,jest i tak będzie 14:27, 24.05.2024
Obserwator18:03, 24.05.2024
Najpierw trzeba zająć się melioracja, by po deszczu nie było potoku na ulicach. Miejsce na targ było już dawno na ul. Targowej. 18:03, 24.05.2024
jakie deszcze20:45, 24.05.2024
co to za herezje jakie deszcze przecież planeta płonie i panuje permanentna susza w wyniku ocieplenia klimatu, stop herezja panuje susza i planeta płonie 20:45, 24.05.2024
jutubowiprojektanci20:43, 24.05.2024
dzięki uśmiechniętej naszej kochanej wszyscy jutubowi specjaliści w końcu będą mogli realizować swoje pomysly przeczytane w wyszukiwarkach internetowych, smerfa stycznie nam się szykuje, po co tam ulica jak juz niedlugo nie bedzie samochodów wszyscy bedziemy w ramach zerowej emisji co2 chodzic z buta, jednym zkazem korzystania z aut spalinowych wszystkie problemy w mieście będą rozwiązane z budowa nowych ulic , nie będą potrzebne 20:43, 24.05.2024
klimat23:22, 24.05.2024
planeta plonie a wy chcecie budować drogę? zakaz budowy dróg w mieście planeta się pali, ludzie musicie dużo płacić za emisje co2 żeby planeta paliła się mniej bo ona płonie pali się!!!!!!!!!!!!!!uśmiechnięci eksperci musza przeanalizować ta drogę należy ja zamknąć i korki w odbyty dla ograniczenia emisji co2 to jedyne lekarstwo na płonąca planetę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! z usmiechem 23:22, 24.05.2024
Nierób 13:02, 25.05.2024
Ja w innej sprawie, co z trasą Starotorunskąod pl.Armii Krajowej do ul.Andersa?
Czytałem że wyeksmitowano mieszkańców jednego z domów, który stał na drodze przyszłej trasy.Inwestycja jest planowana już od 10 lat i nagle okazuje się że nie ma na nią środków!!! Przecież można ją zacząć równolegle z S10 węzeł Podgórz!!! 13:02, 25.05.2024
Gonzales22:02, 23.05.2024
5 0
Inwestycja jest dobrze przygotowana i nie ma powodu nic zmieniać tylko nowy prezio musi pościemniać że niby coś robi. 22:02, 23.05.2024