Maciej Cichowicz, radny Czasu Mieszkańców opublikował wideo pokazujące, którędy ma biec trasa staromostowa między ul. Bema a pl. Niepodległości. - Pytacie, czy dużo drzew zostanie wyciętych - odpowiadamy, że setki - wskazuje rajca, który sprzeciwia się budowie trasy.
Wideo nakręcone z drona pojawiło się na stronie facebookowej radnego. Ma pokazywać przede wszystkim przebieg trasy staromostowej na planowanym odcinku pomiędzy ul. Bema a pl. Niepodległości.
- Trasa staromostowa jest przeżytkiem poprzedniej epoki - uważa Maciej Cichowicz, radny Czasu Mieszkańców. - Nowoczesny Toruń to miasto do którego łatwo dojechać, poprzez most wschodni, a okolice pl. Rapackiego powinny być miejscem, w którym ograniczamy ruch samochodowy. Połączenie tej trasy z układem dróg zewnętrznych, przyszła S10 spowoduje niekontrolowany przepływ pojazdów. Toruń bez tranzytu to mój Toruń.
Cichowicz wspólnie z radą okręgu Bydgoskie i toruńskimi społecznikami zbiera podpisy pod petycją o niebudowanie trasy staromostowej na wskazanym odcinku. - Otrzymujemy dużo pytań, o jakim odcinku mówimy - w tym filmie pokazujemy to dokładnie. Pytacie, czy dużo drzew zostanie wyciętych - odpowiadamy, że setki - pisze radny na Facebooku.
W ubiegłym tygodniu pod urzędem miasta odbył się protest dotyczący wstrzymania przygotowań do budowy trasy staromostowej. Więcej o tej inicjatywie pisaliśmy tutaj:
[ZT]15546[/ZT]
Użytkownik09:33, 27.06.2018
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Gość10:03, 27.06.2018
Czas mieszkańców blokuje inwestycje miejskie!!! Będę pamiętał o tym przy wyborach samorządowych. Mój głos pójdzie na osoby, które są za rozwojem Torunia.
hehehe18:53, 27.06.2018
A będziesz pamiętał o tych którzy nlokują budowę linii tramwajowej przez Rubinkowo?
Phoenix11:00, 27.06.2018
Wszędzie, gdzie coś się buduje, wycina się drzewa. To nieuniknione, chyba że robi się coś na pustyni. W ich miejsce, zapewne, zostaną nasadzone nowe. Tymczasem, teraz mamy tam drzewa i nikt właściwie z tego terenu nie korzysta, bo ani tam oświetlenia ani niczego. Po prostu kawałek nieużytków. 700-lecia powinna zostać przedłużona i włączona w Bema. Pozwoli to na przeniesienie części ruchu z, przylegającej do Starówki, trasy WZ.
Mdf11:27, 27.06.2018
A jak inaczej zbudować drogę? W powietrzu? Na ich miejsce będą posadzone nowe
do mdf08:23, 28.06.2018
Nie budować, nie budować!!
Robsson11:34, 27.06.2018
Trzeba być kretynem, żeby nie widzieć,jak potrzebny jest obecny most i połączenie go z trasą średnicową.Niech ten radny przeprowadzi się tylko na tydzień na lewobrzeżny Toruń,to zobaczy jakie jest tam natężenie ruchu.
Toruń jest miastem tranzytowym i bez 3gio mostu w zachodniej części miasta będzie tylko gorzej,dlatego pomysł z ograniczeniem ruchu drogowego przez plac Rapackiego, jest jest dla mnie jedynym z najgłupszych pomysłów.
Maciej Cichowicz16:44, 27.06.2018
Panie Robsson od 30 lat mieszkam w lewobrzeżnym Toruniu. Dlaczego Pana zdaniem Toruń ma być miastem tranzytowym? pozdrawiam co istnieje autostrada tuż obok naszego miasta? Dopóki Pan i podobne Panu osoby bedą pisały o konieczności przejazdu tranzytowego przez Toruń to znajdzie się taka władza , która takie tranzytowe drogi z przyjemnością wybuduje. Tylko czy na pewno Pan tego chce?
Robsson21:30, 27.06.2018
Chyba jest pan emerytem,ktory nie musi codziennie dojeżdżać na prawobrzeżną stronę i dlatego nie przemawia do mnie pańska argumentacja.jeżeli chodzi o A1 to ta autostrada rozwiązuje problem tranzytu północ-południe.Pozostaje jeszcze ruch w pozostałych kierunkach.
Dlatego uważam,że Trasa Staromostowa powinna być skończona w prawobrzeżnej części miasta,tak i Srednicówka i wybudowany trzeci most na wysokoś
ci ulicy Okrężnej,jak to było pierwotnie zaplanowane.
Mieszkaniec lewobrze22:47, 27.06.2018
Pan radny zapewne boi się starych pomysłów komunikacyjnych ze względu na to gdzie mieszka. Nie jest tajemnicą, że torpedował pomysł połączenia z trasą S10 węzłem Kluczyki. Dzięki temu nie mamy logicznego połączenia z tą trasą, (jedyne połączenie poza Toruniem na trasie 15!) tylko dlatego, że przebiegałoby niedaleko domu radnego. A do autostrady musimy dojeżdżać okrężną drogą. Toruńczycy jeżdżą aż do węzła w Ciechocinku by dostać się na autostradę.
Setki drzew...11:34, 27.06.2018
Takich samych jak te, co ostatnio powaliła wichura na rogu Odrodzenia/Chełmińska?
To zdecydowanie wolę drogę z nowo posadzonymi drzewami.
ziutek12:00, 27.06.2018
1. Te drzewa to są klony jesionolistne. To jest gatunek obcy w Polsce i nie powinien tu rosnąć.
2. W tym obszarze miasta (blisko centrum) powinna się znajdować jakas ładna infrastruktura a nie chaszcze i dzicz
3. Jeśli budować arterię kumunikacyjną to jednak z głową. Nie robiłbym w ciągu Szosy Chełmińskiej wielkiej rzeki samochodów obłożonej ekranami akustycznymi.
Piernik stary12:45, 27.06.2018
A czy protestujący zastanowili się którędy obecnie jeżdżą auta? Ruch że srednicowej i z północy chełmińskiej ktory wjeżdża na ul.Bema skręca przy Tortorze w lewo w wąską, kiedys osiedlową ul. Matejki. Proszę zabrać tego drona i nakręcić film jak wygląda obecnie sznur samochodów w godzinach szczytu komunikacyjnego. Cała ul.Matejki od Bema do Kraszewskiego w korkach. Na ul.Bema pas do lewoskretu nie jest w stanie pomiescic tego potoku aut. Panie radny szanowny Cichowicz, pofatyguje się Pan z dronem aby nakręcić równie efektowne ujęcia? Może wytłumaczy Pan mieszkańcom okolic ul.Matejki jaką Pan ma wizję, bo protestowanie w obronie chaszczy nie rozwiąże problemow komunikacyjnych w tej czesci Torunia.
Maciej Cichowicz16:52, 27.06.2018
Dziękuję Pierniku stary za ten komentarz. Czyżby nik związany był z pewną dozą dojrzałości? Miło odpisywać jeśli ktoś przedstawia argumenty, a nie tylko wykorzystuje anonimowy internet do ataku na innych. Jeżeli ruch z Szosy Chełmińskiej miał kierować się w stronę Starego Miasta to na skrzyżowaniu Bema z Chełmińską mielibyśmy dużo więcej pojazdów jadących w stronę NOTu niż w stronę Hali sportowej. Jednak tak nie jest. Dlaczego ruch na Matejki jest tak duży? Dobre pytanie. Na ostatniej sesji Rady Miasta wystąpiłem o najaktualniejszą mapę ruchu samochodowego w Toruniu. Jak ją dostanę to opublikuję i razem możemy się zastanowić skąd i dokąd jadą te samochody. Pozdrawiam i dziękuję za poziom wypowiedzi.
JanMatejko01:29, 28.06.2018
"Jeżeli ruch z Szosy Chełmińskiej miał kierować się w stronę Starego Miasta to na skrzyżowaniu Bema z Chełmińską mielibyśmy dużo więcej pojazdów jadących w stronę NOTu niż w stronę Hali sportowej. Jednak tak nie jest. Dlaczego ruch na Matejki jest tak duży?"
Może dlatego, że od Bema przez Matejki do Hotelu Mercury i/lub dalej jest szybciej (tylko pokonać 2 pary świateł) niż tłuc się przez centrum od Bema przez krzyżówkę przy Nocie, gdzie po drodze kilka przejść dla pieszych, dość długie światła przy Cinema, a następnie "ciężki" lewo-skręt do Hotelu Mercury, gdzie trzeba ustąpić pierwszeństwa tramwajom oraz znak stop-u jadącym kierunku Bydgoszcz-Warszawa oraz zjeżdżającym z Matejki i następnie Kraszewskiego właśnie w 700-lecia z pierwszeństwem. Polecam sprawdzić samemu.
hehehe08:00, 28.06.2018
No i będziesz miał tę swoją trasę na wprost na most z Chełmińskiej, tylko postoisz sobie na jakichś światłach między cmentarzem a targowiskiem, pewnie na wysokości Gałczyńskiego też, bo przecież zaraz będą pretensje mieszkańców że samochody tam za szybko jadą i Elkard będzie musiał stawiać kolejne sygnalizacje.
Piernik stary08:35, 28.06.2018
Żeby odpowiedzieć skąd taki duży ruch, nie trzeba czekać na mapy ruchu drogowego z urzedu. Wystarczy spojrzeć na mapę Torunia i uświadomić sobie co mamy obecnie. Trasa średnicowa i Szosa Chełmińska to drogi zbiorcze ktore generuja duży ruch, głównie lokalny, miejski. Nie żaden demonizowany tranzyt (bo i dokąd, tranzyt do/z Pigży czy Unislawia? :) ) Chełmińskie przedmieście to obecnie chyba najgęściej zaludniony obszar Torunia. Kolega JanMatejko doskonale wyjaśnił jak to wygląda z perspektywy kierowcy. Dodam tylko że na skrzyżowaniu Chelminska - Bema w stronę centrum są w sumie 4 pasy ruchu, z czego połowa prowadzi w prawo w Bema. Zupełnie nie rozumiem skąd założenie że większość ruchu do centrum pojedzie prosto starą ul. Chelminską w kierunku NOTu. Tym bardziej że za chwilę tą jednojezdniową ulicą kursować będą tramwaje. Ostatnia kwestia to jak można wjechać na Bydgoskie przedmieście. Na tą rozległą dzielnicę od północy można dostać się tylko z dwóch kierunków. Pierwszy to okolice hotelu Mercury (Mickiewicza, Moniuszki, Matejki) dalej dopiero ul.Reja przy Tesco. Czas na protesty przeciwko budowie układu drogowego w takiej formie w tym miejscu już dawno minął, ładnych parę lat temu. Teraz mamy to co mamy i należy to poprostu dokończyć.
adju8912:55, 27.06.2018
Wolę nic nie pisać o ekologach, żeby nie być tutaj wulgarnym. Żyjemy w mieście gdzie ludzi przybywa, samochodów przybywa, także infrastruktura drogowa powinna się rozwijać, potrzebujemy nowych dróg, a budować je możemy najlepiej na terenach niezamieszkałych czyli na terenach zielonych, bo gdzie indziej? Niech któryś z ekologów przedstawi pomysł na rozwój miasta, zamiast tylko ten rozwój na siłę blokować...
Jo15:46, 27.06.2018
Przybyszu .Ludzi w Toruniu ubywa. Samochodów przybywa .To fakt .W mieście powiększa się grono religii świata. Przybylo wyznanie zwęzizm, roweryzm, klombizm. Wyznawcami są głównie lewacy,zboczeńcy , oraz koneserzy bezglutenowego sojowego wege latte.
hehehe18:56, 27.06.2018
Nie spomnę o antytramwajowych zbokach z Rubinkowa.
tl23:05, 27.06.2018
Ludzi ubywa, za to wypadków przybywa... Dzielenie miast szerokimi arteriami zgodnie uznaje się dziś za błąd, jedynie Toruń się upiera przy swoim. Malowanie znaków na asfalcie tam, gdzie kierowcy i tak jadą zbyt szybko, bo mogą, nijak ma się do standardów "zero zabitych". Zieleń w centrum i spójne osiedla to nasz wielki kapitał, nie zamieniajmy tego na bloki z oknami na dwopasmówkę zapchaną starymi dieslami.
Pw16:13, 27.06.2018
Trasa staromostowa to paranoja i pomyłka i to na całej jej trasie. Nie tylko drzewa zostaną zniszczone ale i zabytkowe budynki Podgórza. Poza tym pchanie ruchu na stary most który już dawno osiągnął swoje maksimum to idiotyzm. W przyszłości będziecie jeszcze żałować że tej trasy chcieliście.
Maciej Cichowicz16:45, 27.06.2018
Dziękuję Pw, dzięki takim komentarzom warto dalej robić swoje.
kas16:39, 27.06.2018
Widzę, że komentującym już piana na usta wyszła, jak tylko przeczytali "drzewa".
Już czasy "lex Szyszko" pokazały, że Polak nie znosi zielonego, tnie z lubością, a z każdego drzewa jest w stanie zrobić potencjalnego mordercę kobiet i dzieci. Do tego każdego, kto spyta "a co z drzewami?" będzie uważać za hamulcowego "postępu" (dowolnie rozumianego).
Choć uważam, że wycięte drzewa to nie jest najgorszy skutek realizacji tych przestarzałych planów, które forsuje prezydent Zaleski - gorsze będzie wciśniecie 4-pasmowej drogi w ten teren, ten hałas, spaliny, to zepchnięcie ludzi na bok, utrudnienia w przejściu, częściowe odcięcie Bydgoskiego od centrum - to zieleń MUSI być częścią zrównoważonego rozwoju miasta. A to co się tutaj wyprawa w komentarzach do tematu drzew jest komiczne i straszne zarazem.
Maciej Cichowicz16:59, 27.06.2018
Drogi produkcie uboczny przy produkcji trzody chlewnej. Niestety administrator blokuje mi użycie twojego niku.. Czy poszukujesz części od roweru? Jeśli mam pomóc to proszę określ jaki typ roweru używasz?
mega_faflun17:44, 27.06.2018
Pan Cichowicz broni drzew , zapewne samosiejek. Ale czy pan Cichowicz przyjrzal sie tej okolicy , jej stanem . To jakis dziki zapuszczony teren , masa jakis plyt betonowych , tu i owdzie obstawionych obskurnymi budami -garazami, to panu nie przeszkadzalo?
B17:55, 27.06.2018
Miasto jest dla nas, dla ludzi, dla mieszkańców. My tu mieszkamy, pracujemy, uczymy się. Chcemy szybko i wygodnie przemieszczać się po mieście, nie chcemy tracić czasu w autobusach z przystankami co 500m. Miasto ma być szybkie, betonowe, wygodne. Po to mieszkamy w dużym mieście. Nie ma tu miejsca na las w centrum miasta. Panie Macieju. Dlaczego się Pan na wieś nie wyprowadzi? Dlaczego chce Pan błota zamiast asfsaltu? My mieszkamy tu z wyboru, nie z przymusu. Dlaczego chce Pan nam wmówić, że zamiast parkingu dla naszych samochodów, lepszy jest plac z krzakami? Dlaczego nakłania nas Pan do porzucenia wygody, jaką jest samochód, i przesiadki do drogiej, wolnej i głośnej komunikacji miejskiej? Dlaczego próbuje Pan nam życie układać? Czy jest Pan naszym właścicielem?
M.Z.21:26, 27.06.2018
"Miasto jest dla nas, dla ludzi, dla mieszkańców"
Jest wręcz odwrotnie, obecna polityka miasta dąży do tego żeby z miasta dało się jak najszybciej wyjechać, sprzyja CTR-om i innym mieszkańcom okolicznych gmin. To dla nich są te tranzyty przez środek miasta i autostrady przecinające dzielnice. Lokalni zostają z połaciami betonu pod oknami, smrodem spalin i upałem w lecie.
Panie Macieju, szambo wybiło w komentarzach - czy naprawdę nie ma tu żadnej moderacji? - ale jest wielu którzy Pana popierają. Pozdrawiam.
kas09:26, 28.06.2018
"ma być szybkie, betonowe, wygodne" - to samo można napisać o szambie, ale to nie znaczy, że miasto ma się do niego upodabniać. Postawa roszczeniowa "ja chcę" (parking, beton itp.) nie może być jedynym wyznacznikiem dla urzędu miasta, bo trzeba dążyć do równowagi. Na dodatek ta postawa jest często bez sensu - "ja chcę pod domem ulic i betonu", ale jednocześnie "ja chcę czystego powietrza"... Ciekawe jest też to, że ten głos za budową dróg jest jednocześnie krytyczny wobec komunikacji miejskiej, która z zasady ma te drogi odciążać... kompletne pomieszanie z poplątaniem.
tl23:02, 28.06.2018
Polecam skrzyżowanie Wybickiego i Szosy Chełmińskiej. Na pewno jeździ się szybciej, przynajmniej na prostych odcinkach, latem żar betonu i piasku dobrze wplata się w hałas, a przejście przy cmentarzu, przy liceum akademickim i ludzie łażący z jednej strony Chełmińskiej na drugą na odcinku Wybickiego/Żwirki i Wigury szybko zasilą toruńskie statystyki zabitych pieszych.
Qwert18:57, 27.06.2018
Tak najlepiej żeby miasto stało w miejscu, setek drzew to tam nie ma z pewnością nie wiem skąd te liczby, i tak to miejsce to jedna wielka porażka miasta, haszcze i syf , wjazd na most był już dawno w planach i musi być
hehehe08:01, 28.06.2018
Ci z Rubinkowa chcą żeby miasto stało w miejscu bo blokują budowę linii tramwajowej przez osiedle.
K20:38, 27.06.2018
Nie wiem już czy większym wstydem dla miasta jest ta porośnięta haszczami szczalnia dla meneli, przez którą ciągle nie ma normalnego wjazdu do centrum od strony Chełmińskiego i Wrzosów, czy radny Cichowicz. Tak czy owak jedno i drugie powinno czym prędzej i na zawsze zniknąć z krajobrazu Torunia.
kas09:29, 28.06.2018
Jak drzewa mogą być wstydem? Kto niby ma się tego wstydzić?
Ludzie tacy jak komentujący chcą usuwać drzewa, bo je widzą, ale smogu i trującego powietrza już nie widzą, więc głowa spokojna... Nie możemy polegać na takim braku wyobraźni. Przez miasto nie można pchać tranzytowego ruchu w nieskończoność.
Daniell22:33, 27.06.2018
A najlepsze jest to, że zwolennicy zabetonowania wszystkiego szosami nie widza, że ruch sie wcale nie upłynnił. Pojawiło się pełno skomplikowanych skrzyżowań ze światłami znacznie bardziej rozbudowanymi niż dotąd. Na pl. NOT dawniej było na przemian zielone dla jadących północ-południe lub na wschód-zachód, a teraz osobno dla skręcających tu, osobno dla skręcających tam, dla autobusów, dla rowerów itd. Wszystko co się zyskało dzięki dobrej drodze traci się na niezliczonych światłach. Jeśli powstanie ta trasa to pewnie powstaną też nowe światła na rogu Kraszewskiego i przedłużenia al. 700-lecia, więc znów się będzie stało i stało.
Qwert23:30, 27.06.2018
A czego to jest wina? Stawiają wszędzie światła na potęgę , pieszemu ciężko chwile poczekać na przejście trzeba postawić sygnalizator co 50m to jak tu ma być płynnie ? Głupota głupota, ronda ze światłami kolejne gowno w naszym mieście
K23:47, 27.06.2018
Akurat na pl. NOT po ostatniej przebudowie się bardzo ucywilizowało i jest przede wszystkim bezpieczniej, bo zniknęła część relacji i są sygnalizatory kierunkowe. Jest o niebo lepiej i przeszkadza tylko ten ciągle zapchany lewoskręt w Szosę Chełmińską, a to właśnie z braku przedłużenia al. 700-lecia. Ludzie zamiast normalnie jechać prosto na północ muszą kluczyć jakieś chore esy-floresy, a przy okazji robi się też niepotrzebny syf na skrzyżowaniu z małą Grudziądzką przy PKO. Na pl. Niepodległości światła powinny być od dawna, bo jest niebezpiecznie i od strony CC nie ma się czasami jak włączyć do ruchu, ale całe szczęście i tak będą w związku z budową nowych torów tramwajowych.
Czas Mieszkańców08:41, 28.06.2018
Na tym krótkim odcinku mają być 4 zestawy świateł. Pamiętajmy, że prezydent zgodził się tam lokalizować dwa nowe centra handlowe więc ruch jeszcze bardziej się przytka.
Nie ma możliwości aby było szybciej.
K10:07, 28.06.2018
do Czas Mieszkańców
Jakie 2 centra handlowe? Czemu manipulujecie? Galeria z biurami (pytanie kiedy) + targowisko (którego na pewno przez kolejnych parę dziesięcioleci nikt nie ruszy, może z halą targową jeśli się uda) + biurowiec Urbańskiego (jak się w końcu z tym pozbiera). A, obok jeszcze niezbyt wielki biurowiec IPH. A np. światła na pl. Niepodległości bardzo dobrze że będą, bo bez tego to skrzyżowanie jest niebezpieczne i trudne do przejechania o ile nie jedziesz W-Z. Resztę wystarczy zsynchronizować. Ta droga ma zapewnić normalny wjazd/wyjazd do/z centrum z północy głównie dla zwykłych mieszkańców Torunia, więc nie róbcie z ludzi *%#)!& Znaleźliście sobie temat przed wyborami i tyle, wstyd i żenada :/ To, że zapycha się lewoskręt Czerwonej Drogi, że syf na skrzyżowaniu z Grudziądzką, to że ruch ładuje się bez sensu w Bema i osiedlową Matejki, to wam nie przeszkadza. Na szczęście mało prawdopodobne, żeby wasze chore pomysły znalazły poklask.
Piernik stary10:28, 28.06.2018
Do K
Dokładnie w punkt. Szkoda tylko że takie rzeczowe argumenty giną w komentarzach a protestujący manipulanci są tak eksponowani z tymi setkami drzew do wycięcia, tranzytem i dwoma galeriami.
dlt09:26, 28.06.2018
Nie pamiętam aby pan Cichowicz wyszedł kiedykolwiek z sensowna inicjatywą. Wszystko musi zawsze blokować i oprotestowywać. Nigdy więcej tego pana w radzie miasta.
hehehe09:52, 28.06.2018
Ja generalnie nie pamiętam by toruńscy bezradni wyszli z jakąkolwiek sensowną inicjatywą.
Jo10:19, 28.06.2018
Cichowicz chce zacząć kampanie,najlepiej procesem sadowym.Za obrazę .Michnikowcy z portalu już pewnie sprzedali ,człowieka . Przypominam ze pochodzi z formacji Joanny.
Torrr10:30, 28.06.2018
Najpierw należy wybudować jeden optymalny węzeł na wprost nowego mostu zamiast dwóch szkodliwych (Kluczyków ładujących prawie cały ruch wjazdowy do miasta na stary most i pokręconych Czerniewic którymi nic nie zjedzie).
Wg prognoz na 2025 na łączniku z węzła Kluczyki do Andersa (na wprost starego mostu) będzie 9448 poj/dobę. Na pokręconym węźle Czerniewice zaledwie 103 poj/dobę!:
https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=147805093&postcount=4581
Wszystko poleci przez Kluczyki na stary most, pokręconymi Czerniewicami do Solankowej prawie nic nie zjedzie.
Po remoncie starego mostu droga krajowa DK 15 powinna być przełożona na S10 i nowy most przez łącznik z S10 na wprost mostu przez osiedle Piaski z węzłem dwupoziomowym zamiast ronda Łódzka. Przełożenie DK 15 na łącznik na wprost nowego mostu pozwoli dofinansować z zewnątrz jego krótki odcinek (400 m) wraz z węzłem "Łódzka" na terenie miasta.
Jeden z możliwych wariantów:
https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=149519997&postcount=4596
Torrr10:46, 28.06.2018
Wg prognoz na 2025 odcinek trasy staromostowej od Bema do pl Niepodległości niewiele doda sam z siebie dodatkowego ruchu. To będzie przede wszystkim ten sam ruch który już tam jeździ. Wyssie prawie cały ruch z równoległej starej Chełmińskiej przy rynku,która stanie się praktycznie ulicą spacerową z tramwajem, odciąży Matejki , skrzyżowanie przy NOT i drogi bliżej starówki. Protestujący powinni się skupić na zablokowaniu Trasy Staromostowej na lewym brzegu i dwóch szkodliwych węzłów z S10 (Kluczyków ładujących prawie cały ruch wjazdowy do miasta na stary most i pokręconych Czerniewic którymi nic nie zjedzie).
Maciej Cichowicz15:25, 28.06.2018
@Torr wprowadza do naszej dyskusji elementy racjonalne i merytoryczne, dlatego skupię się na jego komentarzach. Mapa na którą się powołujesz jest absurdalna i podobno nie została przyjęta przez WGK. Swoją drogą powinienem sprawdzić, czy za nią przypadkiem nie zapłaciliśmy. Od początku dyskusji o Staromostowej powtarzam, że trasa ta wprowadzi dodatkowy ruch na Most Piłsudskiego. I czy wszyscy komentatorzy, którzy nie widzą rzeczy przyszłych będą cierpieć na zablokowanym moście.
S10 wraz z DK 15 na most autostradowy, bezpłatna obwodnica Torunia od Węzła Toruń Południe do Węzła Turzno. Jedno połączenie z S10 do Torunia na Most gen. E. Zawackiej i to wszystko.
Torrr01:33, 29.06.2018
Powołuję się na mapę natężeń ruchu na 2025. Absurdalna i wadliwa jest mapa natężeń na 2017 rok. Ta na 2025 (wyświetlana na projektorze) jest ok. Tak przynajmniej twierdzi pani kierownik w 20 minucie filmu który nakręciłeś na sesji rady:
https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=147805093&postcount=4581
Stąd moje wnioski z postów powyżej nadal uważam za poprawne.
Nie można formalnie prowadzić dróg krajowych w śladzie płatnych autostrad, nie można pobierać opłat od osobówek za drogi krajowe. Należy zapomnieć o przeprowadzeniu DK15 przez most A1 przynajmniej do końca koncesji na A1 w 2039. Podobnie z kwestią bezpłatnej obwodnicy.
Najlepszym możliwym rozwiązaniem jest wejście DK15 do miasta prosto z S10 łącznikiem na nowy most tunelem pod rondem Łódzka i dalej już istniejącym śladem Sz. Lubicką i Olsztyńską.
Podłączenie nowego mostu prosto do węzła Stawki (wystarczy przebudować na węzeł istniejący wiadukt wojskowy) (wariant 2B lub 2A):
https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=129278314&postcount=4515
w przeciwieństwie do węzła prezydenta przejmie również wjeżdżających do miasta z zachodu (a nie tylko z Łodzi) odciążając maksymalnie stary most i drogi lewego brzegu Poznańską, Andersa, Łódzką. Prezydent swoim rozwiązaniem odciąża tylko DK91 w lesie równoległą do A1 pomiędzy Ciechocinkiem a Czerniewicami (włącznie) i to pod warunkiem że powstanie tylko węzeł Czerniewice do Solankowej. W przypadku dwóch węzłów wszystko poleci przez Kluczyki.
Torrr13:33, 29.06.2018
I jeszcze natężenia na starej Chełmińskiej od Bema do NOTu w 2006,obecnie i w 2025:
2006: 14373 poj/dobę:
http://most.torun.pl/index.php?site=1&m=page&pg_id=54
Obecnie : ok 11400 poj/dobę (prezentacja str 53):
https://www.petycjeonline.com/o_wstrzymanie_budowy_trasy_staromostowe_w_toruniu_i_zmian_mpzp_nowe_centrum
2025: zaledwie 3412 poj/dobę (3 część filmu po 3 minucie):
https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=147805093&postcount=4581
Na równoległej Staromostowej od Bema do pl Niepodległości : 10977 poj/dobę (jeżeli dobrze widzę)
PS. Obraz mapy na projektorze jest nie jest wyraźny. Można prosić o udostępnienie tych zdjęć mapy z natężeniami na 2025 które zrobiłeś na sesji albo tej mapy w pliku pdf ?
Użytkownik23:15, 28.06.2018
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
tl23:26, 28.06.2018
Problemem jest całościowa wizja toruńskiego transportu na I dekadę XXI wieku. Dzielnice stają się absurdalnie pocięte szerokimi arteriami, zwykle absolutnie zbędnymi. Ilość stłuczek, wypadków i ofiar dobutnie pokazuje, że przekształcamy wnętrze Torunia w namiastki autostrad. Zgodnie z analizami Klubu Jagiellońskiego https://klubjagiellonski.pl/2018/04/16/gdy-miasto-przestaje-byc-duze-przypadek-torunia/ większość ich użytkowników nawet za te drogi nie zapłaci, mieszkając w tzw. obwarzanku. Przyszłością są tylko efektywne parkingi Park & Ride i szybka komunikacja miejska, najlepiej szynowa. Mieszkania przy ogołoconych z drzew szerokich ulicach nie zyskują na atrakcyjności, a pocięta tkanka miejska i pozornie łatwy dojazd autem do centrum tylko zachęcają do wyprowadzki za Toruń.
4 4
Drogi Gnoju. Czy poszukujesz części od roweru? Jeśli mam pomóc to proszę określ jaki typ roweru używasz?