Służbę wojskową promowano na antenie TV Trwam o. Rydzyka. Jak informuje onet.pl nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że telewizję oglądają głównie... seniorzy.
W maju ubiegłego roku zainaugurowano akcję rekrutacyjną do dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej. Z tej okazji, w 32 miejscowościach w całej Polsce, odbyły się pikniki wojskowe pod hasłem „Wstąp do dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej”. Dodatkowo w całej Polsce wystawiono 70 punktów rekrutacyjnych.
Na piknikach była możliwość zasięgnięcia informacji dotyczących tego rodzaju zatrudnienia i przede wszystkim złożenia aplikacji do służby w Wojsku Polskim.
Akcja rekrutacyjna do dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej była promowana również w ogólnopolskich mediach. Dotyczyło to przede wszystkim stacji telewizyjnych, na liście których znalazła się... TV Trwam ojca Tadeusza Rydzyka. Sprawę nagłośnił Onet.
- Urzędnicy Ministerstwa Obrony Narodowej zostali zapytani o sprawę przez senatora Koalicji Obywatelskiej Krzysztofa Brejzę. W odpowiedzi pracownicy resortu poinformowali, że „w 2022 roku MON zawarł umowę z Fundacją Lux Veritatis na emisję na antenie TV 40 odcinków programu Zostań żołnierzem RP, promującego służbę w Wojsku Polskim”. „Celem programu było zachęcenie kandydatów do wstąpienia w szeregi Wojska Polskiego”
- czytamy w tekście portalu.
Wszystko na to wskazuje. Jak podaje Kamil Dziubka z Onetu, w 2022 r. MON zawarł umowę z Fundacją Lux Veritatis na emisję na antenie w telewizji znanego redemptorysty 40 odcinków programu "Zostań żołnierzem RP", promującego służbę w Wojsku Polskim.
Nieoficjalnie mówi się, że za każdy odcinek stacja miała zainkasować 18 tysięcy złotych, co w sumie daje kwotę około 720 tys. zł. Zdziwienie zarówno polityków, jak i dziennikarzy, jest tym większe, że TV Trwam nie ma dużej oglądalności, a poza tym oglądają ją przede wszystkim seniorzy, którzy do służby wojskowej powołani nie będą.