18 listopada ruszyła zbiórka podpisów pod Obywatelskim Projektem Ustawy in vitro. Pomysłodawcy na realizację projektu chcą minimum 500 milionów złotych rocznie.
Obywatelski projekt ustawy „TAK dla In Vitro” zakłada, że na realizację programu polityki zdrowotnej leczenia niepłodności corocznie zostaną przeznaczone środki z budżetu państwa, będące do dyspozycji Ministra Zdrowia. Jeśli "przejdzie", to rokrocznie Minister Zdrowia będzie zobowiązany do przedstawienia kompleksowego planu refundacji.
O projekcie ustawy mówiono podczas sobotniej (19 listopada) konferencji prasowej zorganizowanej na starówce. Wzięli w niej udział: posłanka Iwona Hartwich oraz radni: Margareta Skerska-Roman i Bartosz Szymański.
- W wyniku rządowego programu za czasów Premiera Donalda Tuska i Premier Ewy Kopacz w latach 2013-2016 na świat przyszło co najmniej 22.191 dzieci i dzieci te rodzą się dalej. Niestety PiS po dojściu do władzy zlikwidował ten program. Chcemy przywrócić Polkom i Polakom możliwość korzystania z najskuteczniejszej metody leczenia niepłodności jaką jest in vitro. In vitro jest znane i stosowane na świecie od ponad 40 lat
- mówiono podczas spotkania z dziennikarzami.
Jak przekonywano na starówce, założeniem projektu jest przeznaczenie środków na politykę zdrowotną w obszarze leczenia niepłodności, w tym finansowanie procedury in vitro.
- Chcemy przeznaczyć na to co najmniej 500 milionów złotych rocznie - dodano.
Po spotkaniu z dziennikarzami rozpoczęła się zbiórka podpisów pod projektem. Listę poparcie dla inicjatywy można podpisać w każdym biurze poselskim Koalicji Obywatelskiej, w Toruniu np. przy ulicy Warszawskiej 4 l. 8 (biuro Iwony Hartwich).
Torunianin15:26, 22.11.2022
Niejaka hartwich się obudziła po tak długim czasie i jest przekonana że ludzie ją znowu wybiorą ,marzycielka ha,ha,ha ! 15:26, 22.11.2022
Użytkownik15:51, 22.11.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
aga C16:07, 22.11.2022
p- OSŁA -nka od lewicowego nawijania makaronu na uszy. Precz z tfu-socjalizmem 16:07, 22.11.2022
+ dla agi 22:26, 22.11.2022
Narodowy socjalizm to prawicowa ideologia, ale brawo za rozpowszechnianie swojej głupoty w internecie. 22:26, 22.11.2022
bolek09:40, 23.11.2022
Teks t + dla agi , że socjalizm to prawicowa ideologia mówi wszystko o lewych zaburzeniach ... 🤣🤣🤣 09:40, 23.11.2022
z UMK09:50, 23.11.2022
, Narodowy Socjalizm NSDAP - to oczywiście lewica.. w dodatku z woli wyborców protestanckich 09:50, 23.11.2022
oj boluś debilku12:49, 23.11.2022
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
A16:50, 22.11.2022
TYle ludzi straciło szansę na posiadanie potomstwa przez wycofanie z finansowania zabiegów in vitro... 16:50, 22.11.2022
lewactwo won21:23, 22.11.2022
część ludzi ma mieć szanse na życie, a pozostała część do zlewu ?
W III Rzeszy nie można było zabijać dzieci (Tylko niektóre) 21:23, 22.11.2022
pracioty won22:28, 22.11.2022
Dokładnie, zabijano tylko żydowskie, czarne, żółte i inne niezgodne z ich ideologią. Brzmi znajomo prawda. To chyba wasza doktryna 22:28, 22.11.2022
bolek09:44, 23.11.2022
Następny lewicowy yntelektulysta pracioty won , ale pisze słusznie, że zabijano żydowskie, czarne, żółte i inne niezgodne z ich ideologią, i brzmi mu znajomo bo to typowa doktryna socjalizmu, który wyznaje. 09:44, 23.11.2022
@bolek12:47, 23.11.2022
Strach pomyśleć jaki z ciebie yntelektualysta:
Część badaczy uważa taką klasyfikację za „propagandową zasłonę dymną“[38], a większość z nich wskazuje na to, że nazizm był ideologią antylewicową, antymarksistowską i antysocjalistyczną (marksizm był — według nazistów — „teorią wymyśloną przez Żyda Karola Marksa po to, aby zniszczyć naród niemiecki“)[39][40][41][42]. Jeszcze inni badacze (w tym Karol Grünberg) podkreślają, że nazizm nie miał z socjalizmem nic wspólnego. Określenia „socjalistyczna“ i „robotnicza“ pojawiająca się w nazwie NSDAP były traktowane wyłącznie w kategorii ideologicznego kamuflażu[43].
12:47, 23.11.2022
gość13:11, 23.11.2022
Taaa @bolek- socjalizm "był ideologią antylewicową, antymarksistowską i antysocjalistyczną" - to samo się i ciebie komentuje. 13:11, 23.11.2022
POLAK22:25, 22.11.2022
Mam nadzieję, że te komentarze wyżej pisali ci co już rozmnażać się nie będą. Szczególnie jeden prawicowy klaun co myśli, że hitler i III rzesza byli lewicowi :) 🤣🤣 Sam nie wiem, czy próbuje w ten sposób zwerbować kolejnych przygłupów czy sam nim jest. Tak czy siak, Co druga osoba ma problem z płodnością i zamiast dawać 500+ na pasożytnicze jednostki prawicowe, lepiej te pieniądze zainwestować w dzietność i ludzi którzy naprawdę potrzebują wsparcia, a nie w wyborców. 22:25, 22.11.2022
bolek 09:49, 23.11.2022
🤣🤣🤣 taki z ciebie Polak jak z socjalizmu prawica🤣🤣🤣
A hitlerowska patria i III rzesza były właśnie socjalistyczne czyli...lewicowe (nawet w nazwie to mają).
W sumie to niesamowite i śmieszne jak lewi wypierają się socjalizmu czyli lewicy 🤣🤣🤣 pokazując, że lewicowość to poważne zaburzenie co najmniej osobowości jak nie umysłowe 🤣🤣🤣 09:49, 23.11.2022
dr UMK09:52, 23.11.2022
, Narodowy Socjalizm NSDAP - to oczywiście lewica.. w dodatku z woli wyborców protestanckich. 09:52, 23.11.2022
POLAK12:45, 23.11.2022
Oj bolek, głupcze. Wystarczy się trochę pouczyć:
Większość badaczy głównego nurtu definiuje nazizm jako ideologię sytuującą się na skrajnej prawicy[20][21]. Na takim stanowisku stoi m.in. Lee McGowan, który definiuje nazizm jako jeden z wielu nurtów niemieckiej prawicy[22]. Główny nurt nauki za prawicowy uważa również współczesny neonazizm i neofaszyzm[23][24][25] (w tym wpływowa Narodowodemokratyczna Partia Niemiec, określana mianem „nowej prawicy”[potrzebny przypis]). Niektórzy polscy autorzy wskazują, że w XX wieku, niemal wszystkie siły utożsamione ze skrajną prawicą, faktycznie były z nią powiązane (dopiero w latach 80. niektóre organizacje ultraprawicy zaczęły odcinać się od powiązań z faszyzmem)[potrzebny przypis][26]. Narodowy socjalizm klasyfikowany jest również jako nurt tzw. konserwatywnej rewolucji[27] lub z nim utożsamiany[28].
Niektórzy naukowcy wskazują na lewicowe i socjalistyczne korzenie nazizmu[29][30][31][32][33][34][35]. Niemniej jednak nawet oni wskazują na to, że ich głos jest mniejszościowy, a główny nurt nauki klasyfikuje narodowy socjalizm jako skrajną prawicę[36][37]. Część badaczy uważa taką klasyfikację za „propagandową zasłonę dymną“[38], a większość z nich wskazuje na to, że nazizm był ideologią antylewicową, antymarksistowską i antysocjalistyczną (marksizm był — według nazistów — „teorią wymyśloną przez Żyda Karola Marksa po to, aby zniszczyć naród niemiecki“)[39][40][41][42]. Jeszcze inni badacze (w tym Karol Grünberg) podkreślają, że nazizm nie miał z socjalizmem nic wspólnego. Określenia „socjalistyczna“ i „robotnicza“ pojawiająca się w nazwie NSDAP były traktowane wyłącznie w kategorii ideologicznego kamuflażu[43]. 12:45, 23.11.2022
bolek14:25, 23.11.2022
Oj Polak, głupcze. Wystarczy się trochę pouczyć:
Większość badaczy głównego nurtu definiuje nazizm jako ideologię sytuującą się na skrajnej lewicy[20][21]. Na takim stanowisku stoi m.in. Jonah Goldberg, który definiuje nazizm a zwłaszcza faszyzm jako jeden z wielu nurtów niemieckiej i włoskiej lewicy[22]. Główny nurt nauki za lewicowy uważa również współczesny neonazizm i neofaszyzm[23][24][25] (w tym wpływowa Narodowodemokratyczna Partia Niemiec, określana mianem „nowej lewicy”[potrzebny przypis]). Niektórzy polscy autorzy wskazują, że w XX wieku, niemal wszystkie siły utożsamione ze skrajną lewicą, faktycznie były z nią powiązane (dopiero w latach 80. niektóre organizacje ultralewicy zaczęły odcinać się od powiązań z faszyzmem)[potrzebny przypis][26]. Narodowy socjalizm klasyfikowany jest również jako nurt tzw. postępowej rewolucji[27] lub z nim utożsamiany[28].
Naukowcy wskazują na lewicowe i socjalistyczne korzenie nazizmu[29][30][31][32][33][34][35]. Niemniej jednak wskazują oni na to, że ich głos jest deprecjonowany przez polityczną poprawność i lewicową propagandę, choć główny nurt nauki klasyfikuje narodowy socjalizm jako skrajną lewicę[36][37]Duża część badaczy uważa określanie nazizmu jako prawicy za „propagandową zasłonę dymną“[38], a większość z nich wskazuje na to, że nazizm był ideologią ultralewicową, marksistowską i socjalistyczną (marksizm był „teorią wymyśloną przez Żyda Karola Marksa po to, aby zniszczyć demokracje i chrześcijaństwo w Europie“)[39][40][41][42]. Jeszcze inni badacze podkreślają, że nazizm jest radykalnym socjalizmem. Określenia „prawicowy“ i „narodowy“ pojawiające się w odniesieniach do nazizmu i faszyzmu przez współczesną lewicę są traktowane wyłącznie w kategorii ideologicznego kłamstwa[43]. 14:25, 23.11.2022
hehe12:29, 24.11.2022
bolek jak myślisz, że zamienisz słowa z cytatów wikipedii to podbudujesz swoje ego to jesteś głupszy jednak niż myślałem. Jak to na prawaka przystało :) 12:29, 24.11.2022
bolek14:38, 24.11.2022
hehe jak myślisz, że jak tzw. Polak zamieni słowa z cytatów wikipedii a ty go poprzesz, to podbudujesz swoje ego, to jesteś głupszy jednak niż tzw. Polak. Jak to na lewego przystało 🤣 14:38, 24.11.2022
lol20:35, 24.11.2022
bolek przecież on napisał prawdę historyczną i cytował wikipedię... ty masz jakieś problemy emocjonalno-psychiczne?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowy_socjalizm
Większość badaczy głównego nurtu definiuje nazizm jako ideologię sytuującą się na skrajnej prawicy[20][21]. Na takim stanowisku stoi m.in. Lee McGowan, który definiuje nazizm jako jeden z wielu nurtów niemieckiej prawicy[22]. Główny nurt nauki za prawicowy uważa również współczesny neonazizm i neofaszyzm[23][24][25] (w tym wpływowa Narodowodemokratyczna Partia Niemiec, określana mianem „nowej prawicy”[potrzebny przypis]). Niektórzy polscy autorzy wskazują, że w XX wieku, niemal wszystkie siły utożsamione ze skrajną prawicą, faktycznie były z nią powiązane (dopiero w latach 80. niektóre organizacje ultraprawicy zaczęły odcinać się od powiązań z faszyzmem)[potrzebny przypis][26]. Narodowy socjalizm klasyfikowany jest również jako nurt tzw. konserwatywnej rewolucji[27] lub z nim utożsamiany[28]. 20:35, 24.11.2022
edek18:19, 25.11.2022
Tak lol, napisał prawdę, tyle, że tę trzecią z góralskiego powiedzonka cytowanego przez ks. Tischnera 🙂 18:19, 25.11.2022
ehh22:11, 25.11.2022
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
> WRONG SIDE00:33, 26.11.2022
Warto też przypomnieć, że w 1993 roku w Niemczech bana dostała "wolna niemiecka partia robotnicza" czyli skrajnie prawicowa bojówka. Notabene działali dalej. W samym 1993 roku 16 z nich zostało aresztowanych za nielegalne posiadanie broni, kolejnych za propagowanie faszyzmu i nazizmu.
Co tam u was patriotyczna "prawico" heheh. NAZI WON 00:33, 26.11.2022
stanowcze NIE 09:23, 23.11.2022
nie!!! nie dla wydawania MOICH pieniędzy na ten cel!!! A czasy są takie, że wszystkie kobiety powinny się wstrzymać z zachodzeniem w ciążę!!! Przestańcie skazywać dzieci na życie w tym kraju, na czarnkowską naukę w publicznych szkołach, na pranie mózgów na lekcjach religii-najpierw musi zmienić się władza, żeby normalna kobieta pomyślała o dziecku 09:23, 23.11.2022
Podsumowując 09:49, 23.11.2022
Rozumiem z powyższych komentarzy że przeciwnicy in vitro to prawica a zwolennicy to lewica ....a pośrodku nie ma już nic....wydaje mi się że chyba tak nie jest ale prezes osiąga swoje dzieląc tak zajadle ludzi.... pozdrawiam wszystkich którzy jeszcze są normalni 09:49, 23.11.2022
Gonia 10:29, 23.11.2022
Brawo pani poseł Iwona Hartwich dba o najsłabszych. 10:29, 23.11.2022
Tylko10:57, 23.11.2022
O siebie przekupka 10:57, 23.11.2022
Bartosz 10:37, 23.11.2022
Popieram panią poseł która nie boi się poruszać trudnych tematów tak jak niektórzy co robią pod publiczkę ! 10:37, 23.11.2022
ha ha ha11:25, 23.11.2022
ha ha ha ........... 11:25, 23.11.2022
Koszykarz 14:55, 23.11.2022
Bez wątpienia Iwona Hartwich to najlepsza posłanka z regionu a problem niepłodności dotyczy wielu par popieram ivitro 14:55, 23.11.2022
ocean15:56, 23.11.2022
Babsko,które jeszcze niedawno prowadziło agitację aborcyjną teraz zabiega o in vitro????? Himalaje obłudy i łgarstwa! Wstyd i żenada w najczystszej postaci. 15:56, 23.11.2022
AmaNda 17:36, 23.11.2022
Bydgoszcz przez najbliższe lata będzie wspierać program invitro Toruń też powinien. My mieszkańcy chcemy aby nasze miasto wspierało program invitro -
pani poseł prosimy o pomoc!!!!! 17:36, 23.11.2022
edek14:43, 24.11.2022
Brzydogoszcz niech sobie wspiera co chce, wszystkie brzydkie, nikczemne i zbrodnicze inicjatywy...
My mieszkańcy Torunia NIE chcemy, aby nasze miasto, z NASZYCH podatków wspierało zbrodniczy program in vitro. 14:43, 24.11.2022
bez mydła21:30, 23.11.2022
O co chodzi lewactwu - z jednej strony chcą aborcji zdrowych dzieci, bo nie pamiętają z kim szły do łóżka, a z drugiej in vitro, żeby się pokazać przed kamerą raz na rok i kilka razy przed wyborami. Bez logiki i bez wstydu. 21:30, 23.11.2022
edek14:51, 24.11.2022
To wbrew pozorom jest ściśle związane - lewym chodzi o dokonywanie zbrodni na ludziach w pocztąkowym okresie życia, nie o żadne tam substytuowanie płodności, czy pomaganie bezdzietnym itd -NIE! Nic z tych rzeczy - ich celem jest mordownie ludzi w początkowym okresie życia. Przy metodzie zapłodnienia in vitro na 1 człowieka, który w jej wyniku ma się urodzić przypada od 8 do 17 ludzi zamrażanych na pewien czas (z reguły aż ten jeden wybraniec się urodzi) a potem wylewanych do ścieków- zabijanie analogiczne jak przy aborcji, tylko wydajniejsze ilościowo, bo zamiast 1 aborcji zabija się od 8 do 17 ludzi. 14:51, 24.11.2022
o kur...20:39, 24.11.2022
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Kichawa Błońska12:51, 29.11.2022
Gdyby natura chciała.... 12:51, 29.11.2022
...08:29, 30.11.2022
to by nie popełniała takich błędów i nie było by pisiorów na ziemi. 08:29, 30.11.2022
banda23:07, 29.11.2022
banda zielonych oszołomów realizujących politykę Władimira pożyteczni idioci albo agenci ze wschodu ot całe ko, 23:07, 29.11.2022
lol08:29, 30.11.2022
coś się tobie pomieszało. Tutaj nie ma pro-ruskiej konfederacji i reszty prawicowych przygłupów. 08:29, 30.11.2022
Oszołom13:48, 30.11.2022
Zielona polityka sowiecka, głupota goni głupotę. Wszystko prowadzi do tego ze nie będzie za co i z czego żyć, zeroemisyjny zachód i reszta świata śmiejąca się z tego i nasze osły które taka politykę popierają 13:48, 30.11.2022
:)22:29, 22.11.2022
3 9
Raczej nie bardzo. Nie wiem czy wiesz, ale tam mieszkają śniadzi, czyli jak wy to z prawicy nazywacie pod rasa, śmiecie itd :) 22:29, 22.11.2022