Zamknij

Śnieg i plucha im niestraszna. Zobacz, co dzieje się na budowie linii tramwajowej [FOTO]

06:00, 26.01.2023 D.W./MZK Toruń
Skomentuj Fot. MZK Toruń Fot. MZK Toruń

Sprawdziliśmy, co dzieje się na budowie nowej linii tramwajowej. Okazuje się, że ekipom budowlanym nie przeszkadza kapryśna pogoda. Wciąż montowane są m.in. szyny i rozjazdy torowe.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Na odcinku od pl. NOT do przejazdu kolejowego na ul. Legionów (wraz z tym przejazdem) zaawansowanie prac wynosi 71%. Na południowej i centralnej części pl. NOT ukończono zasadnicze prace torowo-drogowe, a w ubiegłym tygodniu na północnej części skrzyżowania rozpoczęto montaż rozjazdu torowego w kierunku Szosy Chełmińskiej.

[FOTORELACJA]8588[/FOTORELACJA]

Z kolei na Szosie Chełmińskiej od pl. NOT do ul. Grudziądzkiej wykonano stabilizację i podbudowę pod przyszłe torowisko i rozpoczęto betonowanie dolnej płyty torowej. Położono już także podbudowę bitumiczną i warstwę wiążącą z betonu asfaltowego na wschodniej jezdni Szosy Chełmińskiej i kończy się tam układanie chodnika.

- Na odcinku od dawnego Uniwersamu do dużego parkingu na wysokości targowiska miejskiego trwa montaż szyn i przygotowywania do układania górnej płyty torowej. Ponadto kontynuowana jest tam budowa wodociągu po wschodniej stronie ulicy

- informuje Sylwia Derengowska, rzeczniczka prasowa MZK w Toruniu.

[ZT]43390[/ZT]

Dekerta-Podgórna

Prace trwają też na odcinku od ul. Dekerta do Podgórnej. Wykonano tam warstwę wiążącą z betonu asfaltowego i trwają wykończeniowe prace brukarskie związane z budową chodnika oraz zjazdów. W rejonie skrzyżowania Szosy Chełmińskiej i ul. Dekerta rozpoczęto też budowę kanalizacji deszczowej.

- W rejonie skrzyżowania z Szosy Chełmińskiej z Trasą Prezydenta Raczkiewicza trwa betonowanie górnej płyty torowej na peronach. Dalej, do ul. Żwirki i Wigury, montowane są szyny, a od Żwirki i Wigury do Długiej w korycie przyszłego torowiska układane jest kruszywo. Na ul. Długiej od Szosy Chełmińskiej do ronda Czadcy ułożono warstwę ścieralną na jezdni, a teraz montowana jest sieć trakcyjna - dodaje rzeczniczka.

Rondo Czadcy

W rejonie ronda Czadcy wciąż trwa frezowanie nawierzchni bitumicznej wschodniej jezdni ul. Legionów, rozbiórki podbudowy i przebudowa sieci wodociągowej.  Wzdłuż ul. Legionów, od ronda do ul. Inżynierskiej, gotowe jest koryto torowiska, jego podbudowa i stabilizacja, a niedługo ruszy betonowanie dolnej płyty torowej. 

Na odcinku od przejazdu kolejowego na ul. Legionów do skrzyżowania ul. Watzenrodego ze Strobanda zaawansowanie robót wynosi już 83 %. Tu torowisko betonowe jest niemal gotowe. Trwają ostatnie prace wykończeniowe, gotowe są perony, ustawiono słupy trakcyjne, przygotowano podłoże pod zielone torowisko, w kilku miejscach wysiano łąki kwietne, na jezdniach wylano masę bitumiczną, ułożono część chodników i drogi rowerowej.

Legionów i Polna

Na Legionów od przejazdu kolejowego, na Polnej, rondzie bpa Szelążka i ul. Watzenrodego do Hubego trwa montaż uchwytów pod wysięgniki sieci trakcyjnej, a od wjazdu do pasażu handlowego Polna Park do ul. Freytaga - budowa i odtwarzanie chodników i ścieżek rowerowych. Wzdłuż ul. Watzenrodeho od Freytaga do Hubego prowadzone są prace przy wykonywaniu podlewu pionowego na torowisku, a od Hubego do Strobanda - przy wklejaniu wkładek przyszynowych na odcinku zielonego torowiska.

[ZT]43398[/ZT]

- O ile pogoda pozwoli i nie będzie mrozów, na przełomie stycznia i lutego na Ugorach planowane są prace przy usuwaniu kolizji kanalizacji tłocznej sanitarnej i wodociągowej. Po ich zakończeniu (potrwają ok. trzy tygodnie) będzie możliwe wprowadzenie stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniu Polna/Ugory - czytamy w komunikacie prasowym.

Poza tym do wykonania pozostało jeszcze zawieszenie sieci trakcyjnej na słupach, prace przy zielonym torowisku i dodatkowe nasadzenia zieleni w obrębie skrzyżowań, montaż wiat przystankowych (w tym dwóch zielonych przystanków), tablic SIP i koszy na śmieci oraz podłączenie i uruchomienie sygnalizacji świetlnej. 

Prace toczą się także na II etapie budowy nowej linii tramwajowej - od ronda Strobanda do ul. Heweliusza, gdzie powstanie pętla. Tam zbudowano drogę technologiczną (na potrzeby budowy), a obecnie powstaje wykop pod torowisko i prowadzone są roboty ziemne związane z układaniem stabilizacji podłoża i kanalizacji pod kable elektryczne.

 

Zobacz także:

(D.W./MZK Toruń)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%