Znany brazylijski przewoźnik stanął w obliczu poważnego kryzysu finansowego. Trwa walka o przetrwanie, przyszłość planowanej fuzji i zaufanie inwestorów.
Jeden z największych przewoźników lotniczych w Brazylii – Azul Airlines – ogłosił rozpoczęcie formalnego postępowania ochronnego przed upadłością. Firma, która od dłuższego czasu zmaga się z narastającymi problemami finansowymi, złożyła wniosek o ochronę w Stanach Zjednoczonych, korzystając z przepisów tzw. Rozdziału 11.
Z danych przekazanych przez spółkę wynika, że jej całkowite zadłużenie sięgnęło 5,6 miliarda dolarów. Pomimo wcześniejszych prób porozumienia się z partnerami branżowymi, w tym z takimi firmami jak United Airlines czy AerCap, Azul nie zdołał ustabilizować sytuacji finansowej.
Obecnie firma planuje przeprowadzenie gruntownej restrukturyzacji, która miałaby objąć redukcję zobowiązań o około 2 miliardy dolarów. Chodzi m.in. o koszty leasingu samolotów. W trakcie trwania procesu linia zabezpieczyła 1,6 miliarda dolarów tymczasowego finansowania, a po jego zakończeniu planuje zdobyć kolejne 950 milionów.
Decyzja o skorzystaniu z ochrony przed wierzycielami rzuca cień na plany połączenia Azul z innym dużym graczem brazylijskiego rynku – linią Gol. Fuzja miała stworzyć największą linię lotniczą w regionie, obsługującą większość krajowych połączeń. Dziś jednak los tej transakcji pozostaje niepewny.
Prezes Azul, John Rodgerson, zapewnia, że firma podjęła działania z myślą o przyszłości, a celem jest zakończenie procesu do końca roku. Mimo tych zapowiedzi, inwestorzy pozostają ostrożni – akcje spółki notowane w USA straciły już ponad 70% wartości od początku roku.
Problemy Azul wpisują się w szerszy kontekst kryzysu branży lotniczej w Ameryce Łacińskiej. W ostatnich latach o ochronę przed bankructwem wnioskowały już takie linie jak Avianca, LATAM, Aeromexico czy Gol. W tle są m.in. brak stabilnego wsparcia rządowego, wahania kursów walut i rosnące koszty prowadzenia działalności.
Choć Azul był przez lata postrzegany jako dynamicznie rozwijający się przewoźnik regionalny, pandemia i globalne zawirowania mocno nadwyrężyły jego pozycję.
Ostateczny wynik procesu zależy od skuteczności prowadzonych działań naprawczych i poziomu zaufania, jakim Azul zdoła jeszcze obdarzyć rynek.
Takie słowa padły na antenie Radia Maryja
ten bandyta pisowski już dawno powinien siedzieć, leczyć kanalię pisowską należy w więzieniu , on udaje łajdak chorego , jak ma zdrowie jechać do reżimowej telewizji trwam to i w więzieniu będzie trwał ***** pisowskich szmalcowników , sutenerów, oszustów amen
wwwwwwwwwwwww
07:34, 2025-05-31
Starszy mężczyzna potrącony w centrum Torunia
Nie zastosował się, a może się zastosował tylko że nie do tego sygnalizatora co potrzeba ?, tu bym się nie zdziwił, w Toruniu bycie pieszym to czasami walka nie tylko z mylącymi sygnalizatorami. trzeba mieć oczy jastrzębia i słuch lisa. do zarządców toruńskich dróg, postawcie jeszcze pińcet świateł będzie bezpieczniej i każdy zarobi.
Wiesław
00:31, 2025-05-31
Tak się bawi nadwiślański klub Laba. Zobacz fotorelację
Na Karola Nawrockiego głosują też dziewczyny.
Zorro
22:29, 2025-05-30
Toruń kontra Bydgoszcz. O tym mówi już cała Polska
GŁOSUJEMY NA KAROLA NAWROCKIEGO, bo nie chcieliście swojego.
Teraz tylko Nawrocki
22:25, 2025-05-30
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz