Zamknij

Nowe otwarcie w Centrum Wsparcia Biznesu. Miejska instytucja zajmująca się pozyskiwaniem inwestorów ma ambitne plany [FOTO]

17:00, 09.11.2017 WG
Skomentuj Od prawej: prezydent Torunia Michał Zaleski oraz Łukasz Szarszewski i Marta Milde z CWB, fot. Tomasz Berent Od prawej: prezydent Torunia Michał Zaleski oraz Łukasz Szarszewski i Marta Milde z CWB, fot. Tomasz Berent

Nowy dyrektor, nowa siedziba i wiele ambitnych planów - tak wygląda nowe otwarcie w Centrum Wsparcia Biznesu, czyli miejskiej jednostce zajmującej się m.in. pozyskiwaniem inwestorów.

Centrum Wsparcia Biznesu powstało dwa lata temu. Już na wstępie założenie było takie, żeby ta miejska jednostka prowadziła swoją działalność poza urzędem miasta. Początkowo więc CWB działało w kamienicy przy ul. Kopernika. A kilka tygodni temu przeprowadziło się do swojej docelowej siedziby - przy ul. Konopnickiej 13, w którym jeszcze do niedawna były gminne mieszkania. Od września na czele Centrum stanął Łukasz Szarszewski, który zastąpił Krzysztofa Komana.

- Zaproponowaliśmy lokatorom mieszkania w innych budynkach, a budynek przy Konopnickiej 13 stał się budynkiem dla celów publicznych - tłumaczy prezydent Torunia Michał Zaleski. - Rozpoczęliśmy prace remontowo-modernizacyjne. Są one jeszcze w toku. Jest już bliżej końca niż początku. W tym budynku na parterze już rozpoczyna działalność Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie z usługami dla osiedli najbliżej położonych tego miejsca.

CWB zajęło pierwsze piętro, gdzie 10 pracowników i nowy dyrektor mają do dyspozycji 220 m kw. Na trzecie piętro i poddasze zaś przeprowadziła się miejska instytucja kultury Toruńska Agenda Kulturalna. Na drugim piętrze przewidziano inkubator dla organizacji pozarządowych. 

- To będzie miejsce, gdzie będzie można założyć organizację pozarządową - mówi Zaleski. - Ale także funkcjonować, kiedy organizacja już działa, tam będzie dużo miejsca dla wielu organizacji pozarządowych. Będzie można się tam spotkać i porozmawiać.

CWB zajmuje się nie tylko obsługą i pozyskiwaniem inwestorów, ale także promuje przedsiębiorczość i sprzedaż terenów inwestycyjnych, współpracuje z lokalnym biznesem, prowadzi szkolenia i warsztaty, wspiera szkolnictwo branżowe.

- Spektrum naszej działalności jest naprawdę szerokie - mówi Szarszewski. - W tym celu niedawno rozpoczęliśmy dwie kampanie promocyjne. Pierwsza to kampania wizerunkowa, która ma uświadomić mieszkańcom i przedsiębiorcom, czym się zajmujemy. Druga zaś jest związana z promocją terenów inwestycyjnych i przetargów, które są przed nami.

Nowe otwarcie miejska jednostka zaczyna się od szerokiej promocji sprzedaży trzech atrakcyjnych kompleksów nieruchomości: przy ul. Przelot w tzw. strefie inwestycyjno-logistycznej Toruń-Wschód, przy ul. Olsztyńskiej (naprzeciw centrum handlowego Bielawy) i przy ul. Golubiskiej (na Rudaku w bezpośrednim sąsiedztwie Jeziora Nagus). Przetargi na te tereny zaplanowano w listopadzie i grudniu.

[ZT]12567[/ZT]

- Powoli widzimy, że nasze działania promocyjne przynoszą skutek - mówi Szarszewski. - Jest duże zainteresowanie promowanymi obecnie terenami inwestycyjnymi. Odbieramy nawet telefony z zagranicy od osób prywatnych zainteresowanych zakupem działek przy ul. Golubskiej.

Szarszewski zapowiada, że pozyskiwanie nowych inwestorów ruszy pełną parą od stycznia 2018 r. - Opracowaliśmy program na przyszły rok - mówi dyrektor CWB.

Centrum uruchomiło niedawno także Toruń SMS Biznes. To bezpłatny system informowania mieszkańców o toruńskim biznesie, wydarzeniach, w których warto wziąć udział, szkoleniach i akcjach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Za pośrednictwem niego będzie można też śledzić terminy przetargów na miejskie tereny inwestycyjne i działki pod dom. Zapisać do systemu można się, wysyłając SMS o treści +BIZNES na nr 664 078 478.

W planach jest także kontynuacja akcji związanych ze wspieraniem szkolnictwa branżowego. Najwięcej takich działań zaplanowano wiosną - przed naborami do placówek. Na zlecenie Centrum zostaną przeprowadzone badania wśród uczniów toruńskich szkół, ich rodziców i nauczycieli, a także wśród firm, które mają wskazać kierunku działań. - Tak, żeby nasze działania były bardziej ukierunkowane na oczekiwania zarówno uczniów, rodziców, jak i przedsiębiorców - mówi dyrektor CWB.

(WG)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

NickNick

4 0

A gdzie były dyrektor kk 17:09, 09.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

noih safnoih saf

0 0

Zaczeli od kampanii promocyjnych, co za łby. 20:18, 09.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

4 0

A gdzie poprzedni dyrektor pan Koman. Co robil przez poprzednie lata. Skoro ruszaja dopiero teraz 20:27, 09.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%