Nowy zespół rozpoczął prace nad promocją marki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Na początek chcą przeprowadzić badania wśród społeczności akademickiej.
Program komunikacji marki i wizerunku UMK będzie służyć realizacji zapisów zawartych w celach "Relacje" i "Ludzie", sformułowanych w Strategii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na lata 2021-2026.
Za przygotowanie programu odpowiada zespół wykonawczy dr. Łukasza Wojtkowskiego z Katedry Komunikacji, Mediów i Dziennikarstwa Wydziału Filozofii i Nauk Społecznych i Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii. Tworzą go Beatriz Pongelupe (stała współpracowniczka UMK), Olga Wadowska (WFiNS), Viktoriia Kramnychna (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania) oraz Michał Ulidis (agencja Publicon).
- Tworząc strategię komunikacji marki naszego Uniwersytetu łączymy kilka działań kluczowych, takich jak opracowanie polityki relacji z interesariuszami zewnętrznymi, wdrożenie programu promocji wizerunku czy udoskonalenie wielokierunkowej komunikacji wewnętrznej
- zaznacza prof. dr hab. Włodzimierz Jaskólski, prorektor UMK ds. współpracy z otoczeniem społecznym i gospodarczym.
- Budowanie marki to niełatwy proces, musimy najpierw zdefiniować jej unikalne wyróżniki, precyzyjnie określić grupy docelowe, wybrać odpowiednie narzędzia i stworzyć plan konkretnych działań komunikacyjnych. Będzie to pierwszy taki program w dziejach UMK - dodaje.
Pierwszym z zadań zespołu wykonawczego będzie badanie postrzegania marki Uniwersytetu wśród kluczowych grup społeczności uniwersyteckiej. Ankiety obejmą reprezentatywną liczbę przedstawicieli władz uczelni, pracowników i pracowniczek UMK oraz studentów i studentek. W oparciu o zgromadzone dane ilościowe, zespół jeszcze w tym roku opracuje strategię komunikacji marki UMK.
- Ważnym ogniwem w całym procesie będzie zespół Działu Promocji i Komunikacji UMK, który będzie odpowiedzialny za wdrażanie strategii i dostosowanie komunikacji Uniwersytetu do zawartych w niej założeń
- informuje biuro prasowe uczelni.
Na każdym etapie pracom ma towarzyszyć wsparcie eksperta spoza UMK (Publicon), co, jak przekonują przedstawiciele uczelni, ma zapewnić uwzględnienie szerszej, zewnętrznej perspektywy.