Miejski Zakład Komunikacji zaprezentował nowe wizualizacje linii tramwajowej na JAR. W 2020 r. to osiedle będą obsługiwać linie nr 6 i 7 - jedna wyruszy z ul. Olimpijskiej, a druga z Motoareny.
Powstaje dokumentacja projektowa dla budowy linii tramwajowej na JAR. To największa inwestycja - wyceniana na ponad 134,5 mln zł - w ramach drugiej odsłony projektu BiT City.
Dokumentacją zajmuje się firma WYG International. Projekt ma być gotowy w czerwcu, a do września mają być załatwione wszystkie formalności związane z kluczowymi decyzjami dla tego zadania. Zaraz po tym będzie można ogłosić przetarg na generalnego wykonawcę. Według harmonogramu budowa linii ma ruszyć w 2019 r. i zakończyć się rok później.
Osiedle JAR będzie obsługiwane przez dwie linie - nr 6 i 7. Linia nr 6 ma kursować z pętli przy ul. Olimpijskiej. Do al. Solidarności jechałaby tą samą trasą, co "jedynka" i "piątka", a następnie nowym torowiskiem w kierunku JAR-u, czyli Szosą Chełmińską, Długą, Legionów, Ugorami i Watzenrodego do ul. Heweliusza.
"Siódemka" zaś wyjeżdżałaby z Motoareny skręcała jak z ul. Broniewskiego w Reja, dalej ul. Bydgoską do al. Solidarności i następnie do północnego Torunia, czyli Szosą Chełmińską, Długą, Legionów, Ugorami i Watzenrodego do ul. Heweliusza.